וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס נגד ליברמן: לא דובר אמת בנושא הגיוס ולא מעוניין בפתרון

26.5.2019 / 16:51

בהתייחסות ראשונה לסערת חוק הגיוס תקפו בתנועה את יו"ר ישראל ביתנו ואמר כי הוא משתמש בנושא להפלת ממשלת הימין. "מעולם לא הייתה הסכמה מצדנו להעביר את החוק ללא שינוי של 'פסיק או מילה', כדרישתו התמוהה, האשימו

עריכה: ניר חן

בתנועת ש"ס הגיבו היום (ראשון) לראשונה זה שבועיים לסערת חוק הגיוס. "לצערנו, מר ליברמן אינו דובר אמת בנושא חוק הגיוס, ומשתמש בו כתירוץ להפלת ממשלת הימין". במפלגה התייחסו לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן בנושא חוק הגיוס לפיהם לא יסכים לשינוי של מילימטר בחוק. הם הדגישו כי בניגוד לדבריו אלה "מעולם לא הייתה הסכמה מצידה של תנועת ש"ס להעביר את החוק ללא שינוי של 'פסיק או מילה', כדרישתו התמוהה".

בש"ס טוענים כי "הציבור יודע, שאין כמעט שום הצעת חוק של משרד או ועדה העוברת בקריאה שניה ושלישית ללא שינויים או התאמות. לכן, כשמישהו אומר 'אני לא אשנה פסיק או מילה בחוק', בעיקר בחוק מורכב שכזה, ברור שאינו מעוניין בפתרון או דיון מהותי אלא כל רצונו הוא להכשיל את הקמת ממשלה".

לקריאה נוספת בנושא:
ליברמן מחדד: "נתניהו המועמד היחידי, אך נלך לבחירות אם לא ייענה לנו"
נתניהו: "לא צריך להיגרר לבחירות מיותרות"; ליצמן: "לא מפחדים"
בכירים ביהדות התורה: לא נישאר בממשלה אם חוק הגיוס יאושר בנוסח הנוכחי

אריה דרעי בהרמת כוסית של ש"ס לפסח, מעלה החמישה, 16 באפריל 2019. צילום:יעקב כהן,
''מעולם לא הייתה הסכמה מצידה של תנועת ש"ס להעביר את החוק". דרעי, חודש שעבר/צילום:יעקב כהן

ש"ס ויהדות התורה התנגדו לחוק בקריאה ראשונה ודרשו לערוך בו שינויים והתאמות. "ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) שעמד בראש הועדה המכינה את החוק לקריאה שניה ושלישית, הכריז על דעת כל מרכיבי הקואליציה כי יידרשו שינויים ואף קיים דיונים בנושא. לכן, האמירות של ליברמן כאילו אנחנו חזרנו בנו - הן שקריות ומשוללות יסוד", אמרו בש"ס.

בש"ס הוסיפו לתקוף את ליברמן ואף הדגישו כי במהלך המו"מ הקואליציוני, הליכוד העביר למפלגה הצעות פשרה בחוק הגיוס "שלא נדחו על ידי ליברמן, עד שהגיעו לשלב המעשי ולפתע הוא חזר בו מכל פשרה", האשימו. "דברים אלו מוכיחים כי התבצרותו ב'כל פסיק ומילה' משוללת היגיון ומשמשת אמתלה להפיל את ממשלת הימין לה התחייב. גם טרמינולוגיית ההסתה שהוא בוחר להשתמש כלפי הציבור החרדי, מוכיחה שיש לו כוונות אחרות לגמרי".

בש"ס הוסיפו: "מפליא לגלות, שליברמן הקנאי לשירות הצבאי ובעבר התהדר שרק הוא "יודע לדבר ערבית", אינו פוצה פה כלפי המגזר הערבי שאינו משרת כלל ומקבל תקציבים של מיליארדים. אותו ליברמן החרד כיום ל'מדינת הלכה' ידע לקיים שיתוף פעולה עם החרדים ותמך במשה ליאון הדתי לראשות עריית ירושלים מול ניר ברקת החילוני. והנה, משה ליאון נבחר בעיקר בזכות קולות החרדים וירושלים לא הפכה ל'מדינת הלכה'".

עוד באותו נושא

הפשרה שתפתור את המשבר? כך יאשרו החרדים את חוק הגיוס הקיים

לכתבה המלאה
השר ליצמן בפתח ישיבת הממשלה, 26 במאי 2019. רויטרס
יהדות התורה הנתגדה לחוק בקריאה ראשונה. ליצמן בכניסה לישיבת הממשלה, היום/רויטרס

בליכוד הדגישו היום כי לבד מישראל ביתנו הושגו הסכמות על נושאי דת ומדינה עם ש"ס, יהדות התורה ואיחוד מפלגות הימין. נתניהו אמר כי "החרדים באו 90% לקראת ליברמן. אפשר לפתור את המשבר, אבל כנראה לא רוצים".

מוקדם יותר הבוקר פנה ליברמן לחברי הליכוד וקרא להם להתחייב להעביר את חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית. בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב: "לא צריך לחפש מתחת לפנס, ולא צריך לחפש מניע נסתר. אני פונה לחבריי בליכוד, תפסיקו לשקר לעם ישראל ולומר שישראל ביתנו מחפשת סיבות לא להיכנס לממשלה".

הוא הוסיף "תתחייבו להעביר את חוק הגיוס בקריאה השנייה והשלישית בנוסח המקורי ותראו איך הכול מסתדר, נסו אותנו", הבהיר ליברמן. בהודעתו כתב ליברמן כי "לאחר הבחירות, כפי שהתחייבנו, המלצנו לנשיא המדינה על בנימין נתניהו כמועמד להרכיב את הממשלה. יחד עם זאת, לא התחייבנו להתבטל בפני הליכוד ולא התחייבנו לוותר על העקרונות הבסיסיים שלנו".

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
קרא לליכוד להתחייב להעברת החוק. ליברמן בישיבת הסיעה הראשונה, חודש שעבר/ראובן קסטרו

חוק הפטור מגיוס הוא אחד המוקשים המרכזיים במשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה הבאה. בג"ץ קבע כי יש לחוקק חוק חדש עד סוף חודש יולי הקרוב, אבל ש"ס ויהדות התורה רוצות לסיים את הסאגה הזו בחודש הראשון להקמת הממשלה החדשה, ככל שיהיו חלק ממנה, וכך להוריד את הנושא מסדר היום.

החוק פוטר עשרות אלפי תלמידי ישיבות במעמד "תורתו אומנותו" מגיוס לצה"ל, והנוסח הקיים בוטל על ידי בג"ץ לאחר שנטען כי הוא אינו שוויוני. שופטי בית המשפט העליון קבעו כי על הממשלה לחוקק חוק חדש בתוך שנה, אך מאז המדינה ביקשה ארכה, התקיימו בחירות והתאריך האחרון לחקיקה מחדש של החוק הוא 28 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully