וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל דרישת ישראל: זכריה זביידי במעצר בידי הרשות

4.2.2013 / 15:04

מפקד גדודי חללי אל-אקצא לשעבר הסגיר את עצמו לאנשי הביטחון המסכל בג'נין, אחרי שנודע לו כי הוא מבוקש על ידי ישראל בשל מעורבותו בניסיון פיגוע ירי במחסום צה"ל

זכריה זביידי, שהיה מפקד גדודי חללי אל-אקצא בג'נין במהלך מבצע חומת מגן, מוחזק בידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים. מקורות פלסטיניים מסרו היום (שני) לוואלה! חדשות כי זביידי בן ה-36 הסגיר עצמו לידי הביטחון המסכל בג'נין, לאחר שישראל הודיעה לרשות הפלסטינית כי הוא מבוקש על ידה בגין מעורבות בניסיון פיגוע נגד צה"ל.

השינוי במעמדו של זביידי, לאחר תקופה ארוכה שזכה ל"חנינה" מצד כוחות הביטחון הישראלים והגדרתו מחדש כ"מבוקש", מגיעים ככל הנראה בעקבות תקרית ירי שבה, על פי החשד, היה מעורב. באותה תקרית פתחו שני מחבלים פלסטינים בירי לעבר מחסום ג'למה שמצפון לג'נין. לא היו נפגעים באירוע. לפי המקורות הפלסטינים, מידע שהגיע מישראל הצביע על כך שזביידי היה האיש שהורה לשניים להוציא לפועל את הפיגוע.

לאחר שזביידי קיבל הודעה כי הוא מבוקש שוב על ידי ישראל, הוא החליט כאמור להסגיר עצמו לידי הרשות. בתקופה האחרונה ביצעה הרשות הפלסטינית גל מעצרים בכמה ממחנות הפליטים, בהם בלאטה, ג'נין ואל-אמערי שברמאללה - במהלכו נעצרו פעילים מרכזיים בפת"ח ובחמאס ונאספו כלי נשק. במהלך זה ניסו כוחות הביטחון של הרשות למנוע מצב בו חמושים מסתובבים בשטח בלא הפרעה.

יצוין כי זביידי הוחזק בעבר במעצר בכלא של הרשות ביריחו במשך כמה חודשים בגין חשד לניסיון רצח עד שזכה לחנינה מטעם יו"ר הרשות אבו מאזן בעקבות מחאה ציבורית על החזקתו. לטענת ישראל, זביידי אחראי למאות פעולות טרור נגד ישראלים. הוא היה מעורב גם בפיגוע בסניף הליכוד בבית שאן ב-2002, בו נרצחו שישה בני אדם. לצד פעילותו החבלנית, הוא נודע גם בעיסוק חברתי ופוליטי ובניהול "תיאטרון החירות" בג'נין, לצד ג'וליאנו מר שנרצח ב-2011. שמו זכור גם בשל הקשר עם טלי פחימה, הישראלית שהורשעה בסיוע לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully