וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: זכריה זביידי מואשם בפיגוע ירי בגזרת רמאללה

זביידי, שנחשב לאחד מבכירי פעילי הטרור ביהודה ושומרון ונושא משרה בכירה ברשות הפלסטינית, נעצר בחשד לפיגוע ירי באזור בית אל באמצעות רכב שקיבל מעבודתו. הוא נעצר בחודש פברואר עם עורך הדין הישראלי טארק ברגות בעת שנערך לבצע פיגוע נוסף - שסוכל. "אירוע חמור"

עריכה: תומר לוי

זכריה זביידי מואשם בפיגוע ירי בגזרת רמאללה - כך הותר היום (שני) לפרסום. מהחקירה בשב"כ עלה כי זביידי ועורך הדין הישראלי טארק ברגות ביצעו שני פיגועי ירי, ב-7 בנובמבר 2018 וב-5 בינואר 2019, לעבר אוטובוסים שנסעו בכביש הסמוך ליישוב בית אל.

בחודשים האחרונים, בפעילות של שב"כ (שירות הביטחון הכללי), צה"ל ומשטרת ישראל, פוענחו שורת פיגועי ירי בגזרה. המודיעין הצביע על מעורבותם של זביידי וברגות בשורת פיגועים באזור בית אל. השניים נעצרו ב-27 בפברואר במבצע של שב"כ ובהשתתפות כוחות ימ"מ וצה"ל, בתום לילה שב ונערכו לבצע פיגוע נוסף, שסוכל על ידי כוחות הביטחון.

זביידי, בן 76, מתגורר במחנה הפליטים ג'נין ונושא משרה בכירה במשרד האסירים ברשות הפלסטינית. הוא נחשב לאחד מבכירי פעילי הטרור ביהודה ושומרון ונמנה על הפעילים שנכללו במסגרת "הסכם המבוקשים" משנת 2007.

עוד בוואלה! NEWS:
"נצא ונילחם": הפלג החרדי הקיצוני מחריף את ההתנגדות לחוק הגיוס
סקר וואלה! NEWS: רוב הציבור מתנגד למתן חסינות לראש הממשלה
תושב הגליל שהודה ברצח החיילת רחל הלר - חזר מהודאתו וישתחרר

זכרייא זביידי. AP
זכריה זביידי/AP

ביסוד הסכם זה עמדה התחייבות מפורשת של פעילי הטרור לחדול מכל פעילות אלימה ובלתי חוקית ולנטוש את תשתיות הטרור, אליהן השתייכו. לפי שב"כ, "זכריה זביידי הפר באופן בוטה ואלים את ההתחייבות האמורה והיה מעורב בביצוע מספר פיגועים, לאחר שהתחייב לחדול מכל פעילות טרור. על פי מדיניות גורמי הביטחון, חריגת מבוקש וחזרתו לביצוע פיגועים תביא למיצוי הדין עימו, גם על פעילותו בעבר. לפיכך, זביידי הועמד לדין בגין מכלול פעילות הטרור בה היה מעורב - זו מעברו וזו שנחשפה לאחרונה".

ברגות, יליד 75 שמתגורר ברמאללה, הוא בעל תעודת זהות כחולה ועורך דין ישראלי החבר בלשכת עורכי דין. עד למעצרו ייצג אסירים ביטחוניים בבתי המשפט בישראל וביהודה ושומרון. הוא אף הועסק כעורך דין במסגרת משרד האסירים של הרשות הפלסטינית.

מחקירת שב"כ עולה כי השניים עשו שימוש במהלך הפיגועים ברכבו של זביידי, שאותו קיבל מהרשות הפלסטינית במסגרת תפקידו במשרד האסירים. במסגרת היערכותם של השניים לפיגועים, ביצעו בדיקות של השטח המיועד לפיגוע תצפיות על היעדים לפיגוע, ועסקו באיסוף מידע.

עוד באותו נושא

בגלל "פעילות טרור חמורה": כוחות הביטחון עצרו את זכריה זביידי

לכתבה המלאה
שב״כ פענח פיגועי ירי שבוצעו על ידי זכריא זביידי וטארק ברגות. שב"כ
הנשקים שנתפסו במבצע/שב"כ

עוד נחשף כי השניים הוציאו לפועל פיגוע ירי נוסף, ב-27 בדצמבר, במהלכו ביצעו ירי לעבר אוטובוס שעלה לישוב פסגות, אך לא הצליחו לפגוע בו, בשל תנאי מזג האוויר. הם תכננו לבצע פיגוע נוסף במהלך פברואר 2019 לעבר אוטובוס אגד הנוסע לישוב פסגות. ברגות הודה כי ביצע פיגוע ירי נוסף ב-19 בנובמבר לעבר ניידת משטרה במעבר הזיתים, בסמוך לירושלים, שכתוצאה ממנו נגרם נזק.

במסגרת החקירה הוסגר לידי כוחות הביטחון הנשק מסוג M16 והמחסניות עמם בוצעו הפיגועים. כתבי אישום השניים הוגשו נגד השניים על ידי הפרקליטות הצבאית. כתב האישום נגד זביידי מייחס לו 24 עבירות החל משנת 2003, ובהן גרימת מוות בכוונה (עבירה המקבילה לרצח בדין הצבאי) וקשירת קשר לרצח ולהנחת פצצה. זביידי מואשם בין היתר בפיגוע במחסום קלנדיה ב-2004 שבו נהרגו שני פלסטינים ונפצעו כמה שוטרי מג"ב ואזרחים. עוד נאשם כי ב-2012 סייע לפיגוע ירי לעבר מחנה סאלם, באירוע שבו לא היו נפגעים.

עם ברגות מנהלת התביעה הצבאית דיונים לגבי הסדר טיעון. עורכי הדין מוחמד מחמוד ולאה צמל, המייצגים את ברגות, מסרו כי "מדובר בעורך דין שנעצר ובלי שהגיע נציג לשכת עורכי הדין בעת מעצרו. הוא היה מנוע מפגש עם עורך הדין 31 יום, במהלכם הוא לא הודה, והיה עצור 75 יום כמעצר ימים. לאחר מכן הוא הוסגר הנשק, וכעת מתנהלים דיונים לגבי הסדר".

גורם בכיר בשב"כ אמר כי "מדובר באירוע חמור בו מעורבים בכיר במשרד האסירים הפלסטיני ועורך דין ישראלי העובד במשרד האסירים הפלסטיני, אשר ביצעו פיגועי טרור חמורים, תוך שימוש ברכב של הרשות הפלסטינית אשר שימש את זכריה במסגרת תפקידו במשרד האסירים. פעילות מודיעינית ומבצעית של כוחות הביטחון, מיד לאחר הפיגועים ובשבועות שלאחריהם, בכלל זאת בתוך שטחי העיר רמאללה, היא שהביאה לחשיפת החוליה ולסיכול פיגועים חמורים בעתיד".

(עדכון ראשון: 10:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully