וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן ביקור טראמפ ביפן: "הבית הלבן ביקש להסתיר את ספינת מקיין"‎

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי בממשל רצו ששמה של אחת הספינות של הצי יוסתר, לאור היריבות בין הנשיא לסנאטור המנוח, ואנשי הצוות נשלחו לחופשה. עם זאת, בכירים בצי ביטלו זאת. טראמפ הכחיש כי הוא היה מודע לזה, אך בתו של מקיין תקפה: "הוא ילד"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הבית הלבן ביקש מהצי האמריקני להסתיר ספינת קרב שנושאת את שמו של הסנאטור המנוח ג'ון מקיין בעת ביקורו של הנשיא דונלד טראמפ בין במהלך השבוע - כך דיווחו היום (חמישי) כמה כלי תקשורת בארצות הברית. המהלך בוטל אחרי התערבותם של בכירים בצי.

לשכת המידע של הצי הבהירה כי ספינת הקרב USS ג'ון אס מקיין "לא הוסתרה" ובציוץ ראשון זה חמש שנים כתבה: "הצי גאה בספינה הזו, בצוות שלה, בשמה ובמורשת שלה". עם זאת, בציוץ לא הייתה הכחשה לכך שהוגשה בקשה כזו. ספינת הקרב, שעוגנת בעיר היפנית יוקושקה, נושאת את שמו של מקיין, טייס לשעבר בצי, ושל אביו וסבו, שניהם היו אדמירלים בצי.

טראמפ, שהיה יריב מר של מקיין שהלך לעולמו בשנה שעברה, הכחיש כי הוא ביקש זאת, ומהבית הלבן
לא נמסרה תגובה. "לא עודכנתי בשום דבר שנוגע לספינת ג'ון מקיין בזמן הביקור שלי ביפן", כתב הנשיא בטוויטר. מקיין, שהיה חבר מפלגתו הרפובליקנית ומועמדה בבחירות לנשיאות ארצות הברית, מת בשנה שעברה אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן.

ספינת הקרב ג'ון מקיין בעיר יוקושה, יפן, נובמבר 2018. רויטרס
הצוות הוצא לחופשה. ספינת הקרב מקיין עוגנת ביפן/רויטרס

בוול סטריט ג'ורנל, שהיה הראשון לדווח על הרצון להסתיר את הספינה, צוטטה תכתובת מייל בין גורמי צבא אמריקניים שבהן נאמר כי "צריך להוציא אותה מטווח הראיה". בניו יורק טיימס דווח גם כי צוות הספינה, שעל כובעיו רקום שמו של מקיין, נשלחו לחופשת סוף שבוע ארוכה, יחד עם צוות של ספינה אחרת. עוד דווח כי כשחלקם רצו לצפות בנאומו של טראמפ בבסיס, הם נדחו.

שר ההגנה בפועל אמר לכתבים כי הוא לא מודע לקיומה של התקרית. "כשקראתי על כך הבוקר, זאת הייתה הפעם הראשונה ששמעתי על כך", אמר. בצי אמרו כי לא היה שום דבר נסתר מאחורי החופשה שניתנה לצוות.

בתו של מקיין, מייגן, כינתה את טראמפ בתגובה לדיווחים "ילד שתמיד יהיה מאוים מהגדולה של חייו הבלתי-רגילים של אבי". היא הוסיפה: "יש הרבה ביקורת על כמה שאני מדברת על אבי, אבל בתשעת החודשים שחלפו ממותו, טראמפ לא נותן לו לנוח על משכבו בשלום. כך שעליי לעמוד מולו, זה גורם לצער שלי להפוך לבלתי-נסבל".

מקיין הסיר את תמיכתו מטראמפ במהלך קמפיין הבחירות ב-2016, וסיכל כמה ממהלכיו לביטול רפורמת אובמקר בסנאט.

עוד באותו נושא

"שפל ביזארי חדש": טראמפ ממשך לתקוף את מקיין המנוח

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully