וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לשיגור שתי רקטות לגולן: צה"ל תקף יעדים בסוריה

אמיר בוחבוט, טל שלו ויפעת רוזנברג

2.6.2019 / 11:13

צה"ל הודיע כי מטוסי ומסוקי קרב תקפו כמה יעדים של צבא סוריה - סוללות ארטילריה, סוללת הגנה אווירית ועמדות תצפית ומודיעין. זאת, בתגובה לירי שתי רקטות לעבר החרמון. דיווח: עשרה בני אדם נהרגו בתקיפות, בהם שבעה לוחמים זרים. נתניהו: "לא נסבול ירי לשטחנו"

צה"ל תוקף יעדים בסוריה בתגובה לשיגור שתי רקטות לגולן/צילום: דובר צה"ל

תקיפת צה"ל בסוריה - עדכונים אחרונים

  • מטוסים ומסוקי קרב של צה"ל תקפו עדים צבאיים השייכים לצבא סוריה
  • בין היעדים: סוללות ארטילריה, עמדות תצפית ומודיעין בגולן וסוללת הגנה אווירית
  • התקיפה בוצעה בתגובה לירי שתי רקטות לעבר החרמון; אחת מהן אותרה בשטח ישראל
  • דיווח: עשרה נהרגו בתקיפות, בהם שלושה סורים ושבעה לוחמים זרים
  • נתניהו: "לא נסבול ירי לשטחנו ואנו מגיבים בעוצמה רבה"

מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל תקפו הלילה (ראשון) כמה יעדים צבאיים השייכים לצבא סוריה, ובהם שתי סוללות ארטילריה, מספר עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וכן סוללת הגנה אווירית מסוג SA-2 - כך נמסר מדובר צה"ל. התקיפה בוצעה בתגובה לירי שתי רקטות משטח סוריה לעבר החרמון בצפון רמת הגולן אתמול בערב. עוד נמסר כי אחת מהרקטות אותרה בשטח ישראל.

כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי בשעה 3:22 יירטו מערכות הנ"מ הסוריות טילים ששוגרו מכיוון ישראל לעבר מוצבים בדרום מערב דמשק. עוד דווח שבשעה 4:10 חודשה התקיפה ושוגרו טילים לעבר פרבר מזרחי בקוניטרה. בתקשורת הסורית הרשמית דווח על מותם של שלושה בני אדם בתקיפות, אך בדיווחים נטען כי נהרגו עשרה.

על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, שלושה מבין ההרוגים הם סורים ושבעה מבין ההרוגים הם בעלי אזרחות אחרת. עם זאת, מספר ההרוגים צפוי לעלות שכן מצבם של כמה מהם מוסיף להיות קשה. הארגון דיווח כי התקיפה, שכוונה נגד אתרים של איראן וחיזבאללה, בוצעה באזורים הסמוכים לחסינייה ואל-כיסווה, דרומית ודרומית-מערבית דמשק. היקף הנזק לא ידוע בשלב זה.

עוד בוואלה! NEWS:
פייגלין: נפגשתי עם בנט - יש אפשרות לשיתוף פעולה בבחירות
מסורת של אקטיביזם: ירושלים מובילה כבירת הפעילות החברתית של ישראל

תקיפת צה"ל בסוריה. דובר צה"ל
תקיפת צה"ל בסוריה/דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר כי הוא הנחה את צה"ל לתקוף לאחר התייעצויות ביטחוניות שקיים בעקבות הירי לגולן. "איננו מוכנים לסבול ירי לשטחנו ואנו מגיבים בעוצמה רבה כנגד כל תוקפנות נגדנו", כתב נתניהו בטוויטר. "זו מדיניות עקבית אותה אני מוביל וכך נמשיך לעשות למען ביטחון ישראל".

אמש זוהו שני שיגורים משטח סוריה לעבר החרמון, מבלי שדווח על נזק או על נפגעים. בצה"ל התחזקה ההערכה כי מדובר בירי מכוון, מאחר שלא הייתה לחימה באזור רמת הגולן הסורית בשעות שלפני הירי. לתושבים לא נמסרו הנחיות מיוחדות.

תקיפת צה"ל בסוריה 02 ביוני 2019. דובר צה"ל
יעדי התקיפה של צה"ל/דובר צה"ל

ירי שתי הרקטות לכיוון ישראל, והתקיפה שבוצעה בעקבותיו, מגיעים על רקע שורה של תקריות, האחרונה שבהן לפני חמישה ימים, אז תקף צה"ל משגר ממנו בוצע ירי לעבר מטוס קרב ישראלי. על פי הודעת דובר צה"ל, זוהה באותו היום ירי נ"מ לעבר המטוס הישראלי שביצע טיסה שגרתית בצפון הארץ. לפי דובר צה"ל, "פגז הנ"מ שנורה נפל בשטח סוריה והמשימה הושלמה כמתוכנן". בתגובה, צה"ל תקף את המשגר. עוד נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה כל איום על מטוסיו ופועל להגנתם". הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי באותה התקיפה, שבוצעה באזור קוניטרה שבדרום סוריה, נהרגו שני בני אדם - קצין וחייל בצבא אסד.

(עדכון ראשון: 05:11)

תקיפת צה"ל בסוריה 02 ביוני 2019. דובר צה"ל
עמדת תצפית שהותקפה/דובר צה"ל
תקיפת צה"ל בסוריה 02 ביוני 2019. דובר צה"ל
עמדת מודיעין שהותקפה/דובר צה"ל
תקיפת צה"ל בסוריה 02 ביוני 2019. דובר צה"ל
סוללת ארטילריה שהותקפה/דובר צה"ל
תקיפת צה"ל בסוריה 02 ביוני 2019. דובר צה"ל
סוללת ארטילריה שהותקפה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully