וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחה עם המלכה וריב עם ראש עיריית לונדון: טראמפ מבקר בבריטניה

נשיא ארה"ב זכה לאירוח של ארמון המלוכה ונפגש עם מיי, וכבר עם נחיתתו כינה את סאדיק חאן "מפסידן", זאת אחרי שהאחרון התנגד לביקורו. מתנגדיו מתכננים הפגנות ברחבי הממלכה, שבה ישהה עד יום חמישי, והוא כבר הכניס את הראש לקחת הברקזיט

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ערך היום (שני) בבריטניה ביקור מדיני וסעודה עם המלכה אליזבת. אולם טרם הפגישה, הסעיר את הממלכה עם התערבותו בפוליטיקה הפנימית ובתהליך הברקזיט שהסעירו את הממלכה. עם הגעתו לנמל התעופה סטנסטד הסמוך ללונדון, הוא השתלח בראש העיר סאדיק חאן מהלייבור וכינה אותו "לוזר".

"סאדיק חאן, שלפי כל העדויות עושה עבודה נוראית כראש עיריית לונדון, היה 'מרושע' באופן טיפשי ביחס לביקור של נשיא ארצות הברית, שהוא, בפער גדול, בעל הברית החשוב ביותר של הממלכה", כתב טראמפ בטוויטר. "הוא מפסידן גמור שצריך להתמקד בפשיעה בלונדון, לא בי". חאן אמר כי בריטניה "לא צריכה לפרוס שטיח אדום" בפני טראמפ, שגם ביקורו אשתקד עורר הפגנות דומות. במהלך ביקורו יתקיימו הפגנות בלונדון ובערים נוספות בממלכה.

בימים האחרונים העניק נשיא ארצות הברית כמה ריאיונות לכלי תקשורת בריטיים, שבהם לא הסתיר את תמיכתו בברקזיט "קשיח". הוא אמר כי על לונדון לפרוש מהאיחוד האירופי ללא הסכם אם היא לא תקבל "מה שהיא רוצה" מבריסל, והביע תמיכה בבוריס ג'ונסון כראש הממשלה הבא. רבים, גם בשורות המפלגה השמרנית השלטת, מתנגדים לפרישה ללא הסכם מחשש להשלכות כלכליות קשות על הממלכה בשל הביטול המידי של הסדרים כלכליים עם הגוש האירופי.

לקריאה נוספת:
בוריס ג'ונסון זומן לבית משפט בטענה ששיקר לפני הברקזיט
בזמן ביקור טראמפ ביפן: "הבית הלבן ביקש להסתיר את ספינת מקיין"‎
קורבין, פרישה כאוטית או ביטול הברקזיט: בריטניה ביום שאחרי מיי

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורעייתו מלאניה בקבלת פנים בארמון בקינגהאם עם המלכה אליזבת, 3 ביוני 2019. רויטרס
טרמאמפ וראייתו לצד מלכת אנגליה אליזבת/רויטרס

טראמפ גם הביע זהירות מפני שיתוף פעולה ביטחוני עתידי עם מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין, שסירב להזמנת המלכה להשתתף בארוחה הרשמית עם נשיא ארצות הברית. במסגרת הביקור הרשמי, שכבר מתחילתו אינו ממלכתי במיוחד, הוא ואשתו מלניה יזכו לאירוח מלכותי: ארוחות צהריים וערב רשמיות עם המלכה, שתיית תה עם יורש העצר הנסיך צ'ארלס וסיור בכנסיית ווסטמיניסטר אבי, בה מוכתרים מלכי אנגליה באלף השנים האחרונות.

טראמפ ימשיך ביום חמישי מבריטניה לצרפת, שם ישתתף בטקסי זיכרון למלחמת העולם השנייה, ואז לאירלנד.

עוד באותו נושא

לפני הביקור: טראמפ הביע תמיכה בבוריס ג'ונסון - והרגיז את קורבין

לכתבה המלאה
אנשי אבטחה ממתינים לנחיתת מטוסו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בנמל התעופה סטנסטד, לונדון, בריטניה, 3 ביוני 2019. רויטרס
אנשי אבטחה ממתינים לנחיתתו של טראמפ, היום/רויטרס
ביקור נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורעייתו מלאניה בבריטניה\ 3 ביוני 2019. רויטרס
הנשיא ורעייתו במשמר כבוד בנמל התעופה, היום/רויטרס

לביקור יהיה גם פן מדיני וכלכלי. בפגישה עם ראשת הממשלה המתפטרת תרזה מיי צפוי טראמפ להזהיר כי שיתוף הפעולה הביטחוני בין שתי המדינות - שלהן יש "יחסים מיוחדים" - עלול להיפגע אם ענקית התקשורת הסינית וואווי תקבל גישה לרשת G5, הדור הבא של הטכנולוגיה הסלולרית.

הברית בין שתי המדינות היא ארוכת שנים, אך חלקים בציבור הבריטי סולדים מטראמפ וממדיניותו, שאותה הם רואים כמנוגדת לערכיהם ביחס לשורה של סוגיות, החל מההתחממות הגלובלית ועד היחס לנשים. "אני מצפה להיות חבר נהדר של הממלכה, ואני מחכה מאוד לביקור", כתב טראמפ בטוויטר דקות לפני שמטוס האייר פורס 1 שלו נחת. הוא הוסיף כי יש הזדמנות "להסכם סחר גדול מאוד" בין שתי המדינות בעתיד הקרוב, אך בעבר הוא כבר התריע כי ללא פרישה מהאיחוד האירופי אין היתכנות לכך.

טראמפ התייצב לצד תומכי הפרישה מהאיחוד האירופי עוד לפני משאל העם השנוי במחלוקת ביוני 2016, שרבים משווים אותו לניצחונו המפתיע שלו בבחירות לנשיאות בארצות הברית חמישה חודשים לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully