וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל העליה במספר המהגרים: השרה לביטחון המולדת של טראמפ התפטרה

8.4.2019 / 1:54

קירסטן נילסן כיהנה בתפקיד רק 16 חודשים, שבמהלכם הייתה עדה ארה"ב להתגברות זרם ההגירה ממרכז אמריקה ולמדיניות שנויה במחלוקת של הפרדת ילדים מהוריהם. גורם בממשל: טראמפ ביקש ממנה להתפטר, והיא הסכימה. הדמוקרטים: "כהונתה הייתה אסון מהתחלתה"

צילום: רויטרס

השרה לביטחון המולדת של ארצות הברית, קירסטן נילסן, התפטרה הלילה (שני) מתפקידה. כהונתה הקצרה והסוערת נמשכה 16 חודשים, והיא הסתיימה על רקע העלייה במספר המהגרים המגיעים לגבול עם מקסיקו. גורם בכיר בממשל אמר כי הנשיא דונלד טראמפ ביקש מנילסן להתפטר והיא הסכימה. נילסן ביקשה במכתב ההתפטרות שלה מהקונגרס ומבתי המשפט לתמוך יותר במדיניות ההגירה של הממשל, שנתקלה בעתירות ובהתנגדות המחוקקים.

"השרה לביטחון המולדת קירסטן נילסן תעזוב את תפקידה, ואני רוצה להודות לה על שירותיה", כתב טראמפ בטוויטר. היא אמרה כי היא תישאר בתפקיד עד ליום רביעי. טראמפ אמר כי הממונה על הגנת המכס והגבולות במדינה, קווין מקאלינן, צפוי להחליפה.

השמועות על פיטוריה של נילסן בת ה-46 עלו מאז הזעם הרב שהופנה כלפי הממשל בעקבות מדיניות "אפס הסובלנות" שהובילה להפרדת אלפי מהגרים מילדיהם. גורמים אמריקניים העריכו לאחרונה כי כמאה אלף מהגרים נעצרו בגבול הדרומי בחודש שעבר, המספר הגבוה ביותר זה עשור.

בני תומפסון, היו"ר הדמוקרטי של הוועדה לביטחון המולדת בבית הנבחרים, אמר כי הכהונה של נילסן הייתה "אסון מתחילתה". עם זאת, הוא אמר כי היא לא צריכה להיות השעיר לעזאזל של הנשיא, שאותו האשים בנקיטת "מדיניות אכזרית ונוראית". הוא קרא לממשל לעבוד עם הקונגרס לאור העובדה שבמשרד אין עתה שר או סגן שר מכהנים.

קירסטן נילסן השרה ליבטחון המולדת עוזבת את תפקידה. רויטרס, אתר רשמי
רשת CBS דיווחה כי לא ברור אם עזבה מרצון. קירסטן נילסן והנשיא דונלד טראמפ/אתר רשמי, רויטרס

לפני שמונתה לשרה, הייתה נילסן סגניתו של הגנרל ג'ון קלי, שעבר מהתפקיד כדי להיות ראש הסגל בבית הלבן. הוא התפטר ב-2 בינואר על רקע דיווחים על יחסים מתוחים עם הנשיא, שבכהונתו פוטרו והתפטרו גורמים בכירים רבים. בין היתר, אין עדיין שר הגנה מכהן או ראש סגל חדש. גורם בכיר אחר בממשל אמר כי גם היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון תרם לפיטוריה של נילסן, שעמה הסתכסך.

טראמפ שם במרכז האג'נדה שלו את הקמת החומה בגבול מקסיקו, ואף הכריז מצב חירום כדי לעקוף את הקונגרס ולקבל מימון לכך. בחודש שעבר הנשיא הורה על קיצוץ בסיוע למדינות מרכז אמריקה בעקבות העלייה במספר מבקשי המקלט ואיים אף לסגור את הגבול עם מקסיקו, אם כי בהמשך הוא נסוג ואיים להטיל מכסים על מכוניות מיובאות.

אחרי התפטרותה של נילסן, הוא המשיך לתקוף את הקונגרס הלילה. "המדינה מלאה", כתב בטוויטר. הוא אמר כי על הדמוקרטים "לתקן את ה-X" ושב לאיים על מקסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully