וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: לא נשתתף בפסגה הכלכלית שמארגנת ארה"ב בבחריין

20.5.2019 / 14:28

ראש הממשלה אשתיה לא אמר אם רמאללה תישלח נציגים לכינוס שיתקיים בחודש הבא כחלק מהשלב הראשון בתכנית השלום של ממשל טראמפ. הוא הבהיר את תנאי היסוד של הפלסטינים והדגיש: "לא נוותר על הזכויות הפוליטיות שלנו תמורת כסף"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הרשות הפלסטינית אמרה היום (שני) כי היא לא תשלח נציגים לפסגה הכלכלית בבחריין בחודש הבא. "כל פלסטיני שיששתף יהיה משתף פעולה של האמריקנים ושל הישראלים", אמר לרויטרס השר לפיתוח חברתי, אחמד מג'דלאני, החבר גם באש"ף.

אתמול חשפה וושינגטון את מה שהיא תיארה כשלב הראשון בתכנית השלום שמגבש ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ, אך הפלסטינים הראו מעט מאוד עניין בה עד עתה. הם מחרימים את הממשל מאז שהכיר בירושלים כבירת ישראל בשנה שעברה. אל הוועדה, שאמורה לעודד השקעה בשטחים הפלסטיניים, עשוי להגיע גם שר האוצר משה כחלון.

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתיה כי מארגני הפסגה הכלכלית בבחריין בחודש הבא לא נועצו עם רמאללה. הוא לא ציין אם הפלסטינים ישתתפו בכינוס שיתקיים במנאמה בין 25 ל-26 ביוני, שלפי גורמים אמריקניים צפוי להיות בהשתתפות אנשי עסקים ונציגים ממדינות באירופה, המזרח התיכון ואסיה, כמו גם כמה שרי אוצר.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש ממשלתו אשתיה בישיבה ברמאללה, 29 באפריל 2019. רויטרס
חרם על ארה"ב. אבו מאזן ואשתיה בישיבה ברמאללה בחודש שעבר/רויטרס

ראש הממשלה הפלסטיני חזר על תנאי הבסיס של הפלסטינים להסכם עם ישראל, הכוללים שתי מדינות, שליטה על הגדה המערבית ועל רצועת עזה, שבשליטת חמאס, כמו גם בירה במזרח ירושלים. ישראל מתנגדת לחלוקת ירושלים וראש הממשלה בנימין נתניהו רמז כי היא עשויה לספח התנחלויות.

ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של טראמפ ואחד ממגבשי התכנית, אמר כי היא תדרוש פשרות מצד שני הצדדים. הוא אמר כי היא תפורסם לאחר שבועות, אולם אתמול דווח בעיתון אל-קודס כי היא תידחה למועד לא ידוע.

בשיחה שקיים אשתיה עם שריו, בנוכחות עיתונאים, הוא התייחס גם למשבר הכלכלי ברשות שנובע בעיקר מהקיצוצים האמריקניים בסיוע לפלסטינים בשל סירובם למשא ומתן. "זו תוצאה של מלחמה כלכלית שמתנהלת נגדנו כדי להשיג ויתורים פוליטיים", אמר. הוא הוסיף: "לא ניכנע לסחיטה ואנחנו לא נסחר בזכויות הפוליטיות שלנו עבור כסף".

(עדכון ראשון: 13:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully