וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת "הצביון היהודי" בעפולה: "אין תוקף משפטי לשבועת חברי המועצה"

היועץ המשפטי לממשלה קבע כי לשבועת חברי מועצת העיר לשמירה על צביון יהודי אין תוקף משפטי, זאת לאחר שח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש-תע"ל) פנה אליו בנושא בטענה כי מדובר בטקס גזעני המנוגד לחוק. המשנה ליועמ"ש: "כל תוספת לנוסח פוגמת בתקפות ההצהרה"

עריכה: יאיר דניאל

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קבע בתשובה לפנייתו של ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש-תע"ל), כי השבועה שנשבעו חברי מועצת עיריית עפולה, "לשמור על צביונה היהודי של העיר", חסרת תוקף חוקי. עמדת היועץ המשפטי לממשלה נמסרה ליועץ המשפטי של משרד הפנים, על מנת שיעביר אותה לכל היועצים המשפטיים לרשויות המקומיות.

חברי מועצת העיר הצהירו בישיבה הראשונה לאחר הבחירות המקומיות כי ישמרו על הצביון היהודי כחלק מהצהרת האמונים למדינת ישראל ולחוקיה, ולפי מנדלבליט, השבועה פגעה בתוקף הצהרת האמונים. בשבועות שקדמו לכך נאבקו חברי המועצה, ובראשם ראש העיר אבי אלקבץ, נגד מכירת בתים לערבים.

לקריאה נוספת:
"שמירה על הצביון היהודי": הכניסה לפארק בעפולה - לתושבים בלבד

עיריית עפולה. ערן גילווארג
ההצהרה אינה תקפה. עיריית עפולה/ערן גילווארג

ח"כ ג'בארין דרש ממנדלבליט באוקטובר 2018 לפסול את הצהרת האמונים והדגיש, כי "לא רק שההצהרה פסולה כי היא חורגת מהנוסח הקבוע בחוק, אלא שמדובר בטקס גזעני, מסית, אשר פוגע קשות בתושבים הערבים בעפולה ובציבור הערבי בכלל".

המשנה ליועץ, דינה זילבר, כתבה לח"כ ג'בארין כי "כל תוספת לנוסח ההצהרה פוגמת בתקפותה", וכי מדובר ב"פגם מהותי, ללא תלות בתוכן שנוסף לגופו". זילבר כתבה כי במקרה זה בעפולה, "מוטב היה אלמלא נאמרה". למרות פסילת התוספת, הוחלט בלשכת היועמ"ש שלא לדרוש מחברי מועצת העיר עפולה להישבע אמונים מחדש.

עוד באותו נושא

סערת "הצביון היהודי" בעפולה: "המועצה פועלת בגזענות"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החלטה תקדימית וחשובה". ח"כ ג'בארין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה להחלטה, מסר ח"כ ג'בארין: "מדובר בהחלטה תקדימית וחשובה, אך היועמ"ש היה צריך לחייב את חברי העירייה להצהיר מחדש שכן דבריהם מעודדים שנאה ועוינות, והיה צריך להוקיע אותם במפורש וללא כל היסוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully