וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמירה על הצביון היהודי": הכניסה לפארק בעפולה - לתושבים בלבד

25.11.2018 / 16:24

לאחר קמפיין בחירות בו הבטיח ראש העיר הנכנס אבי אלקבץ כי יפסיק את "כיבוש הפארק העירוני", החליטו בעירייה לסגור אתמול את הפארק למי שאינם תושבי העיר. האם מדובר באירוע חד פעמי או במדיניות חדשה?

אבי אלקבץ, מתמודד על ראשות עיריית עפולה, במהלך הבחירות בעפולה. באדיבות המצולם, מערכת וואלה! NEWS
סגר את הפארק העירוני בפני תושבי חוץ. ראש העיר אבי אלקבץ/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולם

הפארק העירוני בעפולה נסגר אתמול (שבת) בפני תושבי חוץ, ושלט שנתלה על גדר הפארק הכריז כי "הפארק סגור לפעילות של החברה למתנ"סים לתושבי עפולה בלבד". זאת על רקע נושא "הצביון היהודי של עפולה" שעמד במוקד השיח הפוליטי במהלך מערכת הבחירות האחרונה בעיר בה אבי אלקבץ החליף את יציק מירון והכריז, "כיבוש הפארק העירוני של עפולה חייב להיפסק".

נושא "הצביון היהודי" עלה נוכח טענות כי יש חשש לפגיעה בצביון זה. הנושא הופיע בכותרות נוכח מכרז לרכישת קרקעות לבניה, בו זכו תושבים ערבים ובעקבות מקרים בודדים בו קנו אזרחים ערבים דירות בעיר.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו לנשים מוכות: "לא מכיר הצעה לטיפול בבעלים אלימים"
מפקד חטיבה בגבול לבנון: לשקול את חיסול נסראללה
קנתה בפיצוציה ונעלמה: העדות שעשויה לסייע למצוא את הנעדרת מת"א

פארק עפולה. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
פארק עפולה/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

אלקבץ, שטען נגד ראש העיריה, יציק מירון, כי הוא אינו נאבק על שמירת הצביון היהודי, הציג את הפארק העירוני כדוגמא הבולטת והמוחשית ביותר כהוכחה לטענותיו בנושא.

בפוסט שפירסם במערכת הבחירות כתב אלקבץ, "כיבוש הפארק העירוני של עפולה חייב להיפסק. זה לא עניין פוליטי, זה לא נושא לבחירות, זה פשוט דבר מהותי ועקרוני - פארק שנבנה לתושבי עפולה צריך להישאר שלהם". את החוק הקובע כי אסור לגבות דמי כניסה לגנים ציבוריים הציע אלקבץ לעקוף כפי שכתב בהמשך הפוסט: "אפשר לעצור את ההשתלטות על הפארק אם בחודשי הקיץ, לדוגמא, נהפוך אותו למעין מתנ"ס עם חוגים והפעלות וכך נוכל לגבות מתושבי חוץ תשלום מלא וגבוה, ולתושבי עפולה להעניק צמיד כניסה במחיר סמלי".

עוד באותו נושא

"הכניסה מותרת לכולם": תושב נצרת שב לפארק בנצרת עילית ממנו סולק

לכתבה המלאה
סטיקרים של המועמד לראשות עיריית עפולה יצחק מירון. -, מערכת וואלה! NEWS
"מירון יהפוך את עפולה לעיר מעורבת". כרזה מתעמולת הבחירות של אלקבץ/מערכת וואלה! NEWS, -

יצחק מירון, מי שכיהן עד לפני שבוע כראש עירית עפולה, השיב אז לטענות אלה כי "ערך בדיקות יסודיות, כולל ביקור בפארקים עירוניים אחרים דומים, כמו בכרמיאל ורעננה, והגיש תכנית מפורטת המייצרת העדפה ברורה לתושבי העיר עפולה. לצערנו, כל התכניות והפתרונות נדחו על ידי היועצים המשפטיים בטענה שלא יעמדו במבחן בג"ץ".

אתמול, כאמור, מדיניות זו שהבטיח אלקבץ יושמה, אולם בעירייה הבהירו כי מדובר היה בסגירה באופן חד פעמי ולא בהחלטה שתיושם באופן קבוע. מדי פעם הפארק ייסגר לפעילויות של המתנ"ס, אבל לא באופן קבוע.

"כיבוש הפארק העירוני של עפולה חייב להיפסק"

באותו פוסט שפירסם לפני ארבעה חודשים כתב עוד אלקבץ כי "מוכרחים להניף בגאווה את דגלי ישראל בכל הפארק ולהשמיע מוסיקה בעברית. בימים בהם אנו יודעים שתושבים רבים מבחוץ אמורים להגיע, יש לסגור את הפארק לפעולות אחזקה. צריך להפסיק לנצל אותנו! אפשר לעשות את זה, צריך רק רצון, לא להרים ידיים מראש ובטח לא לעודד כניסת תושבי חוץ לפארק שלנו. אני אעשה את זה."

השאלה אם ישום ההבטחה אתמול היתה מקרה חד פעמי או שאלקבץ יחזור על כך ויקיים את התחייבותו.

בכל מקרה, מבחינה הצהרתית כבר הכריזו חברי מליאת המועצה על התחייבותם לכך; בישיבת המליאה הראשונה מתחייבים חברי מועצת העיר להישבע אמונים למדינה ולהצהיר: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי במועצה". בעפולה הוסיפו לשבועה זו גם את ההתחייבות "לשמור על צביונה היהודי של העיר ועל הסטטוס קוו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully