וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך סעודיה בפסגת מדינות ערב: להיאבק במעשים הנפשעים של איראן

במפגש חירום שכונס בעיר מכה, מלך סעודיה קרא למנהיגי המפרץ לשתף פעולה ולעמוד ''תקיפים'' מול מעשיה ''הפליליים'' איראן. זאת יממה לאחר הקביעה האמריקנית כי איראן היא העומדת מאחורי ההתקפות על מיכלי הנפט במפרץ. "המשטר האיראני מהווה איום על אספקת הנפט העולמית''

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מלך ערב הסעודית סלאמן בן עבדול עזיז קרא הלילה (שישי) למדינות המפרץ להיאבק באיראן בעקבות מעשיה ''הפליליים'' העלולים להצית התקלחות אזורית. המלך נשא את דבריו בכינוס חירום בין נציגי המדינות הערביות בעיר הקדושה מכה שבארצו, יום לאחר שהיועץ לביטחון הלאומי האמריקני, ג'ון בולטון, אמר כי באופן כמעט וודאי איראן עומדת מאחורי המתקפה על מיכליות הנפט הסעודיות. טהארן מכחישה את הטענות.

המורדים התימנים, בני בריתה של איראן, תקפו לאחרונה את מתקני הנפט של הממלכה הסעודית ואף הביאו לסגירה זמנית של צינור נפט מרכזי. ''ההתערבות המשטר האיראני בסוגיות הפנים של מדינות האזור, פיתוח תכניות הגרעין והטילים, איומה על חופש הספנות הבינלאומי - מהווים איום על אספקת הנפט העולמית'' אמר הלילה המלך הסעודי בכנס מנהיגי המפרץ הערבי.

לקריאה נוספת בנושא:
עקף את הקונגרס: טראמפ אישר עסקת נשק עם סעודיה בצל איומי איראן
איראן: נחדש חלק מתכנית הגרעין בתגובה לפרישת ארה"ב מההסכם
בשל איומי איראן: טראמפ אישר לשלוח עוד 1,500 חיילים למזה"ת

מלך סעודיה סלמאן בן עבדול עזיז נושא נאום במהלך ועידת המועצה לשיתוף פעולה במפרץ במכה, 31 מאי 2019. רויטרס, אתר רשמי
דרש ''תקיפות'' מול איראן .מלך סעודיה סלמאן נואם במהלך כנס מדינות המפרץ, הלילה/אתר רשמי, רויטרס

''מעשיה הפליליים של איראן מחייבים שיתוף הפעולה בין מדינות המפרץ על מנת לשמור על הביטחון באזור", הוסיף המלך בהתייחסו להתקפות על מתקני הנפט במפרץ.

סעודיה, בעלת בריתה החזקה של ארצות הברית, אירחה מנהיגים מרחבי העולם הערבי והמוסלמי לפסגת חירום בעיר מכה. בתוך כך, ראש ממשלת קטאר, אמיר כווית ויורש העצר של אבו-דאבי היו בין המנהיגים שנכחו בשיחות, בהן השתתף גם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן.

ריאד כינסה את המנהיגים בכדי לדון במאבק עם איראן ובדרכים לבודד את טהראן, מחשש לעימותים צבאיים. ערב השיחות, ריאד הכריזה על ''התערבות'' איראנית באזור המפרץ ודרש תגובה ''אסרטיבית'' על התקפות מתקני הנפט באוזר.

עוד באותו נושא

איראן פעלה בחוסר זהירות לא אופייני, ונקלעה למלכוד מול ארה"ב

לכתבה המלאה
מלך סעודיה סלמאן בן עבד אל-עזיז, נשיא תוניס באג'י קייד אסבסי ונשיא הכתר של אבו דאבי, שיח 'מוחמד בן זאיד אל-נחיאן, עומדים בתצלום קבוצתי עם מנהיגים ערבים, לקראת הפסגה הערבית במכה, ערב הסעודית, 31 מאי 2019. רויטרס, אתר רשמי
מלך סעודיה, נשיא תוניס, יורש הכתר של אבו דאבי בפסגה הערבית במכה, הלילה/אתר רשמי, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully