וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין ראייה להטרדה מינית": נסגר התיק נגד יועץ התקשורת של רה"מ

29.11.2018 / 10:12

נציבות שירות המדינה החליטה לסגור את התיק נגד יועץ התקשורת הזרה של נתניהו דיוויד קיז ונגד שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר, בפרשת הטענות להטרדות מיניות נגד קיז. "כל האירועים התרחשו טרם החל בתפקידו בשירות המדינה"

יועץ ראש הממשלה בנימין נתניהו לענייני תקשורת זרה, דייוויד קיז. 5 באפריל 2016.. פייסבוק, אתר רשמי
"אין בידינו ראיה להטרדה מינית". קיז/אתר רשמי, פייסבוק

נציבות שירות המדינה החליטה לסגור את התיק נגד יועץ התקשורת הזרה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיוויד קיז, ונגד שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר, בפרשת הטענות להטרדות מיניות נגד קיז. זאת בטענה שרובן נוגעות לתקופה לפני שהיה עובד מדינה. "אין בידינו כל ראיה או ראשית ראיה לעבירת משמעת או מעשה העולה כדי הטרדה מינית מצידו של קייז בתקופה בה הוא משמש כעובד מדינה. לפיכך, התיק בעניינו ייסגר", נכתב בנימוקי הנציבות על סיום הטיפול בעניינו.

במכתב מפורט של הנציבות שהתפרסם היום (חמישי) נכתב כי האירועים שהתפרסמו בתקשורת שיוחסו לקיז מפי אותם נשים שטענו להטרדה מינית ורובן נותרו בעילום שם, התרחשו בארצות הברית וטרם החל היועץ בתפקידו בשירות המדינה. לפיכך הבהירו: "אין אגפנו מוסמך לבחון אותם כל שכן לקיים חקירה באמצעות אגף חקירות המשמעת ביחס אליה".

נגד קיז הצטברו עדויות על תקיפה והטרדה מינית של כ-12 נשים ובעקבותן הודיע בספטמבר האחרון כי הוא לוקח חופשה ללא הגבלת זמן. הוא אף הכחיש את הטענות שיוחסו לו וטען לחפותו. לאחר הפרסום אודותיו נטען בנוסף כי שגריר ישראל בוושינגטון דרמר ידע על הטענות שהצטברו מפי עיתונאי אך לא עדכן את ראש הממשלה עליהן.

עוד בוואלה! NEWS:
שיחת הטלפון שהובילה למעצרו של החשוד ברצח הנערה סילבנה צגאיי בת"א
הח"כ הסורר לא ישוחרר מהמחנה הציוני: "לא יסחרו במנדטים שלנו"
מחכים להחלטה: אלשיך מסיים קדנציה - ומינוי אדרי עדיין לא אושר

שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר. AP
שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר/AP

אחת מאותן 12 נשים שהתלוננו על תקיפה מינית נגד קיז והתפרסמה בשמה בחודש ספטמבר הייתה המועמדת לסנאט במדינת ניו יורק, ג'וליה סלזאר. אחרי סלזאר, כתבת של "הוול סטריט ג'ורנל", שיינדי רייס, פרסמה בטוויטר עדות נוספת על מפגש "נוראי" עמו. אתר "Times of Israel" פרסם באותה תקופה על עדויות של כעשר נשים נוספות שטוענות כי נפגעו כתוצאה מהתנהגות בלתי הולמת של היועץ.

במכתב הנציבות תואר אירוע שהתפרסם באתר "Times of Israel" שהתרחש בין עולה חדשה ליועץ התקשורת לפני שנתיים בעת ששימש בתפקידו. ביחס לטענות נאמר במכתב הנציבות כי סגנית ראש אגף המשמעת בנציבות שוחחה עם האישה שלא הזדהתה בשמה ובררה אודות פרטי האירוע. "על פי התיאור שמסרה האירוע התרחש מחוץ למסגרת העבודה של קייז וללא קשר לעבודתו, ואינו עולה כדי הטרדה מינית", נכתב. "בנסיבות אלו, כאשר מדובר באירוע שאינו קשור לעבודתו של קייז, הוא אינו עולה כדי הטרדה מינית וזהותה של אותה אישה אינה ידועה, ברי כי אין מקום לפתיחה בחקירת משמעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully