וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הטיל מכסים על מקסיקו: עד לעצירת ההגירה הבלתי-חוקית

נשיא ארה"ב הודיע כי כל הסחורות שמגיעות מהמדינה השכנה ימוסו בהדרגתיות בחודשים הקרובים, לאור המספרים הגדלים של המהגרים הלא-חוקיים החוצים את הגבול. נשיא מקסיקו: "לא מחפש עימות". יו"ר בית הנבחרים: התנהלותו של טראמפ פזיזה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע אתמול (שישי) כי על כל הסחורות שמגיעות ממקסיקו, יוטל מס בהדרגתיות בחודשים הקרובים. זאת בשל העלייה בכמות המהגרים החוצים את הגבול ממקסיקו לארצות הברית. בחשבון הטוויטר שלו, כתב טראמפ כי מ-10 ביוני, יוטל מס של 5%, שיעלה בהדרגה "עד שבעיית המהגרים הבלתי חוקיים תתוקן".

בהצהרה שפרסם הבית הלבן בשמו של טראמפ, נמסר כי אם לא יהיה שינוי בהגירה, היסים יעלו ב-5% בכל חודש, והשיא אליו ניתן יהיה להגיע הוא בחודש אוקטובר, אז יוטל מס של 25%. לאחר מכן, לא תחול עלייה. "המיסים ישארו ברמה הזו עד שמקסיקו תפסיק את הזרמת הזרים דרך הטריטוריה שלה", נכתב. לפי ההצהרה, "במשך שנים מקסיקו לא התייחסה אלינו באופן הוגן - אך עכשיו אנחנו עומדים על הזכויות שלנו כאומה לאומית".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: צפון קוריאה הוציאה להורג את השליח לשיחות עם ארה"ב
נתניהו: התקרית אתמול לא תעצור אותנו; טראמפ: חבל על מה שקרה בישראל
מי יושב בממ"ד - מי לא מוגן: תמנון המידע של פיקוד העורף

מהגרים עוברים את גבול מקסיקו לארצות הברית 31 במאי 2019. רויטרס
מהגרים חוצים את הגבול שבין מקסיקו לארצות הברית, היום/רויטרס

הייסוס סייד, דיפלומט בכיר של מקסיקו בצפון אמריקה, אמר כי הטלת המיסים תהיה "הרסנית", והוסיף כי על מקסיקו "להגיב בתוקף", אם יוטלו המסים. לעומת זאת, נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור אמר בתגובה כי הוא לא מעוניין בעימות. "אני מציע להעמיק את השיח, לחפש פתרונות אחרים לבעיית המהגרים", כתב אמש במכתב.

בנוסף לנשיא, שר החוץ של מקסיקו מרסלו אברארד אמר שהוא יבקר בקרוב בוושינגטון על מנת לנסות למנוע את הטלת המיסים. בחשבון הטוויטר שלו כתב היום כי "הטיפול במקסיקו לא הוגן, ואף אחד לא סבור שיש לו היגיון כלכלי".

עוד באותו נושא

המחנות מתפוצצים: טראמפ איים, ומקסיקו מחריפה את המאבק במהגרים

לכתבה המלאה

טראמפ נגד מקסיקו

הכרזתה של וושינגטון גררה שאלות לגבי ההשפעה הכלכלית שתהיה למהלך על השווקים העולמיים ועוררה חשש ממלחמת סחר בין המדינות. זאת, לאור העובדה שמקסיקו שולחת 80% מהייצוא שלה לארצות הברית. כלכלנים הזהירו מההשלכות הכלכליות האפשריות ויו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי מהמפלגה הדמוקרטית, האשימה את טראמפ בהתנהלות "פזיזה". מושלת ניו מקסיקו הדמוקרטית, מישל לויאן גרישאם, אמרה כי לצעדים שעליהם הכריז טראמפ "עלולים לגרום לקטסטרופה כלכלית" במדינה. לדבריה, העלאת המכסים עלולה לאיים על מקומות עבודה של עשרות אלפי בני אדם.

אלא שלא רק מהמפלגה הדמוקרטית נרשמו הסתייגויות מתכניתו של טראמפ. ברשת NBC דווח מפי גורם המקורב לבית הלבן כי שר האוצר סטיבן מנוצ'ין ונציג הסחר האמריקני רוברט לייטיזר התנגדו אליה. חלק מהרפובליקנים בקונגרס הזהירו מפני ההשלכות שעלולות להיות לפגיעה ביחסי הסחר החיוניים עם מקסיקו. יו"ר ועדת הכספים בסנאט, צ'אק גראסלי, אמר כי מדובר ב"ניצול לרעה" של סמכותו של טראמפ להטלת המכסים, שנעשה בניגוד לעמדת הקונגרס.

(עדכון ראשון: 19:47, 31/5)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully