וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: התקרית אתמול לא תעצור אותנו; טראמפ: חבל על מה שקרה בישראל

30.5.2019 / 16:11

ראש הממשלה נפגש עם יועצו הבכיר של הנשיא ארה"ב ועם השליח האמריקני למזרח התיכון במעונו בירושלים במסגרת המאמצים לקידום תכנית השלום. נתניהו התייחס לפיזור הכנסת: "האירוע אתמול לא ישפיע עלינו, נמשיך לעבוד ביחד". טראמפ: "ישראל צריכה לחזור שוב לבחירות"

צילום: לע"מ, עריכה: תומר לוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (חמישי) בשיחתו עם יועצו של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, לטלטלה הפוליטית בישראל ולבחירות החדשות שהוכרזו עם כישלון המשא ומתן הקואליצניוני. "למרות שהיה לנו אירוע קטן אתמול בלילה, זה לא יעצור אותנו", אמר נתניהו לקושנר. "אנחנו נמשיך לעבוד ביחד".

במקביל, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר בתגובה לפיזורה של הכנסת כי "חבל מאוד מה שקרה בישראל. כנראה שהם יצטרכו לחזור למצב של בחירות".

נתניהו נפגש עם קושנר ועם שליח ארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט במעונו בירושלים, זאת במסגרת מאמציהם לקדם את תכנית השלום של הנשיא טראמפ להשגת שלום במזרח התיכון. בפגישה לקחו חלק נציג הממשל האמריקני לענייני איראן בריאן הוק ושגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר.

לקריאה נוספת בנושא
לפני הפסגה בבחריין: יועצי טראמפ יגיעו לביקור בישראל ביום חמישי
גרינבלט על עסקת המאה: טעות מצד הפלסטינים לא להגיע לבחריין
סעודיה ואיחוד האמירויות תומכות בפסגה בבחריין: למען הפלסטינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש במעונו עם ג'ראד קושנר, ג'ייסון גרינבלט ובריאן הוק, 30 במאי 2019. צילום:קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בפגישתו עם קושנר וגרינבלט, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום:קובי גדעון

"זהו תמיד תענוג גדול לקבל את פניהם של ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט בישראל ובירושלים, כדי לדון במאמצינו המשותפים לקידום שגשוג, ביטחון ושלום", אמר נתניהו. "אני מעריך מאוד את האופן שבו ארצות הברית פועלת, תחת הנהגתו של הנשיא טראמפ, כדי לשלב בני ברית יחד בהתמודדות מול אתגרים משותפים ובניצול הזדמנויות משותפות".

קושנר מצדו ביקש להעביר לנתניהו את ברכתו של הנשיא טראמפ. "זאת הפעם הראשונה שלי בישראל מאז שהנשיא הכיר ברמת הגולן - הצהרה חשובה מאוד", אמר קושנר. "ביטחון ישראל הוא קריטי ליחסים בין אמריקה וישראל והוא כמובן גם חשוב מאוד לנשיא, ואנחנו מעריכים את כל מאמציכם לחזק את היחסים בין שתי מדינותינו. הם מעולם לא היו חזקים יותר ואנו מאוד נרגשים מכל הפוטנציאל שיש כאן בישראל, ביחסים בינינו ובעתידנו".

עוד באותו נושא

חשש משותף מאיראן: בחריין מתקרבת לישראל, גם במחיר של זעם ציבורי

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב טראמפ במסיבת עיתונאים בטוקיו, יפן, 27 במאי 2019. רויטרס
מצטער על מה שקרה בישראל. טראמפ/רויטרס

משמעות ההחלטה לקיים את הבחירות בחודש ספטמבר היא שמלאכת הרכבת הקואליציה תימשך עד לחודש נובמבר, מה שעלול להקשות עוד יותר על קידום היוזמה. במסגרת התכנית, קושנר וצוותו מנסים לקדם סדנה כלכלית בבחריין שמטרתה לעודד השקעות בשטחי הרשות.

עוד בטרם הוכרזה התכנית, הפלסטינים הודיעו כי הם דוחים אותה ולא ישתפו עמה פעולה "עכשיו זה נראה כמו עסקת המאה הבאה", אמר בכיר הרשות סאיב עריקאת.

(עדכון ראשון: 15:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully