וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב שוקלת לשלוח עד 10,000 חיילים נוספים למזרח התיכון

23.5.2019 / 5:05

לפי ההודעה, שנמסרה מגורמים רשמיים בארה"ב, משרד ההגנה יציג לבית הלבן תכניות לפיהן הכוחות יישלחו לחזק את ההגנה נגד איום איראני אפשרי. החיילים יפעלו ככוח מגן, ובנוסף אליהם גם יוצבו באזור ספינות נוספות ועוד סוללות טילי פטריוט

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

משרד ההגנה של ארצות הברית יציג היום (חמישי) לבית הלבן תכניות לפיהן יישלחו עד 10,000 חיילים נוספים למזרח התיכון, בצעד לחזק את ההגנה נגד איום איראני אפשרי - כך נמסר מגורמים רשמיים בארצות הברית.

הגורמים, שדיברו בעילום שם, ציינו כי טרם התקבלה החלטה סופית, ולא ברור אם הבית הלבן יאשר את שליחת כל הכוחות או רק את חלקם. עוד נמסר שהחיילים יפעלו ככוח מגן, ובנוסף אליהם גם יוצבו סוללות נוספות של טילי פטריוט ועוד ספינות.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: סביר שאיראן אחראית למתקפות במפרץ, אך האיום הוכל
שר החוץ של איראן: "ארה"ב משחקת משחק מסוכן מאוד"
בכיר איראני: "האצנו את קצב העשרת האורניום פי ארבעה"

חיילים אמריקנים בסוריה. אי-פי, AP
חייל אמריקני בסוריה/AP, אי-פי

הודעה זו מגיעה בצל אמירתו של שר ההגנה בפועל של ארצות הברית, פטריק שנהאן, כי איומים פוטנציאליים מצד איראן "נבלמו" בעקבות צעדים אמריקניים. "אני חושב שהצעדים שלנו היו מחושבים מאוד ועצרנו את האפשרות של מתקפות על אמריקנים, וזה מה שחשוב מאוד", אמר.

מנגד, שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר ביום שלישי כי טהראן לא תפתח במשא ומתן עם ארצות הברית עד שהיא תפגין "כבוד" דרך מימוש התחייבויותיה בהסכם הגרעין. זריף הזהיר בראיון לרשת CNN אמר זריף כי ארצות הברית "משחקת משחק מסוכן ביותר" עם הגברת הנוכחות הצבאית שלה באזור.

"הבאת כל הכוחות הצבאיים האלו לאזור קטן עלולה כשלעצמה להוביל לתאונות", אמר. "יש צורך לנקוט בזהירות קיצונית". לדבריו, איראן "פעלה ברוח טובה" ביחס להסכם שנחתם ב-2015. "אנחנו לא מוכנים לדבר עם אנשים שלא עמדו בהבטחות שלהם".

עוד באותו נושא

בין טראמפ לחמינאי: המשבר במפרץ חושף את חולשת רוחאני

לכתבה המלאה
מסוק בשמי המפרץ הפרסי חג מעל מכלית נפט וספינה אמריקנית, דצמבר 2018. רויטרס
מסוק אמריקני בשמי המפרץ הפרסי/רויטרס

המתיחות הצבאית בין ארצות הברית לאיראן התגברה בשבועיים האחרונים והובילה את וושינגטון לשלוח נושאת מטוסים ונכסים צבאיים אחרים למפרץ הפרסי. ביום ראשון נורתה קטיושה לעבר שגרירות ארצות הברית בבגדאד, בעקבותיה הזהיר טראמפ את איראן כי אם היא תאיים על ארצות הברית, "יהיה זה סופה הרשמי". שר החוץ זריף דחה את איומיו, וכתב בטוויטר: "לעולם על תאיים על איראני, נסה לכבד אותו - זה עובד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully