וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח טראמפ למזרח התיכון: "'תכנית המאה' לא תתפרסם לפני שבועות"

ג'ייסון גרינבלט, השליח האמריקני, חשף שורת רמזים בנוגע לאופיה של התכנית וכן בנוגע למועד פרסומה. לדבריו, העסקה המתגבשת של הנשיא טראמפ לא תפורסם לפני תום חודש הרמדאן, חג השבועות, וכן הקמת הממשלה החדשה. "לא נתפשר על ביטחון ישראל", אמר

עריכה: ניב מעוז

השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, סיפק הלילה (ראשון) רמזים נוספים בנוגע לאופייה של תכנית השלום המתגבשת של הנשיא דונלד טראמפ. בריאיון לרשת "פוקס" הצהיר גרינבלט לא תתפרסם לפי תום חג הרמדאן, הקמת הממשלה החדשה בישראל, וכן לפני תום חג השבועות ב-10 ביוני.

"דבר אחד אנחנו לא נעשה", אמר גרינבלט בריאיון. "אנחנו לא נתפשר על ביטחונה של ישראל". גרינבלט, שלקח לאחרונה חלק בישיבה באו"ם שנועדה לגנות את ישראל, הבהיר כי הוא "אינו מאמין בחרמות אלא בהתחייבויות", וכינה את הישיבה שהתקיימה כ"שערורייתית", זאת מאחר שהתקיימה ביום העצמאות של ישראל, וללא כל התייחסות לגל ההסלמה האחרון.

לקריאה נוספת:
"קונפדרציה עם ירדן? לא נכון": לגרינבלט נמאס מהשמועות על תכנית המאה
קושנר על תכנית השלום: ישראל והפלסטינים יידרשו לפשרות קשות

ג'ייסון גרינבלט, שליח המזרח התיכון של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, משתתף בקבלת הפנים של האיחוד האורתודוקסי בירושלים לקראת פתיחת שגרירות ארה"ב החדשה בירושלים, 24.04.2019. רויטרס
"לא נתפשר על ביטחון ישראל". גרינבלט/רויטרס

כשנשאל בנוגע להחלטה הפלסטינית להחרים מראש את התכנית של טראמפ , אמר גרינבלט כי הדבר "מאוד מתסכל עבור הפלסטינים". לדבריו, הוא נפגש עמם לעתים קרובות והם מעבירים לו מסר לפיו "הם אולי לא אוהבים כמה היבטים בתכנית, אך הם כועסים על כך שההנהגה שלהם אומרת שהיא אפילו לא תסתכל עליה. אני חש רע עבורם".

הוא הוסיף לתקוף את ההנהגה הפלסטינית ואמר כי "זו כמובן בחירה שלהם להמשיך במגמה של דחיות על חשבון העם הפלסטיני. אם הם לא יצליחו לראות באופן בונה ומקצועי כיצד ניתן להגיע לעסקה, הבושה היא עליהם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בטקס האזכרה ליאסר ערפאת 11 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
"חש רע". אבו מאזן/רויטרס, רויטרס

בהמשך התייחס גרינבלט לאופי התכנית והבהיר כי היא עוסקת בכל סוגיות הליבה. "למרות מה שמבקריה אמרו, אפילו בלי לראות אותה, היא מכסה הן סוגיות פוליטיות והן סוגיות כלכליות", אמר. הוא הכחיש שמדובר רק ביוזמה כלכלית והדגיש כי לא ניתן להסתפק אך ורק בה. "ברקע שכולם יקראו את התכנית וייתנו את דעתם עליה, עדיין תהיה דרך ארוכה עד להסכם סופי. זה תלוי במשא ומתן שינהלו הצדדים".

"התכנית עוסקת בכל סוגיות הליבה", הוסיף השליח. "פיתחנו פתרונות עבור כל עניין. בין אם אתה נער או בן מאה, תוכל לראות מהן ההשלכות, את הטוב ואת הרע. יש לי כבר תחושה בנוגע לאופן שבו שלום אמיתי בין הצדדים יכול להיראות".

בדומה לצמרת הממשל האמריקני, גם גרינבלט שומר על עמימות בנוגע לאופי התוכנית. לפני כשלושה שבועות ביקש להזים דיווחים בנוגע להסדר שיתגש ולמעורבותה של ירדן בעסקה. "המלך עבדאללה וירדן הם בעלי ברית חזקים של ארצות הברית", הצהיר. "ישנן שמועות שחזון השלום שלנו כולל קונפדרציה בין ירדן, ישראל והרשות הפלסטינית, או שיש בו כוונות להפוך את ירדן למולדתם של הפלסטינים. הם אינן נכונות. חדלו מהפצת שמועות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully