וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחזקה ושימוש בנשק: היורה בבית הכנסת בקליפורניה כופר בהאשמות נגדו

29.5.2019 / 3:03

ג'ון ארנסט בן ה-19, שהביא למותה של אישה ולפציעתם של שלושה נוספים בעת שירה עליהם במרכז חב"ד בעיירה פאווי באפריל שעבר, מואשם בגין אחזקה ושימוש בנשק חם בעת ביצוע פשע אלים - אך טוען לחפותו בהאשמות אלו

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ג'ון ארנסט, החשוד בירי בבית הכנסת בעיירה פאווי שקליפורניה באפריל האחרון, טען אתמול (שלישי) בבית המשפט המחוזי בסן דייגו כי אינו אשם בביצוע פשע שנאה כמו גם בהאשמות פדרליות נוספות. מעבר לכתב האישום המקורי שהוגש נגדו לאחר שנעצר - בו כפר גם כן - נוספו ל-113 סעיפיו עוד ארבעה נוספים, בגין אחזקה ושימוש בנשק חם בעת ביצוע פשע אלים.

בנוסף, מואשם ארנסט ברצח ובניסיון רצח בתקיפה בבית חב"ד ביום האחרון של פסח, שהביא למותה של לורי גילברט קיי בת ה-60 ולפציעתם של הרב ישראל גולדשטיין, מייסד המרכז, ושני ישראלים - נויה דהאן בת השמונה ודודה, אלמוג פרץ משדרות.

הוריו של ארנסט נכחו בדיון הקצר, אך לא דיברו עם בנם, או יצרו עמו קשר עין. ארנסט דיבר רק פעם אחת, כשהתבקש לאשר את שמו. ארנסט, תושב סן דייגו בן 19 וסטודנט לסיעוד בעל דעות לאומניות-קיצוניות, הצטייד באותו יום שבת בנשק חצי אוטומטי, ולאחר מסע ההרג נעצר לאחר שהסגיר עצמו למשטרה.

עוד בוואלה! NEWS
מחדל אבטחה: התקציב למיגון התעכב, ובית הכנסת בקליפורניה נותר חשוף
היורה בבית הכנסת בקליפורניה: לאומן לבן בן 19 שהצית מסגד
ה-FBI על הירי בבית הכנסת: קיבלנו התרעה של חמש דקות, אבל זה היה מאוחר מדי

ג'ון ארנסט הנאשם בירי בבית הכנסת בבית חב"ד בפווי שבקליפורניה בבית המשפט בסן דייגו ב-30 באפריל 2019. רויטרס
ארנסט בבית המשפט בסן דייגו בחודש שעבר/רויטרס

הירי החל כשבית הכנסת אירח את חגיגת הפסח שתוכננה לשעה 11:00, לפי שעון מקומי. האירוע תוכנן להסתיים בארוחה חגיגית בשעה 19:00. הרשויות אמרו כי היו כמאה איש בתוך המקום בזמן הירי. כריסטופר פולץ, שמתגורר בסמוך לבית הכנסת, אמר לרשת CNN כי הוא שמע בין שש לשבע יריות, ואז אדם צועק, ואז שש עד שבע יריות נוספות.

הרשויות ציינו כי אמנם ארנסט לא נעצר בעבר, אך הוא כן נחקר על מעורבותו בהצתת מסגד בעיר סמוכה לפני יותר מחודשיים. במניפסט שפרסם לפני ביצוע הירי בפאווי, שיבח ארנסט את היורים שביצעו את הטבח במסגדים בניו זילנד ובבית הכנסת בפיטסבורג בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully