וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: אי אפשר לכפות על הפלסטינים את עסקת המאה של טראמפ

יפעת רוזנברג

22.4.2019 / 21:38

מזכ"ל חיזבאללה דיבר באירוע לציון 34 שנה להקמת תנועת נוער לבנונית, והתייחס לעסקת המאה של טראמפ: "כל עוד יש לעם הפלסטיני תקווה, אף אחד לא יוכל לכפות עליו שום דבר". במקביל, וושינגטון מציעה מיליונים למי שימסור מידע על אודות מקורות המימון של חיזבאללה

צילום: רויטרס, CNN וארכיון וואלה!NEWS, עריכה: יאיר דניאל

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה, אמר היום (שני) כי "אנחנו במערכה של אמון או ייאוש. כאשר העם הפלסטיני מגיע לייאוש, אפשר לכפות עליו את עסקת המאה, אבל כל עוד יש לו תקווה, אף אחד לא יוכל לכפות עליו שום דבר". נסראללה אמר את הדברים במסגרת אירוע לרגל 34 שנים להקמת תנועת הנוער על שם האמאם המהדי. "אם העם הלבנוני היה נכנע לייאוש, טראמפ היה נותן את לבנון לישראל", המשיך.

מזכ"ל חיזבאללה הוסיף ואמר כי "ההנחה הבסיסית בעימות היא להיאחז בתקווה ולסרב להיכנע - אלה שסירבו להתעמת עם האויב הישראלי בלבנון ב-1983 הם הנואשים. נקודת הכוח של ההתנגדות הייתה תקווה וביטחון באלוהים וביכולת להביס את האויב".

נסראללה הודה כי בלבנון שורר מצב כלכלי קשה, ופתרון מחייב קבלת החלטות קשות ואמיצות, "נעבור את השלב הקשה והמשבר בו נמצאת הארץ", אמר.

במהשך התייחס לידיעה על אודות מלחמה עם ישראל באחד מהעיתונים הכוויתים, "מה שפורסם בעיתונים על מלחמה עם ישראל הוא טעות בתוכן ועיתוי גרוע". נסראללה טען כי לא אמר דבר ממה שצוין, "אני נוטה לשלול מלחמה של ישראל על לבנון - נגמרו הימים בו ישראל הייתה מכריעה מלחמה מהאוויר".

נסראללה גינה בנאומו את האירועים האחרונים בסרי לנקה, ותיאר אותם כפשע נורא. מנהיג חיזבאללה קרא למאבק כולל בטרור ובכל מי שעומד מאחוריו ותומך בו.

לקריאה נוספת:
מתקרבים ל"עסקת המאה": התכנית של טראמפ תפורסם בתחילת יוני
ראש הממשלה הפלסטיני הנכנס: תכנית השלום של טראמפ "נולדה מתה"
נסראללה: הכרת ארה"ב בגולן - רגע מכונן בסכסוך הערבי-ישראלי

ג'ארד קונשר מחייך בזמן פגישת נשיא ארה"ב טראמפ וראש הממשלה נתניהו בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
מאדריכלי ההסכם, חתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר/רויטרס

תכנית השלום שמגבשת ארצות הברית בשנתיים האחרונות אמורה להתפרסם בתחילת יוני, עם תום חודש הרמדאן. ג'ארד קושנר, יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואחד מאדריכלי ההסדר, אמר בשבוע שעבר לשגרירים זרים כי שני הצדדים יידרשו להתפשר וביקש מהם "לשמור על ראש פתוח" לגבי התכנית. לפי דיווחים אמריקניים, התכנית לא תכלול הקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל.

הפלסטינים דוחים את ההסכם עוד בטרם נחשף, לאחר שטראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל והעביר את השגרירות האמריקנית לשם. בישראל, לחשיפה הקרובה של התכנית עשויה להיות השפעה על הרכבת ממשלתו החדשה של בנימין נתניהו.

עוד באותו נושא

אבו מאזן על "עסקת המאה" של טראמפ: נתניהו לא מאמין בשלום

לכתבה המלאה

מיליונים עבור מידע

בתוך כך, ממשל טראמפ בארצות הברית מציע תגמולים של עד 10 מיליון דולר עבור מידע על אודות מקורות המימון של חיזבאללה. במחלקת המדינה ובמשרד האוצר אומרים היום (שני) כי הם מעוניינים בשמות התורמים ואנשי הכספים של הארגון, רשומות בנק, קבלות מכס או ראיות לעסקאות מקרקעין. התשלומים יועברו על ידי התוכנית "תגמול עבור צדק" שבמחלקת המדינה, שבדרך כלל מציעה תשלום תמורת מידע על מבוקשים. זו הפעם הראשונה שהתוכנית פועלת נגד רשת פיננסית.

מאז שנפתחה בשנת 1984, "תגמול עבור צדק" שילמו יותר מ-150 מיליון דולר ליותר מ-100 אנשים, שסיפקו מידע על טרוריסטים או מנעו פיגועי טרור.

(עדכון ראשון: 18:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully