וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: חתמנו על הסכם לצמצום ההגירה עם מקסיקו, המכסים בוטלו

נשיא ארה"ב הודיע בציוץ בטוויטר כי הממשל חתם על הסכם עם מקסיקו בעניין בלימת המהגרים המגיעים ממרכז אמריקה, ובעקבות כך, הוא משעה את האיומים בהעלאת המכסים על המדינה. מקסיקו "תנקוט בצעדים חזקים למניעת כניסת המהגרים", כתב. "המכסים מושעים בזאת ללא הגבלת זמן"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (שבת) כי הממשל האמריקני חתם על הסכם עם מקסיקו בעניין בלימת המהגרים המגיעים ממדינות מרכז אמריקה, ובעקבות כך, הוא משעה את האיומים בהעלאת המכסים על המדינה. טראמפ הודיע על חתימת ההסכם בציוץ בטוויטר בו הוסיף כי מקסיקו "הסכימה לנקוט בצעדים חזקים" שימנעו את כניסת המהגרים.

"אני שמח להודיע לכם כי ארצות הברית הגיעה לחתימת הסכם עם מקסיקו", כתב הנשיא, "המכסים המתוכננים של ארצות הברית ליום שני נגד מקסיקו, מושעים בזאת ללא הגבלת זמן".
טראמפ הוסיף כי מקסיקו הסכימה לפעול כדי "לעצור את ההגירה העוברת דרכה, לכיוון גבולנו הדרומי... והצעדים בהם ינקטו יצמצמו במידה ניכרת, או יחסלו, את ההגירה הבלתי חוקית מהמדינה לארצות הברית".

לקריאה נוספת בנושא:
טראמפ הטיל מכסים על מקסיקו: עד לעצירת ההגירה הבלתי-חוקית
המחנות מתפוצצים: טראמפ איים, ומקסיקו מחריפה את המאבק במהגרים
העונש של טראמפ ליריביו בקונגרס: "נשלח מהגרים לאזורי הדמוקרטים"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכריז על מצב חירום למימון בניית חומה בגבול מקסיקו בגן הוורדים בבית הלבן ב-15 בפברואר 2019. רויטרס
מקסיקו "הסכימה לנקוט בצעדים חזקים", טראמפ בבית הלבן/רויטרס

על פי "ההצהרה המשותפת של ארצות הברית-מקסיקו", שפורסמה הלילה על ידי משרד החוץ האמריקני, ארצות הברית אמרה כי היא תפעל להרחבת התכנית לגירוש מבקשי המקלט החוצים את גבולה הדרומי ממקסיקו. עוד נכתב בהצהרה כי השיחות לגיבוש התכנית למניעת הגירה במלואה יושלמו בתוך 90 ימים.

עוד באותו נושא

כדי לרצות את טראמפ: מקסיקו שולחת אלפי חיילים לגבול עם גואטמלה

לכתבה המלאה

משרד החוץ של מקסיקו הודיע כי בהצהרה המשותפת המדינה הסכימה להפעיל צעדים תקדימיים נוספים למניעת ההגירה הבלתי חוקית הכוללים "פריסה של המשמר הלאומי בכל רחבי המדינה ובמיוחד באזור גבולה הדרומי עם גוואטמלה". בנוסף, צוין כי מקסיקו תנקוט "פעולות חריפות לפירוק ארגוני ההברחה והסחר בבני אדם, כמו גם ברשתות הכלכליות הממנות את אותם ארגונים".

השיחות בין הצדדים התחילו בוושינגטון ביום רביעי, בהשתתפות ממשלת מקסיקו, קבוצות עסקיות מארצות הברית וחברים רבים ממפלגתו הרפובליקנית של טראמפ, בניסיון להגיע להסכם שימנע את המכסים המאיימים על השווקים הפיננסיים. אתמול מקסיקו הודיעה על כוונתה לשלוח אלפי חיילים לגבול הדרומי שלה, בעוד השיחות עם ארצות הברית נמשכו בניסיון לבלום את המתיחות הגואה בין המדינות. הלילה, לפני הודעתו של טראמפ, נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור אמר בשנית כי הוא שואף להישאר מיודד ולהימנע מעימות עם ממשלו של הנשיא.

מאות מהגרים ממרכז אמריקה חוצים את הכביש המהיר ליד סיודד הילדגו אחרי שחצו את הגבול בין גואטמלה למקסיקו ב-5 ביוני 2019. AP
"המשמר הלאומי יתפרס בכל רחבי המדינה". מהגרים שחצו מגוואטמלה למקיסקו, יוני/AP

ביום שישי שעבר, טראמפ, ששהה בבריטניה בימים האחרונים, הזהיר כי ביום שני הקרוב תיכנס לתוקף עלייה של 5% במכסים על הייצוא ממקסיקו אם היא לא תעלה מדרגה במאמצים לבלום את העלייה במספר המהגרים המגיעים ממדינות מרכז אמריקה. דוברת הבית הלבן שרה סנדרס אמרה אתמול כי ממשל טראמפ לא שינה את דעתו בנוגע להטלת המכסים על מקסיקו ביום שני הקרוב. "העמדה שלנו היא עדיין זהה ואנחנו מתקדמים עם הטלת המכסים. הם ייכנסו לתוקפם ביום שני", אמרה סנדרס לכתבים באירלנד, שם נמצא טראמפ בסיום ביקורו באירופה. "הם עברו תהליך משמעותי לאורך הימים האחרונים, הפגישות התנהלו היטב אבל אנחנו עדיין בדרך להטלת המכסים ביום שני".

נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור במסיבת עיתונאים במקסיקו סיטי ב-7 ביוני 2019. רויטרס
מעדיף להישאר מיודד עם ממשלו של טראמפ, נשיא מקסיקו לופס אוברדור/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully