וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהדות התורה: "ליברמן לא דובר אמת - רוצה להפיל את נתניהו"

ראשי המפלגה תקפו את יו"ר ישראל ביתנו, אחרי שקרא לנתניהו להאיץ בחרדים להגמיש עמדות בסוגיית הגיוס. "ליברמן משתמש בחוק כתירוץ, כשבמציאות הוא היחיד שלא מאפשר הקמת ממשלת ימין - הודענו מראש שנבקש לערוך שינויים בחוק"

עריכה: שניר דבוש

ראשי "יהדות התורה", ח"כ יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, הגיבו היום (שישי) למתרחש במשא ומתן הקואליציוני, ואמרו כי "כל בר דעת מבין שאביגדור ליברמן אינו רוצה להשתתף בממשלת נתניהו, מהסיבות שלו, ולכן הוא פרש מהממשלה לפני מספר חודשים, ועתה הוא משתמש בחוק הגיוס כתירוץ, כשבמציאות הוא זה היחיד שלא מאפשר הקמת ממשלת ימין".

"ליברמן אינו דובר אמת בנושא חוק הגיוס", אמרו והוסיפו כי "הודענו מראש שנבקש לעשות בו שינויים. זה היה הסיכום ולא שינינו כל עמדה בנושא. "כיצד הוא רוצה להקים ממשלת ימין ללא החרדים עם מרצ וכחול לבן? אין כל היגיון בזה, אלא כנראה יש כאן רצון להפיל את נתניהו ולהקים ממשלת שמאל. יהדות התורה קוראת לראשי הסיעות בימין להשלים את הרכבת הקואליציה החדשה בהקדם".

לקריאה נוספת:
ליברמן: פנו אלי מתוך הליכוד ללכת למסלול של ממשלה אחרת
רותח גם בבלפור: ליברמן הצליח להבעיר את הקואליציה של נתניהו
פגישת נתניהו וראשי הסיעות הסתיימה: "נקים ממשלת 60 ח"כים"

יעקב ליצמן בעצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, 8 באפריל 2019. שלומי גבאי
"ליברמן אינו דובר אמת". ליצמן/שלומי גבאי

ליברמן מצדו לא נשאר חייב. בפוסט שפרסם בפייסבוק אמר כי מאז ומתמיד דגלה מפלגתו בעקרון של :חיה ותן לחיות". "אנחנו בעד מדינה יהודית, אנחנו נגד מדינת הלכה", הבהיר ליברמן. "בין מכירת חיסול של ממשלת ישראל לחרדים בניצוחו של נתניהו לבין הקמת ממשלת ימין אין שום דבר משותף. בהעברת 30 מיליון דולר לחמאס לרצועת עזה לאחר שיגורם של יותר מ-700 רקטות, בהמשך תשלומי הפרוטקשן ובחוסר אונים מול בלוני תבערה, הופכת הממשלה הנוכחית לממשלת כניעה. לי ולחבריי בסיעה יש דרך, יש מילה ויש רצון להקים ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים".

לקלחת הפוליטית הצטרף גם יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' שטען בקרב טוויטר כי "לא כך מתנהל מי שרוצה למצוא פתרונות". "בין שאלת גיוס החרדים למדינת הלכה אין כלום חוץ מפופוליזם", צייץ סמוטריץ'. "אם היית נאבק על נישואים אזרחיים, גיור וכ'ו עוד איך שהוא אפשר היה להבין את זה. אבל הטיפוס שלך על עץ וחוסר הנכונות לשנות שום פסיק דווקא בחוק הגיוס (כפי שמקובל בדיאלוג בין שותפים) לא נראה כמשהו ענייני".

עוד באותו נושא

גם כחלון מתבצר: מתנגד להקמת ממשלת מיעוט של 60 ח"כים

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן בכנס בנתיבות - 24 מאי 2019. אתר רשמי
ליברמן בכנס בנתיבות, היום/אתר רשמי

מוקדם יותר תקף יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף את הליכוד והאשים את המפלגה בהתנהגות יהירה במגעים בין המפלגות. ליברמן הצהיר כי יתנגד לקואליציה של 60 ח"כים וטען כי דחה הצעות להקמת "ממשלה אחרת", לדבריו. "אנחנו המלצנו על נתניהו בפני הנשיא ולא נמליץ על אף אחד אחר - זאת למרות פניות מתוך הליכוד ומחוץ לו ללכת למסלולים אחרים".

באירוע קק"ל שהתקיים בנתיבות אמר ליברמן כי "הצבנו תנאי מינימום לכניסה לממשלה, אני מעריך את הציבור החרדי, אי אפשר לא להתגייס, לא ללכת למילואים ולא לשלם מסים, אי אפשר רק לדרוש ולדרוש. אני מעריך את נתניהו, התוצאות בבחירות היו מוחלטות, נתניהו לא הצליח לחתום הסכם עם אף מפלגה, זה פעם ראשונה מאז הקמת המדינה שמישהו מנצח בגדול בבחירות ולא מצליח להקים ממשלה בגלל חטא היוהרה".

אתמול, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי הסיעות שהמליצו עליו להקמת הממשלה כינסו פגישת חירום נוכח הקיפאון במו"מ. לפגישה הגיעו נציגי המפלגות שהמליצו על נתניהו, מלבד ישראל ביתנו, זאת לאחר שבליכוד האשימו אותו במצב ובאי התגמשות בסוגיית הגיוס. גורם פוליטי שנכח בפגישה אמר כי בשלב ראשון יפנו להרכיב ממשלה בקואליציה של 60 חברי כנסת ויקראו לליברמן להצטרף אליה, אולם בישראל ביתנו הבהירו כי יצביעו נגד ממשלה שלא יהיו חלק ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully