וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע ירי בווירג'יניה: עובד עירייה הרג 12 בני אדם

עובד בשירות הציבורי של עיר החוף וירג'יניה ביץ' פתח באש במרכז העירוני הסמוך לבניין העירייה, בטרם נורה למוות על ידי המשטרה. על פי הדיווחים הוא רצה לנקום בשל פיטוריו. עוד ארבעה נפצעו, בהם אחד השוטרים. העובדים התבצרו במשרדים: "יש לי תינוק בבית"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

טבח בווירג'יניה - כל הפרטים:

-אדם פתח באש במרכז העירוני בווירג'יניה ביץ'
-12 בני אדם נהרגו, ארבעה נפצעו
-המשטרה: היורה חוסל בתום קרב יריות ממושך
-דיווחים: הוא פוטר מעבודתו - ויצא למסע נקמה

12 בני אדם נהרגו הלילה (שבת) מירי המוני במרכז עירוני בווירג'יניה ביץ'. היורה חוסל על ידי המשטרה במהלך מסע הירי. ארבעה בני אדם נוספים נפצעו, בהם אחד מהשוטרים, ושלושה מתוכם במצב אנוש.

היורה, שעובד בשירות הציבורי מזה שנים רבות, פתח באש בבניין במרכז העירוני של עיר החוף שבדרום-מזרח וירג'יניה, ארצות הברית, בסמוך לבניין העירייה. גורמים רשמיים זיהו אותו כדוויין קראדוק, מהנדס בן 40, שעל פי הדיווחים פוטר מעבודתו לאחרונה - ורצה לנקום. אולם, הרשויות עדיין חוקרות את המניע האפשרי שלו למעשה. במשטרה המקומית אמרו כי הוא ביצע ירי "חסר אבחנה".

הגורמים מסרו כי קראדוק רכש בשבועות האחרונים באופן חוקי כלי נשק רבים, ובמסע הירי השתמש באקדח עם משתיק קול וברובה. השוטרים איתרו מחסניות מורחבות ריקות, שיכולות להכיל יותר תחמושת ממחסניות רגילות.

דובר הבית הלבן מסר כי הנשיא דונלד טראמפ עודכן לגבי הירי ובמקביל, כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו כי כוחות FBI הגיעו לזירה והחלו בחקירת התקרית. לפי מעקב אתר "Gun Violence Archive", מדובר באירוע הירי ה-150 במדינה מאז תחילת 2019.

עוד בוואלה! NEWS:
באישור המושל הדמוקרטי: גם לואיזיאנה מגבילה את ההפלות
טראמפ הטיל מכסים על מקסיקו: עד לעצירת ההגירה הבלתי-חוקית
חולה מכדי להופיע בדיון: "אסאנג' עובר עינויים פסיכולוגיים"

המרכז העירוני וירג'יניה ביץ' שבו עובד פתח באש והרג 11 בני אדם ב-1 ביוני 2019. רויטרס, צילום מסך
המרכז העירוני שבו אירע הירי/צילום מסך, רויטרס

תמונות מהזירה הציגו נוכחות משטרתית מוגברת. על פי הדיווחים, השוטר שנפצע במהלך הטבח צפוי לשרוד הודות לאפוד שלבש. "אין דרך לתאר תקרית כזאת", אמר מפקד המשטרה המקומית, ג'ים סברה, שאמר כי החמוש נהרג לאחר קרב יריות ממושך מול השוטרים.

"שמענו אנשים צורחים וצועקים לעזוב את הבניין", שחזרה עובדת העירייה מייגן בנטון, שהסתגרה יחד עם עמיתיה במשרד בעת הירי. "חסמנו את הדלת באמצעות שולחן בגלל שלא ידענו אם הוא (היורה) מגיע. קיווינו שהכול יסתיים בקרוב, ואז שמענו את השוטרים צועקים במדרגות".

ראש העיר בובי דוואייר, אמר כי "זהו היום ההרסני ביותר בהיסטוריה של וירג'יניה ביץ'. האנשים שמעורבים הם חברינו, עמיתינו ושכנינו". המושל ראלף נורת'אם, שהגיע לזירת הירי, הצטרף לבריו ואמר אף הוא שזהו יום "מחריד". "אנחנו הרוסים מהירי הטראגי בווירג'יניה ביץ'", אמר נורת'אם, שהצהיר כי הוא נותן את תמיכתו המלאה לעיר ועוקב אחרי האירוע. "תנחומיי העמוקים ותפילותיי למשפחותיהם של מי שיצאו מביתם הבוקר, ולא ישובו הערב, כמו גם מי שנפצעו".

ניידות משטרת ומשפחות הנפגעים בוורג'יניה מחוץ לזירת הירי. 31 במאי 2019. AP
ניידות משטרת ומשפחות הנפגעים בווירג'יניה מחוץ לזירת הירי/AP

בית המשפט הסמוך לזירה נותר נעול לאחר שכוחות הביטחון ביקשו מהאנשים להתרחק מהאזור. "אנא הימנעו מאזור המרכז העירוני", נמסר לתושבים ודווח על "פצועים רבים".

עובדי המרכז נראו כשהם מנחמים אחד את השני בדמעות בעודם מפונים מהבניין. העוזרת האדמיניסטרטיבית מייגן בנטון העידה כי העובדים התבצרו במשרדיהם, ונאמר להם כי "זהו לא תרגיל". "יש לי תינוק בן 11 חודשים בבית וכל מה שיכולתי לחשוב עליו הוא על לנסות להצליח לחזור הביתה אליו", היא סיפרה.

(עדכון ראשון: 2:18)

ראש המשטרה בווירג'יניה, ג'יימס סרורה, לאחר הירי במרכז העירוני בווירג'יניה. 31 במאי 2019. AP
ראש המשטרה בווירג'יניה, ג'יימס סרורה, לאחר הירי במרכז העירוני/AP
תושבים ליד זירת הירי בווירג'יניה ביץ' ב-1 ביוני 2019. רויטרס
אנשים בסמוך לזירת הירי/רויטרס
ניידות משטרת וורג'יניה מחוץ לזירת הירי. 31 במאי 2019. AP
ניידות משטרת ווירג'יניה מחוץ לזירת הירי/AP
אנשים בורחים מהירי במכרז עירוני בווירג'יניה ביץ', 01 ביוני 2019. רויטרס
אנשים נמלטים בזירת הירי/רויטרס
אנשים הולכים לאחר הירי במכרז עירוני בווירג'יניה ביץ', 01 ביוני 2019. רויטרס
אנשים בזירת הירי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully