וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה כמו אזור מלחמה": היורה בווירג'יניה - עובד עירייה ממורמר

מהנדס לשעבר בעיריית ווירג'יניה ביץ' נכנס לאחד הבניינים וירה למוות ב-12 בני אדם, ככל הנראה כחלק ממסע נקמה בעקבות פיטוריו. על פי דיווחים, הוא רכש לאחרונה באופן חוקי כלי נשק רבים, עם חלקם עשה שימוש בטבח. מפקד המשטרה: "אין דרך לתאר תקרית כזאת"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

דוויין קראדוק, מהנדס בן 40, נכנס הלילה (שבת) לבניין 2 במרכז העירוני בווירג'יניה ביץ', ירה למוות ב-12 בני אדם וגרם לפציעתם של ארבעה נוספים. על פי דיווחים, היורה פוטר לאחרונה מעבודתו ותואר כ"עובד עירייה ממורמר". על פי ההערכות, קראדוק פתח בירי כמסע נקמה. הרשויות וצוותי ה-FBI חוקרים את המניע האפשרי למעשה.

גורמים במשטרה מסרו כי החמוש, ששירת בעבר במשמר הלאומי, ביצע ירי "חסר אבחנה". בשבועות האחרונים רכש קראדוק באופן חוקי כלי נשק רבים, ובמסע הירי השתמש באקדח עם משתיק קול וברובה. השוטרים איתרו מחסניות מורחבות ריקות, שיכולות להכיל יותר תחמושת ממחסניות רגילות.

לקריאה נוספת בנושא
אחזקה ושימוש בנשק: היורה בבית הכנסת בקליפורניה כופר בהאשמות נגדו
התלמיד שהציל את חבריו בירי בדנבר במחיר חייו: "נתן לנו זמן להתחבא"
ירי בבית ספר באזור דנבר: הרוג ושמונה פצועים, שני חשודים נעצרו

דוויין קראדוק, עובד עירייה שהרג 12 בני אדם בווירג'יניה. אתר רשמי
שירת בעבר במשמר הלאומי. קראדוק/אתר רשמי

תיעוד משטרתי חשף את המראה המחריד בתוך בניין 2. שוטרים מיהרו לחלץ את הקורבנות, בהם לפחות אדם אחד שנורה בפניו, סרקו אחר השורדים שהסתתרו ברחבי המתחם ובמקביל פעלו לנטרול החשוד, בעת שהמשיך לירות.

"זה כמו אזור מלחמה. אין דרך לתאר תקרית כזאת", העיד מפקד המשטרה המקומית, ג'ים סברה. הוא אמר כי במהלך הפעילות המשטרתית נפצע אחד השוטרים, אך הוסיף שמצבו יציב הודות לאפוד שלבש.

11 מתוך 12 ההרוגים זוהו כעובדי העירייה ושמותיהם הם לאקיטה בראון, טרה גאלאגר, מארי לואיס גייל, אלכסנדר גוסב, קת'רין ניקסון, ריצ'ארד נטלטון, כריסטופר קלי ראפ, ריין קיית' קוקס, ג'ושואה הארדי, מישל לנגר ורוברט וויליאמס. הקבלן זוהה כהרברט סנלינג. לפני פרסום שמות ההרוגים, מפקד המשטרה הודיע כי ינקוב בשמו של מבצע הטבח רק פעם אחת. "אנו נזכיר את שמו רק פעם אחת, ומעתה והלאה נכנה אותו 'החשוד', זאת מפאת נכונותנו להתמקד בכבוד הקורבנות ומשפחותיהם", אמר סברה.

עוד באותו נושא

מסע ירי בווירג'יניה: עובד עירייה הרג 12 בני אדם

לכתבה המלאה
תמונות ההרוגים בטבח בווירג'יניה, ארצות הברית, 1 ביוני 2019. עיבוד תמונה
תמונותיהם של 12 הרוגי הטבח/עיבוד תמונה

"אף פעם לא חשבתי שזה יקרה בבניין שלי", אמר המהנדס ארתור פלטון, שעובד במקום. לדבריו, אחד מעמיתיו ראה "אישה בתחתית גרם המדרגות המוביל לקומה השנייה וסביבה שלולית דם".

"שמענו אנשים צורחים וצועקים לעזוב את הבניין", שחזרה עובדת העירייה מייגן בנטון, שהסתגרה יחד עם עמיתיה במשרד בעת הירי. "חסמנו את הדלת באמצעות שולחן בגלל שלא ידענו אם הוא (היורה) מגיע. קיווינו שהכול יסתיים בקרוב, ואז שמענו את השוטרים צועקים במדרגות". היא הוסיפה כי כל מה שיכולה הייתה לחשוב עליו הוא לשוב הביתה לבנה בן ה-11 חודשים.

ניידות משטרת ומשפחות הנפגעים בוורג'יניה מחוץ לזירת הירי. 31 במאי 2019. AP
זירת הירי בווירג'יניה, הלילה/AP

ראש העיר בובי דוואייר, אמר כי "זהו היום ההרסני ביותר בהיסטוריה של וירג'יניה ביץ'. האנשים שמעורבים הם חברינו, עמיתינו ושכנינו". המושל ראלף נורת'אם, שהגיע לזירת הירי, הצטרף לבריו ואמר אף הוא שזהו יום "מחריד". "אנחנו הרוסים מהירי הטראגי בווירג'יניה ביץ'", אמר נורת'אם, שהצהיר כי הוא נותן את תמיכתו המלאה לעיר ועוקב אחרי האירוע. "תנחומיי העמוקים ותפילותיי למשפחותיהם של מי שיצאו מביתם הבוקר, ולא ישובו הערב, כמו גם מי שנפצעו".

דובר הבית הלבן מסר כי הנשיא דונלד טראמפ עודכן לגבי הירי ובמקביל, כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו כי כוחות FBI הגיעו לזירה והחלו בחקירת התקרית. לפי מעקב אתר "Gun Violence Archive", מדובר באירוע הירי ה-150 במדינה מאז תחילת 2019.

המרכז העירוני וירג'יניה ביץ' שבו עובד פתח באש והרג 11 בני אדם ב-1 ביוני 2019. רויטרס, צילום מסך
המרכז העירוני בווירג'יניה, הלילה/צילום מסך, רויטרס
ראש המשטרה בווירג'יניה, ג'יימס סרורה, לאחר הירי במרכז העירוני בווירג'יניה. 31 במאי 2019. AP
"אין דרך לתאר תקרית כזאת". סברה, הלילה/AP
ניידות משטרת וורג'יניה מחוץ לזירת הירי. 31 במאי 2019. AP
כוחות משטרה בזירת הירי, הלילה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully