וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה ואיחוד האמירויות תומכות בפסגה בבחריין: למען הפלסטינים

22.5.2019 / 13:27

שתי בעלות בריתה של ארה"ב ישלחו נציגים לכנס בחודש הבא, תוך שהן מבטיחות לשמור על האינטרסים הפלסטיניים. זאת על אף שהפלסטינים יחרימו את האירוע, שאמור לקדם את החלק בראשון ב"עסקת המאה" של טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות ישתתפו בפסגה שמארגנת ארצות הברית בבחריין בחודש הבא שנועדה לעודד השקעה בשטחים הפלסטיניים, שהיא חלק מיוזמת השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

הסדנה הכלכלית "שלום למען שגשוג", שתתקיים בין ה-25 ל-26 ביוני, זוכה להתנגדות מצד אנשי ממשל ועסקים פלסטינים, הדורשים לכלול את תנאי הסף שלהם לפתרון הסכסוך עם ישראל. הן פתח והן חמאס קראו להחרים את הפסגה, שתתקיים בצל מאמצי ההסדרה הנפרדים בין ישראל לחמאס.

לפי סוכנות הידיעות הרשמית של ערב הסעודית, הממלכה תיוצג על ידי שר הכלכלה והתכנון, כשגם איחוד האמירויות הערביות תשלח משלחת. ממשל טראמפ מחפש את תמיכתן של מדינות ערב ביוזמת השלום שלו, כשלא ברור מתי יפורסם החלק הפוליטי שלה. לפי גורמים המעורים בשיחות, התכנית צפויה לקרוא לתרומות של מיליארדי דולרים לכלכלה הפלסטינית בגדה המערבית וברצועת עזה, רובן ממדינות המפרץ העשירות בנפט.

לקריאה נוספת בנושא:
וושינגטון, יש לנו בעיה: אף אחד לא רוצה את "עסקת המאה"
מתקרבים לפרסום עסקת המאה: ארה"ב תקיים סדנה כלכלית לפלסטינים
קושנר קורא לישראל: להימנע מצעדים חד צדדיים בגדה עד עסקת המאה

נשיא ארה"ב טראמפ, יועצו קושנר ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בריאד, מאי 2017. רויטרס
טראמפ לצד קושנר ובן סלמאן בריאד, מאי 2017/רויטרס

ערב הסעודית הבטיחה לבעלות בריתה הערביות כי היא לא תתמוך בשום תכנית אמריקנית שלא תכלול את הדרישה הפלסטינית להכיר במזרח ירושלים כבירת המדינה פלסטינית, את זכות השיבה ואת הקפאת הבנייה בהתנחלויות. הפלסטינים מחרימים את מאמצי השלום של האמריקנים מאז ההכרה של הממשל בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות אליה בשנה שעברה, בניגוד למדיניותה המסורתית.

בהודעה מטעם משרד החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של איחוד האמירויות הערביות נאמר כי מטרת הסדנה "היא להוציא את העם הפלסטיני מהאומללות שלו לאפשר לו עתיד יציב ומשגשג". בהודעה הודגש כי באבו דאבי תומכים בהקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully