וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת "הצביון היהודי" בעפולה: "המועצה פועלת בגזענות"

29.11.2018 / 11:55

במכתב ששלח חבר הכנסת ג'בארין מהרשימה המשותפת פנה ליועמ"ש בדרישה לפסול את הצהרת האמונה על "הצביון היהודי" של חברי מועצת עפולה. "מדובר בטקס גזעני, מסית, שפוגע קשות בתושבים הערבים בעיר", כתב ג'בארין

עריכה: יאיר דניאל

לאחר שעיריית עפולה סגרה בשבוע שעבר את הפארק העירוני בפני תושבי חוץ, ח"כ יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת פנה היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה להורות על ביטול ההחלטה ופסילת הצהרת האמונים של חברי מועצת העיר עפולה. בטקס השבעת המועצה בשבוע שעבר, נשבעו חברי המועצה "לשמור על צביונה היהודי של העיר". בתוך כך, סגרו את הפארק ותלו שלט בכניסה שהכריז כי "הפארק סגור לפעילות של החברה למתנ"סים לתושבי עפולה בלבד".

ח"כ ג'בארין הוסיף בפנייתו ליועמ"ש, כי "לא רק שהצהרת האמונים פסולה כי היא חורגת מהנוסח הקבוע בחוק, אלא שמדובר בטקס גזעני, מסית, אשר פוגע קשות בתושבים הערבים בעפולה ובציבור הערבי בכלל". מלשכת היועץ המשפטי נמסר שפנייתו של ח"כ ג'בארין הועברה לטיפולו של המשנה ליועץ המשפטי, עו"ד רז נזרי.

עוד בוואלה! NEWS
אחרי שנתפס - בית המשפט ידון בהארכת מעצרו של רוצח הנערה מת"א
תמרון קרקעי בעזה ואויב דמוי חמאס: הצצה לאימון של חטיבת כפיר
"אין ראייה להטרדה מינית": נסגר התיק נגד יועץ התקשורת של רה"מ

פארק עפולה. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
סגרו את הפארק כדי לשמור על "צביון יהודי". פארק עפולה/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

נושא "הצביון היהודי של עפולה" עמד במוקד השיח הפוליטי במהלך מערכת הבחירות האחרונה בעיר, בה אבי אלקבץ ראש העיר החליף את איציק מירון והכריז, "כיבוש הפארק העירוני של עפולה חייב להיפסק". בנוסף, הנושא הופיע בכותרות נוכח מכרז לרכישת קרקעות לבניה, בו זכו תושבים ערבים ובעקבות מקרים בודדים בו קנו אזרחים ערבים דירות בעיר.

בנוסף, בעקבות הצהרת הנאמנות במועצה, הקימו מרצים מהמכללה האקדמית עמק יזרעאל עצומה בה קראו לבטל את ההחלטה. "עצומה זו היא למען דו-קיום יהודי-ערבי בעמק יזרעאל", כתבו המרצים. "אנו מביעים שאט נפש מהשבועה של חברי מועצת העיר עפולה לשמור על 'צביונה היהודי' של העיר. שבועה שניתן לראות בה פגיעה במובלע בדו-קיום בין יהודים וערבים. אנו גאים בדו-קיום היהודי-ערבי המתקיים במכללה ומאמינים בצורך לטפחו גם בסביבתה". בתוך כך קוראו המרצים למועצת העיר להימנע מקבלת החלטות עתידיות לדבריהם, בעלות "אופי גזעני שאין להן מקום לא באזורנו ולא במדינת ישראל".

עוד באותו נושא

"שמירה על הצביון היהודי": הכניסה לפארק בעפולה - לתושבים בלבד

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"טקס גזעני ומסית". ח"כ יוסף ג'בארין/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully