וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגת מדינות האסלאם במכה: "מגנות את התמיכה הבינלאומית בכיבוש"

1.6.2019 / 5:44

הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי, שמתכנס בערב הסעודית, פרסם הודעת גינוי להחלטתה של ארה"ב להכיר בבירת ישראל על רקע ההיערכות לפרסום עסקת המאה של טראמפ. בנוסף לכך, החברות בארגון קראו לנקוט צעדים נגד מדינות שמעבירות את השגרירויות שלהן לירושלים

צילום: רויטרס , עריכה: עמית שמחה

הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי גינה הלילה (שבת) כל החלטה שהתקבלה על ידי גוף בינלאומי שתומכת ב"כיבוש המתמשך", כולל החלטתה של ארצות הברית להכיר בירושלים כבירת ישראל. בהצהרה שנמסרה מהמדינות המשתתפות בוועידה במכה נמסר כי הן מגנות לכל הצעדים הבלתי חוקיים מצדה של ישראל שנועדו לשנות את העובדות בשטחים הכבושים ולערער את פתרון שתי המדינות.

ההצהרה מתפרסמת רקע כוונתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרסם את תכנית השלום, המכונה "עסקת המאה", ואחרי שהפלסטינים סירבו להשתתף בפסגה הכלכלית בבחריין. בוועידה הפצירו בעשרות ההחברות בארגון לנקוט "צעדים מתאימים" נגד מדינות המעבירות את השגרירויות שלהן לירושלים. סלמאן, מלך ערב הסעודית, אמר בנאומו כי הנושא הפלסטיני נמצא בליבת הארגון, והצהיר כי מדינתו "מסרבת לקבל כל צעדים לשינוי מעמדה ההיסטורי והחוקי של מזרח ירושלים".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
חשש משותף מאיראן: בחריין מתקרבת לישראל, גם במחיר של זעם ציבורי
לפני הפסגה בבחריין: יועצי טראמפ יגיעו לביקור בישראל ביום חמישי
גרינבלט על עסקת המאה: טעות מצד הפלסטינים לא להגיע לבחריין

ראשי המדינות בוועדת הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי במכה. 31 במאי 2019. AP
גינו את הכרת ארה"ב בירושלים כבירת ישראל. ועידת הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי, אמש/AP

המלך סלמאן מארח את פסגת הארגון לשיתוף פעולה האסלאמי (OIC) במכה, במטרה להתייחס ל"סוגיות העכשוויות בעולם המוסלמי" ו"ההתפתחויות האחרונות בכמה מהמדינות החברות בארגון". על הפרק עומדות סוגיות של ביטחון אזורי, על רקע המתח הגובר בין ארצות הברית לבין איראן.

בנאומו הוא התייחס למתיחות במפרץ הפרסי, שבשבועות האחרונים הביאה למתקפת מל"טים על מתקני נפט, שגרמה לנזק בכמה אתרים באזור ריאד, ולהתקפה נוספת על שתי מכליות לחופי איחוד האמירויות הערביות. המלך הסעודי אמר כי פעולות החבלה נגד כלי שיט, הכוללים מכליות נפט סעודיות בסמוך למים הטריטוריאליים של איחוד האמירויות, מהווים סכנה אזורית ובינלאומית. כמו כן, הוא אמר כי "מתקפת המל"טים על תחנות שאיבת הנפט בוצעה על ידי קבוצות הנתמכות על ידי איראן לא מאיימות רק על הביטחון בממלכה ובמפרץ, אלא גם על ביטחונה הימי של אספקת הנפט העולמית".

עוד באותו נושא

נתניהו: התקרית אתמול לא תעצור אותנו; טראמפ: חבל על מה שקרה בישראל

לכתבה המלאה
מלך ערב הסעודית סלמאן בן עבדול עזיז נכנסה לועידה של הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי. 31 במאי 2019. AP
הזהיר מסיכון אספקת הנפט העולמית. מלך ערב הסעודית בוועידה, אמש/AP

הארגון שהוקם בשנת כדי "להגן על האינטרסים של העולם המוסלמי", מונה 57 מדינות שרובן בעלות רוב מוסלמי, אך חלקן כוללות אוכלוסייה מוסלמית משמעותית, למשל מאפריקה ומדרום אמריקה. בנוסף למדינות החברות בליגה הערבית, ה-OIC כולל גם מדינות כמו וטורקיה, איראן ופקיסטן, לצד מדינות משקיפות כמו רוסיה ותאילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully