וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הלחץ הציבורי: ח"כ עודה ינאם בהפגנת האופוזיציה

אחרי שהושמעה ביקורת על כחול לבן לאור היעדר הנציגים הערבים, קיים גנץ מגעים עם יו"ר חד"ש-תע"ל שבסופם הוחלט שהוא ינאם הערב בהפגנה תל אביב. עודה: "לא תתאפשר אלטרנטיבה ללא שיתוף פעולה רחב של כלל האזרחים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

ח"כ איימן עודה (חד"ש-תע"ל) צפוי לנאום בהפגנת האופוזיציה שמתקיימת הערב (שבת) בתל אביב. בשעות האחרונות הופעל לחץ ציבורי רב על כחול לבן והושמעה ביקורת על היעדרות הנציגים הערביים בהפגנה.

בשעות האחרונות התקיימו מגעים, שבמסגרתם עודה שוחח עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, שבסופם הוחלט שינאם. גם חברי הכנסת אחמד טיבי ותמר זנדברג פנו היום בצהריים לחכ עפר שלח, מארגן ההפגנה, בבקשה שישקול שוב את השתתפותו של עודה. עודה אמר כי "המאבק נגד ניסיונותיו של נתניהו להחריב את המרחב הדמוקרטי ולשמור על חסינותו הוא מאבק משותף לכלל הכוחות הדמוקרטיים, ולא תתאפשר אלטרנטיבה לשלטון מושחת והרסני בלי שיתוף פעולה רחב של כלל האזרחים - יהודים וערבים. ורק כך נוכל להחליף את השלטון, רק כך נוכל להעמיד חלופה למדיניותו ההרסנית".

לקריאה נוספת
פסימיות בסביבת נתניהו: "ייתכן ולא יהיה מנוס מבחירות"
יהדות התורה: "ליברמן לא דובר אמת - רוצה להפיל את נתניהו"

איימן עודה בכנס של מכללת גורדון, 26 במרץ 2019. צילום:מיקי אופק,
איימן עודה בכנס של מכללת גורדון, מרץ האחרון/צילום:מיקי אופק

יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג אמרה כי היא "שמחה לבשר שהעבודה הקשה שלנו השתלמה, איימן עודה ינאם הערב. אין דמוקרטיה בלי שוויון ואין מאבק על הדמוקרטיה ליהודים בלבד. נציגי כל האופוזיציה יתייצבו הערב על במה אחת ויתבעו לדחות את הדיל המושחת שמרסק את הדמוקרטיה הישראלית תמורת חסינות לחשוד בשוחד".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) אמרה בתגובה להחלטה כי "טוב שעכשיו האופוזיציה על כל חלקיה תשתתף בהפגנה החשובה על עתיד המדינה - שינוי יבוא רק אם נעבוד ביחד ואסור נהיה אופוזיציה ליהודים בלבד. סכנת פסקת ההתגברות המורחבת ממשית מתמיד ואין לנו פריווילגיה להישאר אדישים. אני קוראת לכולם.ן להצטרף היום בערב כדי ליצור ביחד מסר שיהדהד בכל המדינה 'עד כאן'"

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS: רוב הציבור מתנגד למתן חסינות לראש הממשלה

לכתבה המלאה

לפני שנודע על נאומו של עודה, ביקורת רבה נשמעה מטעם מפלגת חד"ש. "חבל שבכחול לבן בוחרים לתקוף את הציבור הערבי במקום לשתף פעולה עמו ועם נציגיו למען שמירה על הדמוקרטיה", אמר ח"כ עופר כסיף, מחד"ש. "למען הסר ספק: כחול לבן מעולם לא הזמינו את חד"ש, את תע"ל או את רע"מ-בל"ד להיות ממארגני ההפגנה. כל אמירה אחרת - שקר. עפר שלח הזמין את עודה לנאום וכשקיבל הסכמתו בתחילת השבוע - ביטל".

לעומתם, גורמים בכחול לבן אמרו כי הסיעות הערביות הוזמנו להשתתף בהפגנה כבר לפני שבועיים וכי יו"ר חד"ש, איימן עודה, אף קיבל כמה פניות כדי שינאם בה, אך עודה לא הגיב להזמנה והתחמק מלהשיב עד אמצע השבוע שעבר, כשכבר היה מאוחר מדי לשלבו בהפקת האירוע. עם זאת, הגורמים הדגישו כי מדובר בהפגנה שאמורה לפנות "לכל מי שמאמין בדמוקרטיה הישראלית" ושיש כוונה לשלב את הערבים בהפגנות ופעולות המחאה הבאות בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully