וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי בבית ספר באזור דנבר: הרוג ושמונה פצועים, שני חשודים נעצרו

8.5.2019 / 3:31

על פי רשויות אכיפת החוק, שני החשודים, בהם קטין, תלמידי בית הספר בקהילה שמדרום לבירת קולורדו, נכנסו לשתי כיתות כשהם חמושים באקדחים ופתחו בירי. הם נוטרלו בזירה ע"י תלמידים ונעצרו. אב אחד הקורבנות: "היורה שלף אקדח מתוך כיסוי של גיטרה"

צילום: רויטרס

תלמיד נהרג ולפחות שמונה תלמידים נפצעו הלילה (רביעי) בירי בבית ספר באזור דנבר - כך אמרו גורמים ברשויות אכיפת החוק. שני חשודים, תלמידי בית הספר, ובהם קטין, נעצרו אחרי התקרית, אחת מני רבות שהתרחשו במוסד חינוכי בארצות הברית בשנים האחרונות. מותו של ההרוג באירוע, נער בן 18, נקבע בזירה. מצבם של שניים מהפצועים מוגדר קשה, בעוד מצבם של האחרים מוגדר יציב או שהם שוחררו מבית החולים.

לפי לשכת השריף, שוטרים ממחוז דאגלס קיבלו דיווחים על ירי בבית הספר למדעים וטכנולוגיה בעיירה הקהילתית היילנדס רנץ', שנמצאת כ-40 ק"מ מדנבר, בירת קולורדו, קצת לפני השעה 14:00 - והגיעו למקום דקות ספורות לאחר מכן. בבית הספר לומדים תלמידים מגן חובה ועד כיתה י"ב. מחקירת המשטרה עולה כי הירי התקיים בשתי כיתות במקביל במתחם בית הספר. אחד היורים זוהה בשם דוון אריקסון, בעוד השני טרם זוהה בשמו. השוטרים סירבו להתייחס לשאלה מהו המניע האפשרי למעשה בשלב כה מוקדם של החקירה.

עוד ידיעות מהעולם:
איראן תודיע מחר על חידוש חלק מתכנית הגרעין בתגובה לפרישת ארה"ב מההסכם
ארה"ב: ברמנית שמכרה אלכוהול לאדם שרצח שמונה אנשים עומדת בפני מאסר
איראן: הכרזת ארה"ב על שליחת נושאת המטוסים - מלחמה פסיכולוגית

התגודדות מחוץ לזירת הירי בית הספר באזור דנבר 7 במאי 2019. רויטרס
התלמידים מחוץ לבית הספר בעת הירי/רויטרס

אדם ששוחח עם תחנת רדיו מקומית אמר כי שני אנשים התפרצו לכיתה של הבן שלו ופתחו באש, שממנה נפצעו שני תלמידים לדבריו, אלו שנורו נותרו בחיים והתלמידים הם אלו שהצליחו לנטרל את היורים. אביו של אחד הקורבנות אמר כי השניים נכנסו לשתי כיתות כשהם שולפים אקדחים מתיק כיסוי של גיטרה.

הבית הלבן הביע את תנחומיו למשפחות הקורבנות באירוע. "תפילותינו עם הקורבנות, בני משפחותיהם, וכל מי שהושפע מהירי שאירע היום", אמר ג'אד דיר, דובר מטעם הבית הלבן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
התגודדות מחוץ לזירת הירי בית הספר באזור דנבר 7 במאי 2019. רויטרס
התלמידים מחוץ לבית הספר בעת הירי/רויטרס

עם פרוץ האירוע, שני מסוקים רפואיים נחתו בסמוך לזירה, תוך שצלפים מיחידת ה-SWAT התמקמו על הגגות שמסביב. לוחמי היחידה הטקטית המיוחדת אבטחו את האזור וכוחות רפואה ומשטרה זרמו למקום. הבית הלבן מסר כי נשיא ארצות הברית תודרך על התקרית.

אחד התלמידים בבית הספר, שביקש לא להזדהות, אמר לאחר הירי כי המקרה גורם לו "לרעד ולפחד", אך הוא שמח "שהוא לא נפגע".

מושל קולורדו ג'ארד פוליס אמר כי הוא שולח עוד גורמי ביטחון לאזור הזירה. "כל משאבי הביטחון שלנו זמינים כדי לסייע ללשכת השריף של מחוז דאגלס במאמציהם לאבטח את האזור לפנות את התלמידים", כתב פוליס בחשבון הטוויטר שלו.

הירי התרחש פחות מחודש לאחר שצוינו 20 שנה לטבח בבית הספר קולומביין. בשנת 1999, שני תלמידי תיכון ירו למוות ב-13 אנשים בבית הספר. לאחר הירי השניים שמו קץ לחייהם והמקרה נתפס כאחד מאירועי הירי הקטלניים ביותר בבתי ספר בהיסטוריה של ארצות הברית. התיכון קולומביין ממוקם כחמישה קילומטרים בלבד מהיילנדס רנץ'. ירי המוני בקולורדו התרחש גם ב-2012, אז ירה אדם בתוך בית קולנוע באורורה, פרבר של דנבר, ורצח 12 בני אדם.

זירת ירי בבית ספר באזור דנבר, 8 במאי 2019. עיבוד תמונה
זירת הירי בבית הספר, הלילה/עיבוד תמונה

הירי מתרחש על רקע מקרי ירי המוניים נוספים בארצות הברית מהעת האחרונה. רק לפני שבוע סטודנט לשעבר בן 22 פתח באש בקמפוס של אוניברסיטת צפון קרוליינה בעיר שארלוט, הרג שני בני אדם ופצע ארבעה נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully