וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל "פעילות טרור חמורה": כוחות הביטחון עצרו את זכריה זביידי

מפקד גדודי חללי אל-אקצא בג'נין לשעבר נעצר בפעילות משותפת של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל. בנוסף אליו נעצר חשוד נוסף, טארק ברגות. הם הועברו לחקירת שב"כ

עריכה: תומר לוי

כוחות הביטחון עצרו היום (רביעי) את זכרייה זביידי, שהיה מפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפתח בג'נין, בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל. בנוסף אליו, נעצר גם טארק ברגות. בהודעת שב"כ נכתב כי השניים נעצרו "על רקע מעורבותם בפעילות טרור חמורה ועדכנית".

כוחות של הימ"מ הם שביצעו הלילה את מעצרם של זביידי ועריקת. מעצר אחד בוצע בדירה שכורה בכפר סמוך לרמאללה שם התגורר בחודשים האחרונים זביידי, במקור מג'נין. בחודשים האחרונים שימש כמרצה באוניברסיטת רמאללה. המעצר השני בוצע בתוך רמאללה, שם התגורר עוזרו של זביידי ברקת.

עוד בוואלה! NEWS
אסון צפית: אישום נגד מנהל מכינת "בני ציון" והמדריך בגין הריגה
הרבה הצהרות, מעט מעשים: כל מה שקרה מהוועידה בסינגפור ועד וייטנאם
כשחשבנו שהחורף נגמר: מזג אוויר גשום, מושלג וקר מהרגיל

זכרייא זביידי. AP
זביידי ב-2011/AP

כוחות הימ"מ הגיעו אל המבנים בהכוונת שב"כ ופעלו במקביל תוך שסגרו על הבתים והפעילו "נוהל סיר לחץ". שני המבוקשים יצאו מהמבנים בידיים מורמות ונכנעו מיד בידי כוחות הימ"מ. בשעה זו מבצעים בימ"מ תחקירים מסכמים על המעצרים.

עוד באותו נושא

בשל דרישת ישראל: זכריה זביידי במעצר בידי הרשות

לכתבה המלאה

זכה לחנינה מטעם אבו מאזן

זביידי הוחזק במעצר בכלא של הרשות הפלסטינית ביריחו במשך כמה חודשים שבנת 2012, בגין חשד לניסיון רצח, עד שזכה לחנינה מטעם יו"ר הרשות אבו מאזן בעקבות מחאה ציבורית על החזקתו. לטענת ישראל, זביידי אחראי למאות פעולות טרור נגד ישראלים. הוא היה מעורב גם בפיגוע בסניף הליכוד בבית שאן ב-2002, בו נרצחו שישה בני אדם. לצד פעילותו החבלנית, הוא נודע גם בעיסוק חברתי ופוליטי כשניהל את "תיאטרון החירות" בג'נין, לצד ג'וליאנו מר שנרצח ב-2011. שמו זכור גם בשל הקשר עם טלי פחימה, הישראלית שהורשעה בסיוע לו.

מעצר זביידי. --, מערכת וואלה!
המעצר, היום/מערכת וואלה!, --

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully