וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש של טראמפ ליריביו בקונגרס: "נשלח מהגרים לאזורי הדמוקרטים"

12.4.2019 / 22:04

לאור אי ההסכמות בנוגע למהגרים המגיעים מהגבול עם מקסיקו, הציע טראמפ להעביר מהגרים בלתי חוקיים למגורים ב"ערי מקלט" במחוזות המזוהים עם המפלגה הדמוקרטית. יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי: "לא ראוי ובלתי מכבד"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (שישי) כי הוא שוקל לשלוח מהגרים בלתי חוקיים במחוזות הנחשבים למעוזי המפלגה הדמוקרטית, זאת בכדי "להעניש" את יריביו בקונגרס בגין מה שהגדיר אי נקיטת פעולה בנוגע לנעשה בגבולה הדרומי של ארצות הברית.

טראמפ אישר את הדברים שעות אחדות אחרי שפקידים בבית הלבן דחו פרסומים קודמים בנושא, וטענו כי הרעיון נדחה באותה המהירות שהוצע. "בשל העובדה כי הדמוקרטים אינם מוכנים לשנות את חוקי הגירה המסוכנים מאוד שלנו, אנחנו אכן שוקלים ברצינות העברת מהגרים בלתי חוקיים לערי מקלט", צייץ טראמפ. "השמאל הרדיקלי מצדד תמיד ב'גבול פתוח' ובמדיניות של 'זרועות פתוחות' - אז זה אמור לשמח אותם".

לקריאה נוספת:
טראמפ: אם לא תופסק ההגירה ממקסיקו - אסגור בשבוע הבא את הגבול
בשל העליה במספר המהגרים: השרה לביטחון המולדת של טראמפ התפטרה
המסע הארוך צפונה: כ-1,200 מהגרים החלו לצעוד לגבול ארה"ב

מהגרים ממרכז אמריקה מלווים על ידי אנשי משמר הגבול של ארה"ב אחרי שחצו את גבול מקסיקו אל העיירה אל פאסו, 3 בדצמבר 2018. רויטרס
"השמאל הרדיקלי מצדד תמיד במדיניות של זרועות פתוחות". מהגרים ממרכז אמריקה מלווים על ידי אנשי משמר הגבול/רויטרס

הציוצים של טראמפ, שתפסו את פקידי מחלקת ביטחון בהפתעה, עוררו סערה בארצות הברית בטענה שהבית הלבן שוקל לשחרר את המהגרים העצורים לערי מקלט במטרה לתקוף את יריביו הפוליטיים של הנשיא. ''ערי מקלט'' הן הערים בהן הרשויות המקומיות לא משתפות פעולה עם פקידי ההגירה ואכיפת המכס, שוללות מידע ומשאבים אודות תושביה כדי למנוע מהם להתגורר במדינה באופן בלתי חוקי. ביניהן, ניו יורק וסן פרנסיסקו, המולדת של ננסי פלוסי, יו''ר בית הנבחרים, שכינתה את התכנית ''לא ראויה מצד נשיאות ארצות הברית ולא מכבדת את האתגרים שאנו עומדים בפניהם כעם בנוגע למהגרים''.

הניסיון לגרום לרשויות ההגירה לאמץ את התכנית נידונה כבר בחודש נובמבר, ולאחר מכן שוב בפברואר, כשממשל טראמפ נאבק עם גל של מהגרים בגבול. המשרד לביטחון המולדת ועורכי דין ממשרד ההגירה והמכס דחו במהירות את ההצעה, והיא ירדה מהשולחן על בסיס יוקר הוצאתה לפועל.

עוד באותו נושא

הרפובליקנים בסנאט תמכו בביטול מצב החירום בגבול, טראמפ יטיל וטו

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מחבק את הדגל האמריקני בוועידת CPAC ליד וושינגטון ב-2 במרץ 2019. רויטרס
שוקל לשלוח מהגרים לערי מקלט ועורר סערה. דונלד טראמפ/רויטרס

''זו הייתה רק הצעה שהועלתה ונדחתה'', אמר גורם בבית הלבן. אולם, לפי הנשיא, הרעיון שהחייה מחדש את הרעיון דרך הטוויטים שלו. התכנית התפרסמה לראשונה על ידי הוושינגטון פוסט, והיא מהווה את אחת הסוגיות שמתסכלות את עובדי הבית לבן באופן הולך וגובר.

גורמים רשמיים אומרים כי האפשרויות אוזלות, ובכך ממוחזרות בעיות שנדחו בעבר. בשבועות האחרונים טראמפ דן ברעיון של חידוש מדיניות ההפרדה המשפחתית השנויה במחלוקת, הוא ועוזריו שוקלים לכפות ממשפחות המבקשות מקלט לבחור בין מעצרם יחד כאשר עניינם יתנהל בבתי משפט לבין לשלוח את ילדיהם למקלטים המנוהלים על ידי הממשלה.

מהגרים מהשיירה שעברה במרכז אמריקה מסתערים לעבר הגבול עם ארצות הברית בטיחואנה ב-26 בנובמבר 2018. רויטרס
מהגרים מסתערים לעבר הגבול הדרומי עם ארצות הברית/רויטרס

היו לפחות שתי גרסאות לתכנית ''ערי מקלט'' שנלקחו בחשבון. לפי הגרסה הראשונה, אנשים שכבר מוחזקים במעצר ישלחו למעוזות הדמוקרטים ברחבי ארצות הברית. הגרסה השנייה מבטיחה העברת מהגרים שנתפסו בגבול ישירות לסן פרנסיסקו, ניו יורק, שיקגו וערים נוספות.

הנציגים הדמוקרטים בקונגרס מתחו ביקורת על תכניתו של טראמפ, לאחר שלטענתם נעשה שימוש באכיפת הגירה ומכס כ''גמול מסיבות פוליטיות''. בני תומפסון ממסיסיפי, העומד בראש הוועדה לביטחון המולדת אמר כי ''העובדה שרעיון זה נלקח בחשבון לא פעם אחת, אלא פעמיים, משמשת תזכורת לכך שאג'נדת ההגירה הפזיזה של טראמפ אינה קשורה לשמירה על אמריקה, אלא על פוליטיקה מפלגתית לצד אכזריות אכזרית''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully