וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנסתם את המדינה": אלבמה אוסרת על הפלות כמעט לחלוטין

החוק הדרקוני ביותר בארה"ב נגד ההליך אושר בסנאט המדינה ועבר לאישור המושל. רק במקרה של סכנה לאם או לעובר יותר לבצע הפלות, והעונש למי שיפר את החוק יהיה מאסר עולם. "אתם אומרים לבתי שזה בסדר שיאנסו אותה", הטיח בהם מנהיג הדמוקרטים. החוק צפוי להגיע לעליון השמרני

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הסנאט של אלבמה העביר הלילה (רביעי) את החוק הנוקשה ביותר בארצות הברית נגד הפלות, האוסר אותן כמעט לחלוטין, ורופאים שיפרו אותו עלולים להישלח למאסר של בין עשר עד 99 שנים. החוק, שאושר על ידי סנאט בעל הרוב הרפובליקני ועבר לחתימת המושלת קיי אייווי, אינו מחריג מקרים של אונס או גילוי עריות, אלא רק במקרים שיש סכנה לאם או לעובר.

ארגון זכויות האדם הגדול ביותר בארצות הברית, ACLU, הבטיח להגיש עתירה כדי לחסום את יישום החוק. הארגון אמר כי "ההצבעה הראתה עד כמה הם (המחוקקים הרפובליקנים) מכבדים את האוטונומיה של נשים על גופן". לפי הארגון, "החוק מעניש קורבנות אונס וגילוי עריות דרך לקיחת שליטה נוספת על גופן ואילוצן ללדת".

סגן התובע הכללי של אלבמה, וויל אינסוורת', שגם משמש נשיא הסנאט במדינה, אמר כי החוק הוא "צעד חשוב להגנה על זכויותיהם של הלא נולדים". הוא אמר שבזמן שמדינות ליברליות מעבירות חוקים המאפשרים הפלות בשלב מתקדם של ההיריון, אלבמה מובילה את המהלך נגד הפסיקה ההיסטורית של רו נגד ווייד, שהכירה בזכותן של נשים להפיל. הרפובליקנים והשמרנים צופים שהחוק באלבמה יגיע לבית המשפט העליון, שתחת כהונתו של דונלד טראמפ הפך לשמרני, והם מקווים שהוא יהפוך את אותה פסקה מ-1973 ובכך להביא לשינוי דרמטי ברחבי ארצות הברית כולה.

מפגינות הלבושות כמו בסדרה סיפורה של שפחה מחוץ לסנאט של מדינת אלבמה, 14 במאי 2019. רויטרס
"החוק מעניש את הקורבנות". הפגנה מחוץ לסנאט של אלבמה, אתמול/רויטרס

מנהיג הדמוקרטים בסנאט של אלבמה, בובי סינגלטון, אמר לרפובליקנים שהם "זה הרגע אנסתם את מדינת אלבמה בעצמכם", אחרי שהם ביטלו תיקונים בחוק שאפשרו כמה חריגות נוספות לביצוע הפלות. "אתם אומרים לבת שלי שהיא לא חשובה במדינת אלבמה. שזה בסדר שגברים יאנסו אותה ושהיא תצטרך ללדת את התינוק אם היא תיכנס להיריון", הוסיף סינגלטון, שלעתים נשבר מרוב התרגשות.

החוק מצטרף למגמה בכמה מדינות שמרניות בארצות הברית, שמעבירות חוקים נוקשים נגד הפלות במטרה שהם יגיעו בסופם של תהליכי הערעורים עד לבית המשפט העליון. מנגד, מדינות שבן יש רוב ליברלי מחפשות להבטיח את הזכות של נשים ללדת בשטחן.

מכון גוטמצ'ר, שמגן על זכויות נשים, אמר כי מתחילת השנה לבדה, 28 מתוך 50 המדינות בארצות הברית העבירו יותר מ-300 חוקים חדשים להגבלת הגירה.

עוד באותו נושא

כבש את העליון: טראמפ הגשים את תקוות השמרנים בתזמון מושלם לבחירות

לכתבה המלאה
מפגינות הלבושות כמו בסדרה סיפורה של שפחה מחוץ לסנאט של מדינת אלבמה, 14 במאי 2019. רויטרס
העונש לרופאים שיבצעו הפלות - עשר עד 99 שנות מאסר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully