וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילדת טבע נצחית": תעלומת מותה של נורית שנעדרה חמישה חודשים

23.8.2018 / 6:00

שרידי גופתה של נורית טבע נמצאו על ידי מטיילים בסוף השבוע האחרון ביער סמוך ליישוב אביאל שבצפון, לאחר חודשים של חיפושים. מאות ליוו את טבע בדרכה האחרונה בבית העלמין בקיבוץ כפר גליקסון. אך במשטרה עדיין לא יודעים את סיבת המוות ומועדו

צילום: משטרת ישראל

שרידיה של הנעדרת נורית טבע נמצאו בסוף השבוע האחרון ביער סמוך ליישוב אביאל שליד זיכרון יעקב אחרי כחמישה חודשים של היעלמות. במשך יממה ערכו שוטרים חיפוש אינטנסיבי בסביבת הגילוי ונערכו בדיקות שונות שבסופן המשטרה הודיעה למשפחה באופן סופי כי הממצאים זהים לנורית. "זהו, זהו סופי, נונה שלנו איננה", מסרו בני המשפחה. מאות ליוו אמש (רביעי) את נורית בדרכה האחרונה בבית העלמין של קיבוץ כפר גליקסון.

נורית טבע הייתה בת 45 במותה, בתם של חנה ואשר טבע ואחותה של אריק, יעלה, אורי ורמי. היא התחנכה בבית הספר התיכון של המועצה האזורית חוף הכרמל ובמהלך השנים גרה בשכירות בכמה מיישובי האזור. נורית נמצאה בטבע שכה אהבה. "היא הייתה ילדת טבע נצחית", אמרה מנהלת הקהילה של הקיבוץ, עידית איזק-ברקן. "היא הייתה מחוברת מאד לנוף שלנו, לעצים, לפרחים ולבעלי החיים. היא הייתה יפיפייה, מאד עדינה, בעלת נפש של אמנית ורודפת צדק מושבעת".

אחותה, יעלה, הספידה אותה בדף הפייסבוק שלה: "אחות קטנה הייתה לי ואיננה עוד. נונה את בליבי לנצח. עדיין לא מאמינה ולא תופסת שזו המציאות. שכל המלאכים הטובים וישויות האור ילוו אותך במסעך, ואותנו כאן בלעדייך".

עוד בוואלה! NEWS:
פרקליטו לשעבר של טראמפ הגיע להסדר טיעון: שילמתי לנשים בהוראתו
עדויות על הטרדה מינית נגד מנכ"ל חברת פוקס הראל ויזל
"הכול נעצר בגלל תקציב": התכנית שהייתה יכולה לבלום את העכברת

נעדרת מזכרון יעקב נורית טבע ה-18 באוגוסט 2018. מערכת וואלה! NEWS
שרידיה נמצאו אחרי חמישה חודשים של היעדרות. נורית טבע/מערכת וואלה! NEWS

מקום הימצאות השרידים איננו נמצא במרחק רב מהקיבוץ, אולי חמישה קילומטרים בקו אווירי ומרחק הליכה של לא יותר משעה. מחרתיים ימלאו בדיוק חמישה חודשים מאז אותו בוקר יום חמישי ה-23 במרץ, בו יצאה נורית משערי הקיבוץ וצעדה רגלית לכיוון גבעת עדה הסמוכה. בבדיקת מצלמות האבטחה של הקיבוץ, לאחר שהתברר כי לא שבה לביתה, נראתה נורית צועדת בנחישות עם תיק על גבה. לאחר מכן נקלטה במצלמות גם בגבעת עדה. את הטלפון שלה והתעודות הותירה נורית מאחור. היא לא השאירה מכתב שיסביר את ההיעלמות, אולם במשפחתה ידעו על סערת נפש בה הייתה שרויה. ביום שבת כבר הוגשה תלונה למשטרה על היעדרותה של נורית.

המשטרה פרסמה את דבר ההיעלמות והחלה בסריקות. לאחר שהמשטרה לא הצליחה לאתר את נורית, ריכזה המשפחה את המאמצים האינטנסיביים למצוא אותה בשיתוף פעולה הדוק עם קב"ט המועצה האזורית מנשה, מנחם גרינברג. בחודשים שחלפו הופעלו מאות מתנדבים של ארגונים שונים בהם, זק"א, יכ"ל, תנועות נוער, חברי הקיבוץ, תושבי האזור ועוד אנשים שסיפורה של נורית נגע לליבם.

שרידה של נורית טבע נמצאו לאחר חמישה חודשים של היעדרות. עמוד הפייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
יצאה לבדה כשתיק על גבה. נורית טבע/מערכת וואלה! NEWS, עמוד הפייסבוק

לפני כחודש נערך שוב סבב חיפושים מרוכז. למרות הפסטורליות, סביבת הקיבוצים והיישובים הסמוכים איננה פשוטה. שמורת אלוני יצחק וצמחייתו הסבוכה כוללת ערוצי פלגים ונחלים, תעלות, בורות, בארות ומעברי מים, פה ושם מבנים נטושים, חצרות משק וחצרות בתים. בשטח ניתן למצוא לעיתים תמהונים או סתם מתבודדים ואף שוהים בלתי חוקיים. בעבר כבר היו מקרי התנכלות לעבר נשים שחצו את השטח.

בחיפושים נעזרו בכלבים והופעלו אמצעים מיוחדים ביום ובלילה, מהקרקע ומהאוויר, אך הכל לשווא. ניסו לאתר חום גוף, תנועה חריגה של ציפורי טרף וחיות בר אך לא נמצא דבר. "אנו נמצאים בחוסר ידיעה אחד גדול שאוכל אותנו אט אט", כתבו האחים של נורית בדף הפייסבוק הייעודי שנוצר עבור החיפושים אחרי, כשבוע לפני שנמצאה.

מאמצי החיפושים לא העלו מה שעין חדה של מטיילים הבחינה בו כשחלפו ליד עצם משרידיה של נורית ואחר כך מצאו שרידים נוספים, שהיו במקום גלוי למדי. בשלב זה לא ברור עדיין כיצד כלבים מיומנים לא הצליחו להוביל למקום בו נמצאו השרידים.

סיבת המוות ומועדו טרם התבררו

כמו כן, במשטרה לא יודעים בוודאות מהי סיבת המוות ומועדו. אולם כמה מחפציה של נורית, בהם מטפחת הראש שלה שנמצאה קשורה לעץ בשטח, סיפקו למשטרה את האינדיקציה שמדובר בנורית, וכן את הבסיס לסגירת תיק חקירת המוות עוד לפני שהגיעו תשובות מהמעבדה. בין הממצאים הייתה תמונה של נורית שהתגלתה מונחת לצד שרידיה, כאילו רצתה להבטיח את זיהויה למי שעוד יעבור במקום וימצא אותה.
החוקרים עדיין מוטרדים ממספר שאלות שנותרו פתוחות בהן להיכן נעלם תיק הגב שלה שטרם נמצא.

גם במועצה האזורית מנשה לא הביעו דאגה וביקשו להרגיע את הציבור. ראש המועצה, אילן שדה, מסר כי "אפשר לטייל באזור ללא חשש. למיטב הבנתנו עד היום נשלל הכיוון הפלילי". שדה, שביקר אצל משפחתה של נורית, אמר כי צר לו להתראיין בנסיבות אלה אולם הוסיף כי גם בנסיבות הקשות של מציאת גופתה יש נחמה. "תהייה לה הלוויה ראויה ולמשפחה יהיה מקום להעלות את זכרה", ציין.

(עדכון ראשון: 16:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully