וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינבלט על עסקת המאה: טעות מצד הפלסטינים לא להגיע לבחריין

22.5.2019 / 19:19

בדיון במועצת הביטחון של האו"ם התייחס שליח הבית הלבן למזרח התיכון לוועידה הכלכלית שתתקיים בממלכה בסוף החודש הבא. לדבריו, "זה השלב הראשון של תהליך שבו נראה מה יכול לקרות אם נשיג פתרון פוליטי"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

שליח הבית הלבן למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, אמר היום (רביעי) בדיון מועצת הביטחון של האו"ם כי "בבחריין תהיה ועידה כלכלית עם פוטנציאל לפיתוח עתיד משגשג". גרינבלט התייחס לסדנה הכלכלית לפלסטינים שתתקיים לקראת פרסום תכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "זה השלב הראשון של תהליך שבו נראה מה יכול לקרות אם נשיג פתרון פוליטי. זו תהיה טעות מצד הפלסטינים לא להצטרף, יש הרבה מה להרוויח", הוסיף.

הרשות הפלסטינית הודיעה מוקדם יותר השבוע כי היא לא תשלח נציגים לפסגה הכלכלית "שלום למען שגשוג", שתתקיים בבחריין בין ה-25 ל-26 ביוני. אנשי ממשל ועסקים פלסטינים, הדורשים לכלול את תנאי הסף שלהם לפתרון הסכסוך עם ישראל, מתנגדים לוועידה שנועדה לעודד השקעה בשטחים הפלסטיניים. בפתח ובחמאס קראו להחרים את הפסגה, שתתקיים בצל מאמצי ההסדרה הנפרדים בין ישראל לחמאס. השר לפיתוח חברתי, אחמד מג'דלאני, החבר גם באש"ף אמר כי "כל פלסטיני שיששתף יהיה משתף פעולה של האמריקנים ושל הישראלים".

לקריאה נוספת בנושא
סעודיה ואיחוד האמירויות תומכות בפסגה בבחריין: למען הפלסטינים
הפלסטינים: לא נשתתף בפסגה הכלכלית שמארגנת ארה"ב בבחריין
שליח טראמפ למזרח התיכון: "'תכנית המאה' לא תתפרסם לפני שבועות"

ג'ייסון גרינבלט, שליח המזרח התיכון של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, משתתף בקבלת הפנים של האיחוד האורתודוקסי בירושלים לקראת פתיחת שגרירות ארה"ב החדשה בירושלים, 24.04.2019. רויטרס
"ועידה כלכלית עם פוטנציאל לפיתוח עתיד משגשג". גרינבלט/רויטרס

ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות הודיעו כי הן ישתתפו בפסגה בבחריין. לפי סוכנות הידיעות הרשמית של ערב הסעודית, הממלכה תיוצג על ידי שר הכלכלה והתכנון, כשגם איחוד האמירויות הערביות תשלח משלחת. לפי גורמים המעורים בשיחות, תכניתו של טראמפ צפויה לקרוא לתרומות של מיליארדי דולרים לכלכלה הפלסטינית בגדה המערבית וברצועת עזה, רובן ממדינות המפרץ העשירות בנפט.

ביום ראשון חשפה וושינגטון את מה שהיא תיארה כשלב הראשון בתכנית השלום שמגבש ממשלו של הנשיא טראמפ, אך הפלסטינים הראו מעט מאוד עניין בה עד עתה. הם מחרימים את הממשל מאז שהכיר בירושלים כבירת ישראל בשנה שעברה. אל הוועדה, שאמורה לעודד השקעה בשטחים הפלסטיניים, עשוי להגיע גם שר האוצר משה כחלון.

עוד באותו נושא

מתקרבים לפרסום עסקת המאה: ארה"ב תקיים סדנה כלכלית לפלסטינים

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב טראמפ, יועצו קושנר ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בריאד, מאי 2017. רויטרס
התכנית צפויה לקרוא לתרומות של מיליארדי דולרים. קושנר, טראמפ ובן סלמאן/רויטרס

מועצת הביטחון התכנסה היום לדיון מיוחד בנשוא פעילות אונר"א, סוכנות הפליטים הפלסטינית של האו"ם. גרינבלט אמר כי "הגיע הזמן להכיר בעובדה שמודל אונר"א נכשל. לא ניתנה לפלסטינים במחנות פליטים הזדמנות לבנות עתיד והשתמשו בהם ככלי פוליטי".

"כבר שנים שאונר"א מעצימה את בעיית הפליטים במקום לנסות ולפתור אותה תוך כדי אימוץ עמדה פוליטית חד-צדדית", אמר בדיון שגריר ישראל לאו"ם דני דנון. "אונר"א כשלה בשיקום הרצועה והצליחה רק בהסתה נגד מדינת ישראל. המנדט של אונר"א חייב להסתיים ובהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully