וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים לפרסום עסקת המאה: ארה"ב תקיים סדנה כלכלית לפלסטינים

טל שלו ויפעת רוזנברג

19.5.2019 / 23:04

לקראת פרסום תכנית השלום של טראמפ, הבית הלבן יחל בחודש הבא בשלב הראשון שלה - סדנה כלכלית שתתקיים בבחריין תחת הכותרת "שלום לשגשוג" במטרה "לעודד השקעה באזורים הפלסטיניים". בסדנה ישתתפו אנשי ממשלה, מנהיגים עסקיים ונציגי החברה האזרחית, וכן שר האוצר משה כחלון

רויטרס

לקראת פרסום תכנית השלום של הנשיא דונלד טראמפ, המכונה "עסקת המאה", הודיע הערב (ראשון) הבית הלבן כי הוא יקיים סדנה כלכלית לפלסטינים בבחריין. לפי הבית הלבן, מטרת הסדנה היא "לעודד השקעות באזורים הפלסטיניים כחלק מהשלב הראשון בתכנית".

בוועידה לא יידונו כלל נושאים פוליטיים או נושאי הליבה של המשא ומתן, שיוצגו כחלק נפרד מתכנית השלום. הוועידה, המשותפת לארצות הברית ולבחריין, תתקיים בדרג שרי אוצר ותעסוק רק בנושאים כלכליים. כמו כן, בוועידה ישתתפו שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין, חתנו של הנשיא ג'ארד קושנר ושליחו למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. שר האוצר משה כחלון צפוי לעמוד בראש המשלחת הישראלית, אף שטרם קיבל הזמנה רשמית לוועידה.

עסקת המאה - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
קושנר קורא לישראל: להימנע מצעדים חד צדדיים בגדה עד עסקת המאה
"קונפדרציה עם ירדן? לא נכון": לגרינבלט נמאס מהשמועות על תכנית המאה
קושנר על תכנית השלום: ישראל והפלסטינים יידרשו לפשרות קשות

ג'ארד קונשר מחייך בזמן פגישת נשיא ארה"ב טראמפ וראש הממשלה נתניהו בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
טראמפ, קושנר ונתניהו/רויטרס

במקביל, עיתון אל-קודס דווח כי הוחלט לדחות את פרסום עסקת המאה עד להודעה חדשה, ולהתרכז בינתיים בפן הכלכלי בכינוס שייערך בבחריין.

בהודעה המשותפת לבית הלבן ולבחריין נמסר כי הוועידה, "שלום לשגשוג", תקיים ב-25-26 ביוני. "זאת תהיה הזדמנות מרכזית לאנשי ממשלה, מנהיגים עסקיים ונציגי החברה האזרחית לחלוק רעיונות, לדון באסטרטגיות ובסס תמיכה בהשקעות כלכליות פוטנציאליות וביוזמות שעשויות להתאפשר הודות לתכנית השלום".

שר האוצר האמריקני מנוצ'ין אמר כי הדיונים יעסקו ב"חזון שיציע לפלסטינים הזדמנויות חדשות ומלהיבות למימוש מלוא הפוטנציאל שלהם". שר החוץ של בחריין, סלמאן בן חליפה, אמר כי הסדנה "מדגישה את השותפות האסטרטגית בין ממלכת בחריין לבין ארצות הברית, כמו גם את האינטרס המשותף שלנו ביצירת הזדמנויות כלכליות שייטיבו עם האזור".

עוד באותו נושא

שליח טראמפ למזרח התיכון: "'תכנית המאה' לא תתפרסם לפני שבועות"

לכתבה המלאה
אירוע של הou לכבוד העברת השגרירות 14 במאי 2018. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS

לפני שבוע התראיין גרינבלט לרשת "פוקס" וסיפק רמזים נוספים בנוגע לאופייה של התכנית המתגבשת. לדבריו, התכנית לא תתפרסם לפני תום חג הרמדאן, הקמת הממשלה החדשה בישראל וכן לפני תום חג השבועות ב-10 ביוני.

גרינבלט, שהבטיח כי "דבר אחד לא נעשה - לא נתפשר על ביטחונה של ישראל", שמר על עמימות בנוגע לפרטי העסקה, אך הבהיר כי "עוסקת בכל סוגיות הליבה. למרות מה שמבקריה אמרו, אפילו בלי לראות אותה, היא מכסה הן סוגיות פוליטיות והן סוגיות כלכליות".

"פיתחנו פתרונות עבור כל עניין", הוסיף. "בין אם אתה נער או בן מאה, תוכל לראות מהן ההשלכות, את הטוב ואת הרע. יש לי כבר תחושה בנוגע לאופן שבו שלום אמיתי בין הצדדים יכול להיראות". הוא הכחיש שמדובר רק ביוזמה כלכלית והדגיש כי לא ניתן להסתפק אך ורק בה. "ברקע שכולם יקראו את התכנית וייתנו את דעתם עליה, עדיין תהיה דרך ארוכה עד להסכם סופי. זה תלוי במשא ומתן שינהלו הצדדים".

(עדכון ראשון: 21:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully