וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כ הסורר לא ישוחרר מהמחנה הציוני: "לא יסחרו במנדטים שלנו"

29.11.2018 / 9:54

אחרי שהסיעה השעתה את חבר הכנסת טיבייב שלא הגיע להצבעה במליאה, שבה נפלה הצעת חוק של האופוזיציה, דחה היו"ר מפלגת העבודה גבאי על הסף את בקשתו להתפלג מהסיעה בכנסת. טיבייב: אין קשר בין הצבעתי במליאה לבין הבקשה

ערוץ הכנסת

לאחר הטענות שח"כ רוברט טיבייב (המחנה הציוני) נמנע מהצבעה על הצעת חוק להשוואת קצבאות הזקנה לשכר המינימום בעקבות רצונו לעבור לקואליציה, מפלגת העבודה אישרה היום (חמישי) שיו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי דחה על הסף את בקשתו של ח"כ טיבייב להתפלג מהסיעה בכנסת. גבאי תקף את בקשת טיבייב, ואמר, "לא נאפשר לסחור במנדט של מצביעי המפלגה". טיבייב להגנתו, טען הבוקר שאין קשר בין בקשתו שנדחתה לאי הצבעתו אמש עם האופוזיציה. עם זאת הוא הסביר שנעדר בעקבות היחס של יו"ר הסיעה יואל חסון כלפיו.

בעקבות היעדרותו, ההצבעה על הצעת החוק נפלה על חודו של קול: 56 תמכו ו-57 התנגדו, והיא הוסרה מסדר היום. המחנה הציוני החליט בתגובה לאי הגעתו להשעות את טיבייב מפעילות פרלמנטרית שתמנע ממנו במשך חודש להשתתף בפעילות בוועדות, במכסות החקיקה, בהצעות לסדר ובדיונים מהירים.

עוד בוואלה! NEWS
שיחת הטלפון שהובילה למעצרו של החשוד ברצח הנערה סילבנה צגאיי בת"א
עובש, זוהמה ומזון מקולקל: הסכנה לפעוטות ברשת המפעילה עשרות מעונות
"יש לי עניין נגד ארדן": האיש שעומד מאחורי הקמפיין להכפשת אדרי מדבר

ח"כ רוברט טיבייב המחנה הציוני מליאת הכנסת. דוברות הכנסת, מערכת וואלה!
"לא הגעתי בגלל התנהגות חסון כלפי". ח"כ טיבייב/מערכת וואלה!, דוברות הכנסת

"בימים האחרונים פעלנו לגייס את כל סיעות האופוזיציה לטובת הצעת החוק החשובה הזאת, שלבסוף נפלה בפער של קול אחד", צוין בהחלטה שקיבל חסון על דעת יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי ויו"ר האופוזיציה ציפי לבני. "ח"כ טיבייב בחר במופגן ובזמן אמת להתעלם מדרישת נציגי הסיעה להשתתף בהצבעה, וזאת ללא כל הצדקה". עוד נמסר כי "מדובר באקט חמור של הפרת משמעת סיעתית בנושא עקרוני וחשוב". עוד נכתב כי "אם במהלך החודש הקרוב ח"כ טיבייב יפעל כשחקן קבוצתי ובהתאם לעמדות הסיעה, הסנקציות יוסרו - אם יפעל נגד הסיעה הסנקציות יוחרפו".

את ההחלטה קיבלו במפלגה לאחר שמוקדם יותר הקואליציה הפילה בקריאה טרומית את הצעת חוק של חברי הכנסת איציק שמולי ודב חנין להשוואת קצבת זקנה לשכר המינימום. טיבייב עמד מחוץ למליאה, התבקש על ידי אנשי מפלגתו להיכנס להצביע במליאה, אך סירב לכך. מאוחר יותר התברר כי הוא היה מקוזז עם השרה גילה גמליאל מ"הליכוד", שנעדרה מההצבעה. אף שהיה ליד מליאת הכנסת, טיבייב טען בתגובה כי "מדובר בהצעת חוק חשובה. לצערי הייתה לי פגישה דחופה שהייתי חייב להיות בה ומנעה ממני הגעה להצבעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully