וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קושנר קורא לישראל: להימנע מצעדים חד צדדיים בגדה עד עסקת המאה

יועצו של טראמפ הגדיר את מטרותיה העיקריות של תכנית השלום של הממשל האמריקני כשיפור חיי הפלסטינים, הענקת ביטחון לישראל וסיוע לשני הצדדים לגשר על הפערים. קושנר סירב לחשוף פרטים אודות העסקה המתגבשת, אך ציין כי היא ריאלית וברת ביצוע

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

יועץ הבית הלבן ג'ארד קושנר הדגיש הלילה (שישי) כי תכנית השלום של הממשל האמריקני לא תעמיד את ישראל בסיכון מבחינה ביטחונית, וקרא לשני הצדדים לא לעשות צעדים חד-צדדיים בגדה לפני שתבחן את התכנית.

בשיחה במהלך אירוע של מכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון אמר קושנר כי "ישראל היא מדינה מיוחדת, הדמוקרטיה היחידה באזור, בעלת הברית של ארצות הברית וכוח צבאי חזק. ביטחון ישראל חשוב מאוד למדינה הזאת ולנשיא וזה משהו שאנחנו רוצים לראות אותו נפתר". עם זאת, הוא הוסיף כי במטרה להגיע לפתרון בטווח הארוך על ישראל לעשות פשרות.

קושנר הצהיר כי מטרותיה העיקריות של "עסקת המאה" הן שיפור חיי הפלסטינים, הענקת ביטחון לישראל וסיוע לשני הצדדים למצוא דרך משותפת לגשר על הפערים ביניהם. "ניתנה לי המשימה לנסות למצוא פתרון לשני הצדדים ואני חושב שמה שנציג הוא מסגרת עבודה שאני חושב שהיא ריאלית, ברת ביצוע ודבר שאני חושב שיוביל את שני הצדדים למצב הרבה יותר טוב", הוסיף.

לקריאה נוספת בנושא
"קונפדרציה עם ירדן? לא נכון": לגרינבלט נמאס מהשמועות על תכנית המאה
אבו מאזן על "עסקת המאה" של טראמפ: נתניהו לא מאמין בשלום
מתקרבים ל"עסקת המאה": התכנית של טראמפ תפורסם בתחילת יוני

יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר בארוחת ערב בוושינגטון, 2 במאי 2019. רויטרס
קושנר, הערב/רויטרס

היועץ הבהיר כי תכנית השלום תהיה "נקודת פתיחה טובה" לדון בסכסוך הישראלי-פלסטיני ותהווה תכנית עסקית לסייע לחיים טובים יותר עבור שני הצדדים. לדבריו, "ניסינו למצוא פתרון שאנחנו מאמינים שהוא נקודת פתיחה טובה עבור הנושאים הפוליטיים ולאחר מכן ישורטט המתאר לסייע לאנשים האלה להתחיל לחיות חיים טובים יותר".

"אני מקווה ששני הצדדים יבחנו את העסקה באמת, הצד הישראלי והפלסטיני, לפני שייעשו צעדים חד-צדדיים", אמר. בהתייחס לתגובותיהם של בכירים ברשות הפלסטינית ובחמאס לגבי העסקה, ציין קושנר כי "הם תוקפים את ההסכם והם לא יודעים מהו".

עוד באותו נושא

קושנר על תכנית השלום: ישראל והפלסטינים יידרשו לפשרות קשות

לכתבה המלאה
פגישת נתניהו טראמפ בבנייני האו"ם 26 בספטמבר 2018. רויטרס
"ביטחון ישראל חשוב מאוד לנשיא". טראמפ ונתניהו/רויטרס

בכינוס של המגזין האמריקני "טיים" בשבוע שעבר ציין קושנר כי תכנית השלום תפורסם בשלושת החודשים הקרובים, ותדרוש פשרות קשות מישראל ומהפלסטינים. בהתייחס ל"עסקת המאה" המתגבשת של הממשל האמריקני אמר כי "נקטנו גישה לא קונבנציונלית".

כשנשאל על פתרון שתי המדינות, ענה כי "אנחנו מתמקדים בדרכים לשיפור מצבם הכלכלי של הפלסטינים". קושנר הוסיף כי "למדנו מניסיונות העבר, איך ולמה הם נכשלו. הם החלו קודם כל בתהליכים ואז קיוו להגיע להחלטה, אנחנו עשינו את ההיפך. אנחנו לא מנסים לכפות את הרצון שלנו על הצדדים". היועץ שב על לוחות הזמנים של העסקה, שתפורסם אחרי הרמדאן - כלומר ביוני.

(עדכון ראשון: 03:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully