וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קונפדרציה עם ירדן? לא נכון": לגרינבלט נמאס מהשמועות על תכנית המאה

24.4.2019 / 17:00

השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית הכחיש בחשבון הטוויטר שלו דיווחים על תוכן "עסקת המאה", בהם תכנון לייצר קונפדרציה בין ישראל, ירדן והרשות הפלסטינית, וכן כוונות "להפוך את ירדן למולדת הפלסטינים". "זה לא נכון. יש לחדול מהפצת השמועות", אמר גרינבלט

עריכה: ניב מעוז

גרינבלט על עסקת המאה - כל העדכונים

  • - גרינבלט קרא להימנע מ"הפצת שמועות" בנוגע לתוכנית המאה של טראמפ
  • - הוא הכחיש דיווחים שהתוכנית כוללת קונפדרציה בין ישראל ישראל והרשות
  • - לדבריו, השמועות כי חזון השלום הוא הפיכת ירדן למולדת הפלסטינים - אינן נכונות

שליחו של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, קרא היום (רביעי) להימנע מ"הפצת שמועות" בנוגע לתכנית השלום של דונלד טראמפ. בציוץ שפרסם בטוויטר הכחיש דיווחים שונים בנוגע לתוכן התכנית, הנוגעים להסדר שיתקיים בסיום התהליך.

הדיווחים שעליהם דיבר גרינבלט, נוגעים בין השאר למעורבותה של ירדן בהסדר אותו מתכנן טראמפ להביא לאזור. "המלך עבדאללה וירדן הם בעלי ברית חזקים של ארצות הברית", הצהיר. "ישנן שמועות שחזון השלום שלנו כולל קונפדרציה בין ירדן, ישראל והרשות הפלסטינית, או שיש בו כוונות להפוך את ירדן למולדתם של הפלסטינים. הם אינן נכונות. חדלו מהפצת שמועות".

לקריאה נוספת:
נסראללה: אי אפשר לכפות על הפלסטינים את עסקת המאה של טראמפ
אבו מאזן על "עסקת המאה" של טראמפ: נתניהו לא מאמין בשלום
מתקרבים ל"עסקת המאה": התכנית של טראמפ תפורסם בתחילת יוני

ג'ייסון גרינבלט, שליח המזרח התיכון של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, משתתף בקבלת הפנים של האיחוד האורתודוקסי בירושלים לקראת פתיחת שגרירות ארה"ב החדשה בירושלים, 24.04.2019. רויטרס
חדלו מהפצת שמועות. גרינבלט/רויטרס

עם זאת, גם גרינבלט, בדומה לצמרת הממשל האמריקני, מוסיף לשמור על מעטה חשאיות בנוגע לתוכנה של "עסקת המאה". אתמול אמר יועצו של הנשיא, ג'ארד קושנר, כי התכנית תפורסם בשלושת החודשים הקרובים, וכי ישראל והפלסטינים יידרשו לפשרות קשות. את הדבר אמר קושנר בכינוס של המגזין האמריקני "טיים" והוסיף כי "נקטנו גישה לא קונבנציונלית", בהתייחסו ל"עסקת המאה" המתגבשת של הממשל האמריקני.

"למדו מניסיונות העבר, איך ולמה הם נכשלו", הוסיף קושנר. הם החלו קודם כל בתהליכים ואז קיוו להגיע להחלטה, אנחנו עשינו את ההיפך. אנחנו לא מנסים לכפות את הרצון שלנו על הצדדים". קושנר שב על לוחות הזמנים של העסקה, שתפורסם אחרי הרמדאן - כלומר ביוני. כשנשאל על פתרון שתי המדינות, אמר כי "אנחנו מתמקדים בדרכים לשיפור מצבם הכלכלי של הפלסטינים. לדבריו, החשש המרכזי בישראל הוא הביטחון, והתכנית תאפשר לה לשמור עליו.

ג'ארד קושניר, יועצו הבכיר של הנשיא דונלד טראמפ, ניו יורק ארה"ב 23.04.2019. AP
קושנר, אתמול/AP

ביום ראשון התייחס לתכנית יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שאמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מאמין בשלום עם הפלסטינים. את הדברים אמר במהלך ביקורו במצרים. הוא נפגש עם שרי החוץ של הליגה הערבית ועם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי.

אבו מאזן אמר כי הוא השעה את היחסים עם הממשל האמריקני אחרי החלטתו של נשיא ארצות הברית להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את השגרירות לעיר. עם זאת, הוא הדגיש כי שיתוף הפעולה בלחימה בטרור נמשך.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בטקס האזכרה ליאסר ערפאת 11 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
"נתניהו לא מאמין בשלום עם הפלסטינים". אבו מאזן/רויטרס, רויטרס

עוד אמר אבו מאזן כי הפלסטינים לא מכירים בשום סיפוח של ישראל, כולל ברמת הגולן. בחודש שעבר הכירה וושינגטון בריבונות ישראל על השטח שנכבש מסוריה במלחמת ששת הימים, בניגוד לעמדת מרבית הקהילה הבינלאומית. אבו מאזן האשים את ישראל בהפרת ההסכמים שחתמה עם הרשות, כולל הסכמי אוסלו, בין היתר בשל החלטה לקזז מכספי המסים שהיא מעבירה לרמאללה בשל תמיכה באסירים הכלואים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully