וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בעד חוקי ההפלות: "אני תומך גדול בזכות לחיים"

אחרי שתיקה לגבי ההגבלות החמורות שהוטלו באלבמה ובמדינות אחרות, הבהיר נשיא ארה"ב באיזה מחנה הוא נמצא. הוא מנה שלושה מקרים יוצאי דופן - אונס, גילוי עריות וסכנה לחיי האם - שבהם הוא תומך בהפלות. הוא לא ציין אם הוא תומך בביטול הפסיקה ההיסטורית ע"י העליון

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הביע היום (ראשון) תמיכה בחוקי ההפלות שעברו בחודשים האחרונים במדינות שמרניות, בהם זה שאושר באלבמה בשבוע שעבר ונחשב לנוקשה ביותר במדינה. טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מתנגד להפלות, פרט למקרים של אונס, גילוי עריות או סכנה לחיי האם. החוק באלבמה אינו מחריג מקרים של אונס וגילוי עריות.

תומכי חוקי ההפלות צופים שחלקם יידחו בבתי משפט, אולם מקווים להגיע עמם לבית המשפט העליון, הנהנה מרוב של שופטים שמרנים. הם רוצים שהשופטים יבטלו את הפסיקה ההיסטורית רו נגד ווייד מ-1973, שהפכה את ההפלות לחוקיות בארצות הברית. בהמשך היום מתוכננת הפגנות נגד החוקים נגד הפלות.

"אני תומך גדול של הזכות לחיים, חוץ משלושה יוצאי דופן - אונס, גילוי עריות והגנה על חיי האם - עמדה דומה לזו של רונלד רייגן", כתב טראמפ בטוויטר, אחרי שתיקה לגבי החוקים שעברו באלבמה. הוא ציין את העובדה ששני השופטים שמינה לעליון - ניל גורסץ' וברט קבנאו - עזרו לחיזוק המגבלות על הפלות בכמה מדינות. "הגענו רחוק מאוד בשנתיים האחרונות עם 105 שופטים פדרלים נפלאים, שני שופטי עליון נהדרים וגישה חדשה וחיובית לגבי הזכות לחיים", אמר הנשיא הרפובליקני. "עלינו להישאר יחד כדי לנצח למען החיים ב-2020". עם זאת, הוא לא ציין אם הוא תמך בביטול הפסיקה ההיסטורית.

טראמפ בעד חוקי ההפלות

סוגיית ההפלות נותרה שנויה במחלוקת בארצות הברית, במיוחד בקרב האוונגליסטים - בסיס תמיכה חשוב של טראמפ. היא צפויה להיות אחת הסוגיות המרכזיות ביותר במערכת הבחירות בשנה הבאה, כשבכירי הדמוקרטים המתמודדים על יצוג המפלגה גינו בחריפות את החוקים באלבמה ובמדינות אחרות.

"האיסור הזה הוא מסוכן ואכזרי במיוחד - ומי שניסח את החוק רוצה להשתמש בו כדי להפוך את רו נגד ווייד", אמרה הסנאטורית הדמוקרטית אליזבת' וורן, המתמודדת בפריימריז של המפלגה, על החוק באלבמה. "אני חיה באמריקה הזו ואני אגיד לכם - אנחנו לא חוזרים לאחור, לא עכשיו, ולא אף פעם. אני נאבק בזה, ואנחנו ננצח".

עוד באותו נושא

ההזדמנות שסימן טראמפ לשמרנים: הקרב על ההפלות מפלג את ארה"ב

לכתבה המלאה
מפגינות הלבושות כמו בסדרה סיפורה של שפחה מחוץ לסנאט של מדינת אלבמה, 14 במאי 2019. רויטרס
הפגנה מחוץ לסנאט של אלבמה בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully