וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמיד שהציל את חבריו בירי בדנבר במחיר חייו: "נתן לנו זמן להתחבא"

11.5.2019 / 14:58

בבית הספר למדעים וטכנולוגיה בעיירה הקהילתית היילנדס רנץ' כואבים את מותו של קנדריק קסטילו, שזינק על אחד היורים ובכך סייע לתלמידים לברוח במהרה למקום מבטחים. חבריו תיארו אותו ככדור באולינג בלתי ניתן לעצירה, שגרם לאנשים לצחוק והתנדב בקהילה. "יהיה איתי כל חיי"

צילום: רויטרס

קנדריק ריי קסטילו, הנער בן 18 שהקריב חייו כדי להציל תלמידים נוספים מהירי בבית הספר בדנבר, אהב רובוטים, לסייע למבוגרים בקהילתו ולגרום לאנשים לצחוק - כך סיפרה חברתו לסוכנות הידיעות רויטרס. סיסי בדארד, שהכירה את קסטילו מבית הספר היסודי אמרה שהיא מיררה בבכי כששמעה שחברה מת, אך לא הייתה מופתעת ממעשיו הבלתי אנוכיים. "אין לי ספק שהוא עשה כל דבר שחשב שהוא יוכל כדי לעזור לכולם".

שני בני נוער נעצרו בחשד שפתחו באש כלפי חבריהם ללימודים ביום שלישי האחרון בבית הספר למדעים וטכנולוגיה בעיירה הקהילתית היילנדס רנץ', שנמצאת כ-40 ק"מ מדנבר, בירת קולורדו. אחד מהם, דבון אריקסון, בן 18, נעצר ביום רביעי בגין רצח וניסיון רצח. הירי גרם למותו של קסטילו ולפציעתם של שמונה תלמידים נוספים.

עדי ראיה העידו כי קסטילו, שהיה עתיד לסיים את לימודיו בעוד שלושה ימים, הסתער על אחד היורים. "קנדריק זינק עליו", העיד התלמיד נוי ג'יאסולי. "הוא ירה בקנדריק, ובכך נתן לנו מספיק זמן כדי להתחבא מתחת לשולחנות, להגיע למקום בטוח ולצאת מהחדר בריצה כדי לברוח". חבר נוסף, ברנדן ביילי, תיאר את קסטילו ככדור באולינג בלתי ניתן לעצירה. "כשהוא מתחיל, שום דבר לא יכול לעצור אותו", סיפר ביילי. לדבריו, חברו לא היסס.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: ברמנית שמכרה אלכוהול לאדם שרצח שמונה אנשים עומדת בפני מאסר
ארה"ב: שוטר הורשע ברצח של אישה אוסטרלית שהזעיקה את המשטרה
ירי בקמפוס: סטודנט רצח שני אנשים באוניברסיטת קרוליינה הצפונית

קנדריק ריי קסטילו, הנער בן 18 שהקריב חייו כדי להציל תלמידים נוספים מהירי בבית הספר בדנבר. AP
זינק על היורה. קסטילו/AP

בדארד אמרה שהיא וקסטילו התנדבו עם אבותיהם בסניף מקומי של "אבירי קולומבוס", קהילה המונה גברים קתולים, בעץ שהיו בחטיבת הביניים. עוד הוסיפה כי הנער אהב להצטרף לאביו והיה טוב במיוחד ביצירת קשרים עם אנשים מבוגרים. "הוא תמיד היה מגיע לשם מוקדם יותר ממני והולך מאוחר יותר ממני", העידה.

חבריו זוכרים אותו כבדחן שטותי, למרות שההומור שלו אף פעם לא היה על חשבון מישהו אחר. הייתה לו תחושת עצמי חזקה ולא ראה חשיבות במה אחרים חושבים עליו, תכונה שגרמה לו להתבלט. קסטילו היה חבר בקבוצת הרובוטיקה האזורית, קהילה נוספת שהביעה צער על לכתו ביום רביעי.

ביילי אמר שקסטילו לא היה קורבן, אלא מישהו שקפץ לפעולה. "אני אוהב את הילד הזה. הוא מת כחייל", הוסיף. "הוא קיבל את הכרטיס שלו לוולהלה (ארמון בו מתגוררים לוחמים שמתו בקרב, לפי המיתולוגיה הנורדית), ואני יודע שהוא יהיה איתי במשך כל חיי".

עוד באותו נושא

ירי בבית ספר באזור דנבר: הרוג ושמונה פצועים, שני חשודים נעצרו

לכתבה המלאה
התגודדות מחוץ לזירת הירי בית הספר באזור דנבר 7 במאי 2019. רויטרס
לא היסס להציל את חבריו. תלמידים מחוץ לזירת הירי בבית הספר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully