וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מחדד: "נתניהו המועמד היחידי, אך נלך לבחירות אם לא ייענה לנו"

25.5.2019 / 16:55

יו"ר ישראל ביתנו הדגיש כי לא ימליץ על מועמד חלופי לראשות הממשלה, אך הזהיר כי על הליכוד לקבל את דרישת מפלגתו בנוגע לחוק הגיוס כדי למנוע בחירות חוזרות. "קבלו את הצעתנו, או שנלך לבחירות שבהן יכריע העם אם הוא רוצה ממשלת ימין או ממשלת חרדים"

צילום: בני ואינר

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב היום (שבת) לביקורת לה זכה לאחרונה מטעם הליכוד וחידד את הצהרתו לפיה יתמוך בבנימין נתניהו בלבד לראשות הממשלה. "גם במערכת הבחירות וגם לאחר הבחירות אמרנו באופן ברור ופומבי, שנתמוך אך ורק בנתניהו, וכך גם המלצנו לנשיא המדינה. את כל הפניות שקיבלנו מגורמים כאלו ואחרים, ללכת במסלולים אחרים, דחינו על הסף. גם היום אנו אומרים באופן חד וברור שלא נמליץ על אף מועמד אחר לראשות הממשלה".

לברמן הוסיף כי "ימין זה לא פולחן אישיות. ימין אלו ערכים. שירות צבאי תמיד היה ערך עליון בתפיסת העולם של המחנה הלאומי. בנקודה הזו, לפני הבחירות, תוך כדי הבחירות וגם אחרי הבחירות הבהרנו, חדשות לבקרים, שלא נזוז מילימטר אחד מהנוסח המקורי של חוק הגיוס, כפי שעבר בהצבעה בכנסת בקריאה ראשונה". עוד הוסיף יו"ר ישראל ביתנו כי "אנו לא מנהלים מו"מ עם החרדים, אנו מנהלים מו"מ עם הליכוד. הדרישה שלנו היא שבהסכם בינינו יופיע סעיף, שחוק הגיוס בנוסח המקורי יעבור בקריאה שניה ושלישית".

עוד בוואלה! NEWS:
פעוט בן שלוש נהרג בשריפה בבניין בצפת; 18 נוספים נפגעו
בעקבות הלחץ הציבורי: ח"כ עודה ינאם בהפגנה האופוזיציה
"השומר" של הודו קיבל מנדט עצום לשנות את פני המדינה

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"העם יכריע אם הוא רוצה ממשלת ימין או ממשלת חרדים". ליברמן בהשבעת הכנסת, אפריל/ראובן קסטרו

לבסוף הזהיר ליברמן כי אם לא ייענו דרישות מפלגתו, לא תוקם ממשלה, ויידרשו בחירות נוספות. "קבלו את הצעתנו", קרא ליברמן. "במידה ולא, נלך לבחירות חוזרות. העם יכריע אם הוא רוצה ממשלת ימין או ממשלת חרדים".

מוקדם יותר הזהיר ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) את ליברמן מבחירות נוספות ואמר כי "זו העת שליברמן יצטרך להתפשר כדי שנוכל להקים ממשלה. אם הוא יסכל את ההקמה של ממשלה ימנית-לאומית יש פה מעשה של הונאה ואני מקווה מאוד שזה לא יקרה". אוחנה הוסיף באירוע שבתרבות בפתח תקווה כי "גם ליברמן מבין שאילו נלך לבחירות, הרי הוא לא הביא תוצאה מאוד רחוקה מאחוז החסימה, ואני חושב שאילו האחריות על הליכה נוספת לבחירות תהיה עליו, אני לא בטוח שהעם, כולל מצביעיו, יקבלו זאת בהבנה. לכן אני אומר שההתנהגות היא לא רציונאלית ואני מקווה שהרציונאליות תחזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully