וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה הודיעה לבית המשפט: שוקלים להעלות את שכר האסירים

28.5.2019 / 21:00

בעקבות עתירה שהגיש אסיר מכלא רימונים על תנאי העבודה בין כותלי בתי הסוהר, הודיעה המדינה כי היא בודקת את הנושא. במסגרת הדיון, השופט העיר כי שב"ס הצהיר שינקוט מעשים כדי למנוע את שחיקת שכרם - אולם ההצהרות לא גובו במעשים. לארגון ניתנו 90 יום להגיש הודעת עדכון

חלוקת מזון לאסירים ביטחוניים בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
חלוקת מזון לאסירים ביטחוניים. כלא נפחא/ראובן קסטרו

המדינה הודיעה לבית המשפט כי היא שוקלת להעלות את שכר האסירים. זאת, במסגרת דיון שנערך בתחילת השבוע בעתירה שהגיש אסיר בשם שמואל קריב, שעליה דווח לראשונה בוואלה! NEWS. השופט חגי טרסי הורה לשב"ס להגיש בתוך 90 יום עדכון על עבודת המטה בעניין.

שכר האסירים כיום, שאושר בבג"ץ בשנת 2001, עומד על 13.7 שקלים לשעה. עם זאת, באותו זמן עמד שכר האסירים על 82% משכר המינימום במשק, והיום הוא מהווה 47% בלבד משכר המינימום. לטענת העותרים השכר הזה אינו סביר, אינו מידתי ופוגע בכבוד האדם של האסירים.

עוד בוואלה! NEWS:
חולדות וצחנה בבידוד, קשירה למיטה: כך נראים בתי הכלא בישראל
למרות ההבנות, צה"ל נערך להתגברות בלוני התבערה ומתגבר כוחות
המשטר ניסה לאנוס את המפגינות כדי לעצור את המהפכה. זה לא עבד

בית הסוהר אשל הסמוך לבאר שבע, פברואר 2017. לירון מולדובן
שכר האסירים מהווה היום 47% בלבד משכר המינימום. בית הסוהר אשל/לירון מולדובן

חלק מהאסירים אפילו לא מקבלים את השכר הנמוך הזה. ישנם אסירים שעובדים עבור יזמים פרטיים, בין כתלי הכלא ומשתכרים לפי תפוקה, ולא בשכר לפי שעה. זהו מצבו של מגיש העתירה, שמואל קריב, אסיר המרצה מאסר עולם בגין רצח שביצע בתחילת שנות ה-90.

כיום הוא בן 66, ועובד בין כותלי כלא רימונים באריזת שקיות לחם. קריב טוען כי השכר לפי תפוקה מנוגד לחוק לנהלי שב"ס. על פי שב"ס כיום ישנם כ-200 אסירים שעובדים במפעלי יזמים פרטיים בבתי הכלא. את העתירה הגיש קריב באמצעות עורכי הדין, עידית צימרמן ומשה קשלס, ממערך הקליניקות באוניברסיטת תל אביב.

עוד באותו נושא

8.5 שקל לשעה, בלי תנאים סוציאליים: עתירה נגד תנאי עבודת האסירים

לכתבה המלאה

"הופר באופן ניכר האיזון עליו הורה בג"ץ"

הדיון בנושא התקיים שלשום בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, שבו דחו נציגי שב"ס את טענותיו של קריב, אך ציינו כי המדינה ממילא בוחנת את העלאת שכר האסירים. השופט טרסי העיר כי בשנת 2001 הצהירו נציגי שב"ס בבג"ץ כי יינקטו צעדים כדי למנוע את שחיקת שכר האסירים למול שכר המינימום במשק - אולם ההצהרות לא גובו במעשים.

גם המלצות שונות שהעלה בית המשפט לא אומצו, וכך לדבריו, "הופר באופן ניכר האיזון עליו הורה בג"ץ". עם זאת, לאור הודעת המדינה כי היא ממילא בוחנת את הנושא, הורה השופט טרסי לשב"ס להגיש הודעת עדכון בכתב בתוך 90 יום, "ובהתאם לכך ייקבע הצורך בקיום דיון נוסף או במתן פסק דין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully