וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישור המושל הדמוקרטי: גם לואיזיאנה מגבילה את ההפלות

31.5.2019 / 23:27

המדינה השמרנית מצטרפת לעוד חמש מדינות בארה"ב שהעבירו חוקים נוקשים נגד הפלות בתקופה האחרונה, כשבמקרה שלה היו אלו הדמוקרטים שקידמו זאת. מושל לואיזיאנה: "אני בעד החיים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מושל לואיזיאנה ג'ון בל אדוארדס, המשתייך למפלגה הדמוקרטית, חתם אתמול (חמישי) על חוק לפיו אישה לא תוכל להפיל אחרי שישה שבועות של הריון. זהו צעד המציב את לואיזיאנה באותה השורה עם מדינות שמרניות אחרות בדרום, וגרם לזעם בקרב חברי מפלגתו.

עם חתימתו, המושל גרם ללואיזינה להיות המדינה החמישית שאוסרת על הפלות כאשר מאותרת דפיקת לב. היא מצטרפת למדינות מסיסיפי, קנטאקי, אוהיו, ג'ורג'יה ואלבמה, הלכה רחוק עוד יותר, ואסרה על הפלות בארצות הברית.

עם זאת, החתימה על החוק לא מגבילה בינתיים את שלושת הקליניקות להפלות השייכות למדינה. החוק בלואיזיאנה ייכנס לתוקף רק אם החוק במדינה השכנה מיסיסיפי, שלאחרונה נחסם על ידי שופט, יועבר בבית המשפט הפדרלי לערעורים.

לקריאה נוספת
ההזדמנות שסימן טראמפ לשמרנים: הקרב על ההפלות מפלג את ארה"ב
טראמפ בעד חוקי ההפלות: "אני תומך גדול בזכות לחיים"

מחוקקים מתחבקים לאחר שהחוק עבר בבית הנבחרים בלואיזיאנה 29 במאי 2019. AP
מחוקקים מתחבקים לאחר שהחוק עבר בבית הנבחרים בלואיזיאנה, השבוע/AP

החוק בלואיזינה מאפשר לקיים הפלה על מנת למנוע מוות של האישה ההרה, או "סיכון רציני לפגיעה בתפקוד הגוף", או אם ההריון לא יסתיים בהולדה של תינוק חי. הוא לא כולל אפשרות לקיים הפלה אם ההריון נגרם מאונס או גילוי עריות. העונש הצפוי לרופא המבצע הפלה הוא של עד שנתיים, יחד עם פסילת הרישיון הרפואי.

מושל לואיזיאנה, קתולי שרץ השנה לבחירה מחודשת, לא חתם על החוק בציבור או נשא הצהרה בנושא. במקום, הוא הודיע על החתימה דרך המשרד שלו. "זה נושא שאני עקבי בו מאז ולתמיד. אני בעד חיים", אמר אדוארדס יותר מוקדם החודש כאשר נשאל על החוק.

עוד באותו נושא

"אנסתם את המדינה": אלבמה אוסרת על הפלות כמעט לחלוטין

לכתבה המלאה
מושל לואיזיאנה ג'ון בל אדוארדס. AP
מושל לואיזיאנה/AP

רוב המחוקקים בלואיזיאנה תמכו בהצעת החוק, עם 79 תומכים לעומת 23 מתנגדים בהצבעה בבית הנבחרים, ו-31 תומכים וחמישה מתנגדים בסנאט.

מחוקקים קונסרבטיבים ברחבי ארצות הברית מקווים שפסיקת רו נגד ווייד משנת 1973, שפסקה כי איסור על הפלות במדינות שונות בארצות הברית אינו חוקתי, תתהפך, והאיסור על הפלות יהיה לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully