וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עבירות חמורות": מעצרו של זכרייה זביידי הוארך עד לתום ההליכים

זביידי נעצר בפברואר האחרון והודה בביצוע שני פיגועי ירי, ב-7 בנובמבר 2018 וב-5 בינואר 2019, לעבר אוטובוסים שנסעו בכביש הסמוך ליישוב בית אל. זביידי, נושא משרה בכירה ברשות הפלסטינית, נמנה עם הפעילים שנכללו ב"הסכם המבוקשים" ב-2007 והתחייב אז כי יחדול מטרור

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

בית המשפט הצבאי שבמחנה עופר האריך היום (שלישי) את מעצרו של זכרייה זביידי עד לתום ההליכים נגדו. זביידי הואשם לפני כשבוע יחד עם טארק ברגות בביצוע שני פיגועי ירי, ב-7 בנובמבר 2018 וב-5 בינואר 2019, לעבר אוטובוסים שנסעו בכביש הסמוך ליישוב בית אל.

"כנגד הנאשם כתב אישום חמור הכולל 24 פרטי אישום מן הקשים שקיימים בספר החוקים", ציין השופט שקיבל את ההחלטה בדבר הארכת המעצר. "החל מעבירות של סחר בציוד מלחמתי,ירי לעבר אדם, קשירת קשר להנחת פצצה, קשירת קשר לגרימת מוות, מגע עאויב וגרימת מוות בכוונב במספר הזדמנויות ועוד עבירות חמורות".

עם הגשת כתב האישום נגדו לפני כשבוע, נחשפה פעילות שב"כ (שירות הביטחון הכללי), צה"ל ומשטרת ישראל, שהובילה לפיענוח שורת פיגועי ירי שהצביע על מעורבותם של זביידי וברגותי בשורת פיגועים באזור בית אל. השניים נעצרו ב-27 בפברואר במבצע של שב"כ ובהשתתפות כוחות ימ"מ וצה"ל, בתום לילה שב ונערכו לבצע פיגוע נוסף, שסוכל על ידי כוחות הביטחון.

לקריאה נוספת:
הותר לפרסום: זכריה זביידי מואשם בפיגוע ירי בגזרת רמאללה
בגלל "פעילות טרור חמורה": כוחות הביטחון עצרו את זכריה זביידי
בשל דרישת ישראל: זכריה זביידי במעצר בידי הרשות

זכריא זביידי, במהלך דיון בעניינו בבית המשפט הצבאי, עופר 28 במאי 2019. רוני כנפו
זביידי בבית הדין הצבאי, היום/רוני כנפו

זכריה זביידי, בן 43, מתגורר במחנה הפליטים ג'נין ונושא משרה בכירה במשרד האסירים ברשות הפלסטינית. הוא נחשב לאחד מבכירי פעילי הטרור ביהודה ושומרון ונמנה עם הפעילים שנכללו במסגרת "הסכם המבוקשים" משנת 2007.

ביסוד הסכם זה עמדה התחייבות מפורשת של פעילי הטרור לחדול מכל פעילות אלימה ובלתי חוקית ולנטוש את תשתיות הטרור, אליהן השתייכו. לפי שב"כ, "זכריה זביידי הפר באופן בוטה ואלים את ההתחייבות האמורה והיה מעורב בביצוע מספר פיגועים, לאחר שהתחייב לחדול מכל פעילות טרור. על פי מדיניות גורמי הביטחון, חריגת מבוקש וחזרתו לביצוע פיגועים תביא למיצוי הדין עימו, גם על פעילותו בעבר. לפיכך, זביידי הועמד לדין בגין מכלול פעילות הטרור בה היה מעורב - זו מעברו וזו שנחשפה לאחרונה".

עוד באותו נושא

נתניהו יבקש מהליכוד: לבטל את הפריימריז ולשלב את כחלון

לכתבה המלאה
שב״כ פענח פיגועי ירי שבוצעו על ידי זכריא זביידי וטארק ברגות. שב"כ
כלי הנשק שנתפסו במהלך המבצע/שב"כ

ברגות, יליד 75 שמתגורר ברמאללה, הוא בעל תעודת זהות כחולה ועורך דין ישראלי החבר בלשכת עורכי דין. עד למעצרו ייצג אסירים ביטחוניים בבתי המשפט בישראל וביהודה ושומרון. הוא אף הועסק כעורך דין במסגרת משרד האסירים של הרשות הפלסטינית.

מחקירת שב"כ עולה כי השניים עשו שימוש במהלך הפיגועים ברכבו של זביידי, שאותו קיבל מהרשות הפלסטינית במסגרת תפקידו במשרד האסירים. במסגרת היערכותם של השניים לפיגועים, ביצעו בדיקות של השטח המיועד לפיגוע תצפיות על היעדים לפיגוע, ועסקו באיסוף מידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully