וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80 ס"מ, עם קשקשים קוצניים וטפרים: "דרקון המדבר" תועד בערבה

28.5.2019 / 20:00

חרדון מסוג הצב המצוי, הנחשב לגדול ביותר בארץ, צולם בין השיחים בנחל ערבה. משקלו של הזוחל הצמחוני גדל הממדים, שיוצא ממחילתו רק במזג אוויר שרבי, מגיע ל-3 קילוגרם. "הוא נמצא בסכנת הכחדה, אויבו העיקרי - האדם", הסבירה מדריכת טיולים ותיקה באזור. צפו

עריכה: ניר חן

החרדון הגדול ביותר בארץ, המכונה גם "דרקון המדבר", תועד אמש (שני) בין השיחים בנחל ערבה שבערבה התיכונה. הזוחל הצמחוני, שאורכו 80 ס"מ ומשקלו יותר משלושה קילוגרם, פעיל רק בשעות היום ןזקוק לטמפרטורת גוף של 42 מעלות לפני שהוא מתרחק ממחילתו, כך שניתן לראותו רק במזג אוויר שרבי.

החרדון, שקיבל את הכינוי "חרדון הצב המצוי" (Uromastyx aegyptius), בעקבות ראשו הדומה לצב, נמצא בסכנת הכחדה. דורית נריסנה, מנהלת בית ספר שדה חצבה ומדריכת טיולים ותיקה בערבה התיכונה, אמרה כי אויבו העיקרי של חרדון הצב הוא האדם. "החיה נמצאת בסכנת הכחדה עקב צמצום בית הגידול, סחר בלתי חוקי, פגיעה בשיחים ונסיעה בוואדיות ונחלים עם כלי הרכב", אמרה.

זנבו מעוטר בקשקשים קוצניים והוא מצליף בו בעת התגוננות. אצבעותיו של חרדון הצב מסתיימות בטפרים ארוכים וחדים שבעזרתם הוא חופר מחילות באורך של 20 ס"מ, ובעומק של יותר משני מטר שם מתחבא מטורפים. בעיקר ציפורי טרף גדולות.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו יבקש מהליכוד: לבטל את הפריימריז ולשלב את כחלון
סערת "הצביון היהודי" בעפולה: "אין תוקף משפטי לשבועת חברי המועצה"
"עבירות חמורות": מעצרו של זכרייה זביידי הוארך עד לתום ההליכים

סכנת הכחדה: החרדון הגדול ביותר בארץ, חרדון הצב המצוי, תועד בנחל ערבה;
צמצום בית הגידול ונסיעה בוואדיות נחלים עם רכבים מאיימים על קיומו. אתר רשמי
החרדון הגדול בארץ, בין השיחים/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully