וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל איומי איראן: טראמפ אישר לשלוח עוד 1,500 חיילים למזה"ת

נשיא ארה"ב אמר שמדובר במספר כוחות מצומצם, "בעיקר למטרות הגנה", על רקע איומי איראן. לפי הפנטגון, 600 חיילים כבר נמצאים באזור, ושהותם פשוט תוארך. בין היתר, ייפרסו סוללות פטריוט ומטוסי סיור

גרהאם: בכירים בממשל אישרו שאיראן עומדת מאחורי תקיפת מכליות הנפט הסעודיות/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שישי) כי ישלח כ-1,500 חיילים למזרח התיכון, בעיקר כאמצעי הגנה, בצל האיומים מצד איראן. "אנחנו רוצים שתהיה לנו הגנה במזרח התיכון. נשלח מספר יחסית קטן של חיילים, בעיקר לצורכי הגנה", אמר טראמפ לפני שעזב את הבית הלבן כדי לבקר ביפן.

בנוסף לכך, משרד ההגנה של ארצות הברית ציין כי רק כ-900 חיילים מתוך ה-1,500 יהיו חדשים, שכן 600 חיילים כבר נמצאים באזור והשהות שלהם תוארך. החיילים החדשים שיגיעו יכללו גם מהנדסים. המשרד גם ציין שהפריסה תכלול גם סוללת טילי פטריוט.

הודעה זו מגיעה לאחר שמוקדם יותר היום דווח ב-CNN כי טראמפ אישר לשר ההגנה המכהן, פטריק שנהאן, לפרוס כוחות צבאיים נוספים במפרץ הפרסי בצל האיומים של איראן. לפי הדיווח, הפריסה החדשה כולל סוללות של טילי פטריוט, מטוס המסייר בשטחי קרב וכוחות התרעה נוספים.

לקריאה נוספת בנושא
לצמצם בלי למצמץ: האתגר ההדדי של וושינגטון וטהראן
הערכה: המשך הלחץ האמריקני על איראן עלול להוביל לשיגור רקטות מעזה
דיווח: ארה"ב שוקלת לשלוח עד 10,000 חיילים נוספים למזרח התיכון

דונלד טראמפ מדבר לעיתונאים 24 במאי 2019. רויטרס
טראמפ, היום/רויטרס

בנוסף לכך, שני גורמים אחרים אמרו כי ממשל טראמפ שוקל גם להשתמש בחוק שיאפשר לו לעקוף את הקונגרס במכירת כלי נשק לערב הסעודית, יריבתה האזורית של איראן. זאת כחלק ממאמצי ההרתעה מולה.

הצעדים הללו צפויים להגביר את החששות בקונגרס, שחלק מחבריו מטילים ספק בהערכת האיומים מצד איראן. הם הביעו חשש כבד כי תגבור הנוכחות הצבאית עלול להוביל בשוגג לעימות עם טהראן. שר ההגנה בפועל ובכירים אחרים בממשל הבהירו כי וושינגטון מתמקדת בהרתעה והגנה על הכוחות האמריקניים במזרח התיכון ואינה רוצה במלחמה עם טהראן.

עוד באותו נושא

הלוויין חושף: איראן בונה מעבר גבול בסוריה שיאפשר להבריח נשק

לכתבה המלאה
מטוס ממריא מנושאת המטוסים אברהם לינקולן שבמפרץ הפרסי, 16 במאי 2019. רויטרס
מטוס ממריא מנושאת המטוסים אברהם לינקולן במפרץ, בשבוע שעבר/רויטרס

לצד הודעה זו, צבא ארצות הברית הודיע היום כי משמרות המהפכה של איראן עומדים מאחורי תקיפה ארבע ספינות, מתוכן שתיים בבעלות של ערב הסעודית, שאירעה לפני כשבוע וחצי ליד נסיכות אל-פוג'ירה באיחוד האמירויות הערביות. בספינות הסעודיות היו מיכלי נפט שהיו שנועדו להגיע לארצות הברית. "אנו משייכים למשמרות המהפכה את התקיפה נגד הספינות באל-פוג'ירה", אמר מייקל גילדאי, מנהל המטות המשולבים בצבא ארצות הברית.

יום לאחר התקיפה, איראן קראה להבהרות התקרית. דובר משרד החוץ עבאס מוסאווי הביע חשש מהפגיעה בכלי השיט לחופי איחוד האמירויות הערביות ואמר כי יש לקבל מידע נוסף על מה שבדיוק קרה. לדבריו, שצוטטו על ידי סוכנות הידיעות אירנ"א, לאבטחת נתיבי השיט והמסחר הימיים באזור יש חשיבות משמעותית. הוא הזהיר מפני "מזימות שאותן מתכננים דורשי רעה" ו"הרפתקנות של זרים" דרך פגיעה ביציבות וביטחון האזור.


(עדכון ראשון: 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully