וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב הגליל שהודה ברצח החיילת רחל הלר - חזר מהודאתו וישתחרר

20.5.2019 / 8:44

אחרי שטען שרצח את החיילת רחל הלר ואת תושב הכפר שלו לפני יותר מארבעים שנה, תושב כפר ראמה ישתחרר הבוקר ממעצר. הגבר, בן 70, מטופל זה שנים ולפני שבוע הוא הועבר להסתכלות פסיכיאטרית. עורך דינו: "הודאת השווא היא תולדה של מצבו הנפשי ומצוקה אישית"

צילום: יואב איתיאל

תעלומת מותה של רחל הלר - עדכונים אחרונים:

  • גבר בן 70 מכפר ראמה הודה לפני שבוע ברצח החיילת וברצח נוסף שדווח כהתאבדות
  • לאחר שהועבר להסתכלות פסיכיאטרית - הוא חזר בו מהודאותיו וישתחרר ממעצר
  • עורך דינו: "הודאת השווא - תולדה של מצבו הנפשי ומצוקה אישית"
  • הגופה התגלתה בסמוך לשדות ים לפני 45 שנה; עמוס ברנס הורשע וזוכה במשפט חוזר

תושב כפר ראמה, בן 70, שטען כי רצח את החיילת רחל הלר בשנת 1974 ואת תושב הכפר שלו ב-1970, שדווח כהתאבדות - חזר בו הבוקר (שני) מהודאותיו במשטרה והוא ישתחרר היום ממעצר. מדובר באדם שאינו יציב נפשית ומטופל מזה שנים. לאחר הודאתו מלפני שבוע במשטרה הוארך מעצרו והוא הועבר להסתכלות פסיכיאטרית.

עו"ד סעיד חדד, שייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר כי "מדובר באדם שמתמודד במשך שנים עם מחלות נפש ומוכר למערכת בריאות הנפש. כפי שסברנו כבר בתחילה, הודאת השווא היא תולדה של מצבו הנפשי, מצוקה אישית ומצב משפחתי מורכב. צר לנו על הסבל שנגרם למשפחתה של רחל הלר ולמשפחתו של סלים כנעאן".

עוד בנושא:
"אולי נוכל לסגור מעגל כמו שצריך": משפחתו של עמוס ברנס מחכה לצדק
תעלומת מותה של החיילת רחל הלר: "מתקשים להאמין שזה הרוצח"

רחל הלר. באדיבות המשפחה
רחל הלר/באדיבות המשפחה

גופתה של הלר, בת 19 במותה, התגלתה בחולות הסמוכים לקיבוץ שדות ים. פרשת הרצח עוררה סערה, בין השאר בעקבות הממצאים שהתגלו על הגופה וכן בשל הקשיים בחקירה. גיסה של הלר, פליקס אנגל, אמר לפני שבוע עת הודה החשוד במעשה ברצח כי הוא "מתקשה להאמין שזה הרוצח של רחל".

גם סעיד חדד, עורך דינו של החשוד בן ה-70, אמר גם כן לפני שבוע עם הודאתו של תושב כפר ראמה במשטרה כי הוא מפקפק באמינות הגרסה ואמר כי "התרשמותי שמדובר בגרסה מומצאת של מי שמבקש לעצמו מקום לדור בו ולאכול ולשתות על חשבון המדינה לשארית חייו".

החולות באור עקיבא בה נמצאה גופתה של רחל הלר, מאי 2019. שלומי גבאי
החולות שבהן נמצאה גופתה של הלר באור עקיבא/שלומי גבאי

גופתה של הלר נמצאה כשעליה סנדל וחוט ניילון ששימש לחניקתה. לאחר מאמצי חקירה ממושכים, בהם הוחלפו מספר צוותי חקירה בידי המשטרה, נעצר עמוס ברנס, שלאחר החקירה אף הודה וביצע שחזור. בזמן שחלף מאז אותרה גופתה, הורשע עמוס ברנס בביצוע הרצח, אך ב-2002 החליט בית המשפט לזכותו לאחר שהתקבלה בקשתו למשפט חוזר. ברנס טען שההודאה הוצאה ממנו בכוח והוכתבה, והתברר כי חלו תקלות רבות בחקירת ברנס ושיש יסוד סביר שהוא הואשם באשמת שווא. מאז זיכויו, מותה של החיילת לא פוענח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully