וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קושנר על תכנית השלום: ישראל והפלסטינים יידרשו לפשרות קשות

23.4.2019 / 18:26

יועצו של הנשיא האמריקני התייחס לעסקה המתגבשת וסירב להתייחס לפתרון שתי המדינות. את הדברים אמר קושנר בפורום של המגזין האמריקני "טיים" ובהתייחסו לתכנון העסקה, אמר כי "נקטנו גישה בלתי קונבנציונלית"

עריכה: ניב מעוז

קושנר על עסקת המאה - כל העדכונים

  • קושנר סירב להתייחס לסוגיית שתי המדינות
  • "נקטנו גישה בלתי קונבנציונלית"
  • "הישראלים והפלסטינים יידרשו לפשרות"
  • "אנחנו לא מנסים לכפות את הרצון שלנו על הצדדים"

יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, אמר היום (שלישי) כי תכנית השלום תפורסם בשלושת החודשים הקרובים, וכי ישראל והפלסטינים יידרשו לפשרות קשות. את הדבר אמר קושנר בכינוס של המגזין האמריקני "טיים" והוסיף כי "נקטנו גישה לא קונבנציונלית", בהתייחסו ל"עסקת המאה" המתגבשת של הממשל האמריקני.

"למדו מניסיונות העבר, איך ולמה הם נכשלו", הוסיף קושנר. הם החלו קודם כל בתהליכים ואז קיוו להגיע להחלטה, אנחנו עשינו את ההיפך. אנחנו לא מנסים לכפות את הרצון שלנו על הצדדים". קושנר שב על לוחות הזמנים של העסקה, שתפורסם אחרי הרמדאן - כלומר ביוני. כשנשאל על פתרון שתי המדינות, אמר כי "אנחנו מתמקדים בדרכים לשיפור מצבם הכלכלי של הפלסטינים. לדבריו, החשש המרכזי בישראל הוא הביטחון, והתכנית תאפשר לה לשמור עליו.

עוד בוואלה! NEWS:
נסראללה: אי אפשר לכפות על הפלסטינים את עסקת המאה של טראמפ
אבו מאזן על "עסקת המאה" של טראמפ: נתניהו לא מאמין בשלום
מתקרבים ל"עסקת המאה": התכנית של טראמפ תפורסם בתחילת יוני

ג'ארד קושניר, יועצו הבכיר של הנשיא דונלד טראמפ, ניו יורק ארה"ב 23.04.2019. AP
קושנר, הערב/AP

אתמול התייחס מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לעסקה, ואמר כי "אנחנו במערכה של אמון או ייאוש. כאשר העם הפלסטיני מגיע לייאוש, אפשר לכפות עליו את עסקת המאה, אבל כל עוד יש לו תקווה, אף אחד לא יוכל לכפות עליו שום דבר". נסראללה אמר את הדברים במסגרת אירוע לרגל 34 שנים להקמת תנועת הנוער על שם האמאם מהדי. "אם העם הלבנוני היה נכנע לייאוש, טראמפ היה נותן את לבנון לישראל", המשיך.

ביום ראשון התייחס לתכנית יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שאמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מאמין בשלום עם הפלסטינים. את הדברים אמר במהלך ביקורו במצרים. הוא נפגש עם שרי החוץ של הליגה הערבית ועם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי.

הריאיון של קושנר בפורום "טיים"

אבו מאזן אמר כי הוא השעה את היחסים עם הממשל האמריקני אחרי החלטתו של נשיא ארצות הברית להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את השגרירות לעיר. עם זאת, הוא הדגיש כי שיתוף הפעולה בלחימה בטרור נמשך.

עוד אמר אבו מאזן כי הפלסטינים לא מכירים בשום סיפוח של ישראל, כולל ברמת הגולן. בחודש שעבר הכירה וושינגטון בריבונות ישראל על השטח שנכבש מסוריה במלחמת ששת הימים, בניגוד לעמדת מרבית הקהילה הבינלאומית. אבו מאזן האשים את ישראל בהפרת ההסכמים שחתמה עם הרשות, כולל הסכמי אוסלו, בין היתר בשל החלטה לקזז מכספי המסים שהיא מעבירה לרמאללה בשל תמיכה באסירים הכלואים בישראל.

ג'ארד קונשר מחייך בזמן פגישת נשיא ארה"ב טראמפ וראש הממשלה נתניהו בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
מתכוננים לעסקת המאה, נתניהו קושנר וטראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully