וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הפסגה בבחריין: יועצי טראמפ יגיעו לביקור בישראל ביום חמישי

הבית הלבן אמר כי קושנר וגרינבלט יבקרו גם בירדן ובמרוקו, לקראת השלב הראשון בתכנית השלום שעומד לפרסם הממשל. הפלסטינים הודיעו שיחרימו את הכינוס בחודש הבא

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט, יועציו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, יגיעו ביום חמישי לישראל לקראת פרסום "עסקת המאה" של הממשל - כך מסר היום (שלישי) הבית הלבן. השניים יבקרו גם בירדן ובמרוקו, על רקע ההכנות שעושים בוושינגטון לפני הכינוס הכלכלי בחודש הבא בבחריין, שיהיה השלב הראשון בתכנית השלום שאותה מגבש הממשל זה כשנתיים. אליהם יצטרף גם בריאן הוק, השליח המיוחד של טראמפ לענייני איראן.

אחרי הביקור בישראל, ייפגש קושנר עם טראמפ בלונדון בשבוע הבא, עם תחילת ביקורו הרשמי בממלכה. זהו מסלול דומה למה שעשו קושנר וגרינבלט בפברואר, כשביקרו במדינות המפרץ על מנת לקבל תמיכה בחלק הכלכלי של תכנית השלום שהם מגבשים. גורם בבית הלבן אמר כי מטרת הנסיעה הנוכחית היא לקבץ תמיכה בוועידה בבחריין, שתתקים בין 25 ל-26 ביוני. שם ייחשף החלק הראשון של "עסקת המאה", אך לא זו הנוגעת לכל ההיבטים הפוליטיים הרגישים.

הוועידה תוחרם על ידי הפלסטינים, על אף שהיא אמורה לקבץ השקעות לפיתוח הגדה המערבית ורצועת עזה. מי שכבר הודיעו שישלחו נציגים הן ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות, ובכיר אמריקני אמר כי גם קטאר צפויה להשתתף. בין 300 ל-400 נציגים ואנשי עסקים מהמזרח התיכון, אירופה ואסיה צפויים להגיע לבירת בחריין.

ג'ארד קונשר מחייך בזמן פגישת נשיא ארה"ב טראמפ וראש הממשלה נתניהו בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
קושנר לצד טראמפ ונתניהו בבית הלבן, מרץ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully