וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכניסה מותרת לכולם": תושב נצרת שב לפארק בנצרת עילית ממנו סולק

22.8.2018 / 18:31

באדר רוק תושב נצרת, שהגיע בשבוע שעבר עם ילדיו לפארק דליה בנצרת עילית והתבקש לצאת מהמקום, חזר היום לפארק, שם נאמר לו כי הכניסה מותרת לכולם. זאת לאחר פרסום וואלה! NEWS על אודות התקרית בעקבותיו פנתה המשנה ליועמ"ש לעירייה לבירור המקרה

עיריית נצרת עילית, מרץ 2016. ערן גילווארג
"הפארק נועד לשמש את תושבי השכונה". עיריית נצרת עילית/ערן גילווארג

באדר רוק, תושב נצרת, שהגיע בשבוע שעבר עם שני ילדיו לפארק דליה בנצרת עילית וטען כי התבקש לצאת מהמקום, חזר היום (רביעי) לפארק. בכניסה למקום נאמר לרוק כי הכניסה לפארק מותרת לכולם. רוק ציין כי "הילדים מאושרים, ממש בהיי. אני בחרתי להצטלם כשמאחורי דגל המדינה שאני כל כך אוהב".

רוק סיפר על המקרה בשבוע שעבר בוואלה! NEWS ובעיריית נצרת עילית טענו כי "מבחינה בטיחותית, אין ביכולתנו להכיל בו, באופן זמני, את כל ילדי העיר ובוודאי שלא את כל ילדי יישובי הסביבה שמקיפים את העיר - יהודים וערבים כאחד". עוד נמסר כי "הפארק הוקם במימון כספי הארנונה של תושבי נצרת עילית ונועד לשמש אותם כחלק ממערך השירותים המוניציפליים".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ קיבל מכה בכנף, אך הספירה לאחור להדחתו טרם החלה
פרסום ראשון: הפגישה החשאית של ליברמן ושר החוץ הקטארי בקפריסין
"ילדת טבע נצחית": תעלומת מותה של נורית שנעדרה חמישה חודשים

המשנה ליועמ"ש: סמכות העירייה לחוד וסבירות הפעלתה לחוד

בעקבות הפרסום פנתה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עורכת הדין דינה סילבר, לעיריית נצרת עילית וביקשה לדעת האם הכניסה לפארק מוגבלת לתושבי השכונה מחשש לסיכונים בטיחותיים. עוד דרשה זילבר לדעת מה הם אותם סיכונים והאם הם קיימים בכל עת ללא תלות בכמות המבקרים. בנוסף לכך, ביקשה זילבר לדעת לאיזה צורך מוצב שומר בכניסה, האם עבר הכשרה מתאימה ואיך נאכפת בפועל הגבלת הכניסה לתושבי השכונה בלבד.

זילבר כתבה לעירייה כי "אמנם העירייה מופקדת בראש ובראשונה על טובתם וצורכיהם של התושבים בתחומה, והיא רשאית להבחין בין מי שהם תושבי העיר לבין מי שאינם, אך סמכות לחוד וסבירות הפעלתה לחוד".

באדר רוק. באדיבות המצולם, מערכת וואלה! NEWS
שב לפארק לאחר שסולק. באדר רוק/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולם

גם המשרד לפיתוח הפריפריה בנגב ובגליל הגיב לכתבה שפורסמה וציין כי הוא "רואה בחומרה רבה מניעת כניסה לשטח גן המשחקים שנועד לקהל הרחב". במשרד ציינו כי לאור המקרה, היועץ המשפטי של המשרד שלח מכתב ליועצת המשפטית של עיריית נצרת עילית בו כתב כי "התקציב שמשרדנו מקצה לרשויות המקומיות נועד לשרת את כלל תושבי הרשות ואף חייב להיות פתוח לשימוש כלל הציבור".

עוד נמסר מהמשרד כי "הקמת גני משחקים ברשויות המקומיות הינו אחד מפרויקטי הדגל של המשרד בנגב, בגליל ובפריפריה החברתית, והוא נועד לאפשר לכלל האזרחים להינות ולהשתמש בגני משחקים הממומנים במלואם על ידי המשרד". הם הבהירו כי "משרדו לא יממן ולא יקים גני משחקים ברשויות שיגבילו את השימוש בהם בניגוד לחוק ולפסיקה".

התקרית אירעה ביום שישי שעבר, כשרוק הגיע עם ילדיו לבקר קרובת משפחה שגרה בשכונת הר יונה בנצרת עילית. לאחר מכן הלך עם הילדים לפארק דליה, שנפתח לאחרונה. רוק סיפר כי אחרי שנכנס לפארק, וככל הנראה לאחר ששומר הפארק שמע אותו משוחח בערבית, הוא נשאל על ידו היכן הוא מתגורר. לאחר שהשיב כי הוא מנצרת אומר לו השומר לצאת מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully