וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: פנו אלי מתוך הליכוד ללכת למסלול של ממשלה אחרת

אחרי שנעדר מישיבת החירום שקיים ראש הממשלה וראשי הסיעות הממליצות, יו"ר ישראל ביתנו האשים את הליכוד בניהול יהיר של המו"מ הקואליציוני. "זה לא במקרה שבפעם הראשונה מאז קום המדינה, מי שניצח בבחירות בצורה משכנעת, לא מצליח להקים ממשלה", אמר

צילום: בני ואינר

בצל המשבר בניהול המשא ומתן להרכבת הקואליציה, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף היום (שישי) את הליכוד והאשים את המפלגה בהתנהגות יהירה במגעים בין המפלגות. ליברמן הצהיר כי יתנגד לקואליציה של 60 ח"כים וטען כי דחה הצעות להקמת "ממשלה אחרת", לדבריו. "אנחנו המלצנו על נתניהו בפני הנשיא ולא נמליץ על אף אחד אחר - זאת למרות פניות מתוך הליכוד ומחוץ לו ללכת למסלולים אחרים".

באירוע קק"ל שהתקיים בנתיבות אמר ליברמן כי "הצבנו תנאי מינימום לכניסה לממשלה, אני מעריך את הציבור החרדי, אי אפשר לא להתגייס, לא ללכת למילואים ולא לשלם מסים, אי אפשר רק לדרוש ולדרוש. אני מעריך את נתניהו, התוצאות בבחירות היו מוחלטות, נתניהו לא הצליח לחתום הסכם עם אף מפלגה, זה פעם ראשונה מאז הקמת המדינה שמישהו מנצח בגדול בבחירות ולא מצליח להקים ממשלה בגלל חטא היוהרה".

לקריאה נוספות:
רותח גם בבלפור: ליברמן הצליח להבעיר את הקואליציה של נתניהו
המו"מ הקואליציוני תקוע: "אין התקדמות בגיוס, ליברמן לא זז"

אביגדור ליברמן בכנס בנתיבות - 24 מאי 2019. אתר רשמי
"לא במקרה לא נחתם עדיין שום הסכם". ליברמן בנתיבות, היום/אתר רשמי

אתמול, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי הסיעות שהמליצו עליו להקמת הממשלה כינסו פגישת חירום נוכח הקיפאון במו"מ. לפגישה הגיעו נציגי המפלגות שהמליצו על נתניהו, מלבד ישראל ביתנו, זאת לאחר שבליכוד האשימו אותו במצב ובאי התגמשות בסוגיית הגיוס. גורם פוליטי שנכח בפגישה אמר כי בשלב ראשון יפנו להרכיב ממשלה בקואליציה של 60 חברי כנסת ויקראו לליברמן להצטרף אליה, אולם בישראל ביתנו הבהירו כי יצביעו נגד ממשלה שלא יהיו חלק ממנה.

היום קרא ליברמן לנתניהו להפעיל לחץ על החרדים על מנת שאלו יתגמשו בסוגיית הגיוס. "לא היה מנהיג מאז חורבן בית שני שנתן לחרדים יותר מנתניהו", אמר ליברמן בכנס. "הגיע הזמן שידרוש מהם. בעבר שאלנו את החרדים אם הם יכולים לחיות עם הנוסח הנוכחי של החוק והם אמרו שכן. זה היה חוק פשרה. אי אפשר לעשות שוב פשרה, הבאתי את אותו חוק שהצביעו עליו".

באותה הזדמנות התייחס ליברמן גם לחילוקי הדעות שהיו בינו לנתניהו בממשלה הקודמת בנוגע למדיניות בעזה. "אני לא הצלחתי לשכנע את הקבינט, אבל הכסף שהועבר לחמאס פגע בהרתעה", אמר. "צריך לנהל דיון בקבינט בנוגע למה שצריך לעשות שם. הפתרון שם יותר קל מאשר ביהודה ושומרון. התקדמנו עם ראש הממשלה עם בארבעה סעיפים, רק בחוק הגיוס התגלגלנו אחורה. מגיע לכל אזרח ישראלי לחיות בביטחון, אי אפשר להמשיך ככה".

עוד באותו נושא

פגישת נתניהו וראשי הסיעות הסתיימה: "נקים ממשלת 60 ח"כים"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס בחירות 2019 בבאר שבע , מרץ 2019. ראובן קסטרו
"לא נמליץ על מישהו אחר". נתניהו/ראובן קסטרו

חוק הגיוס שעומד במרכז המחלוקת בין ישראל ביתנו, הליכוד והמפלגות החרדיות, הפך לטענת ליברמן לסמל בכל הנוגע לדת ומדינה."זה לא במקרה שעד לרגע זה לא נחתם שום הסכם עם אף מפלגה, ולא רק עם ישראל ביתנו", כתב ליברמן הבוקר בפוסט שפרסם בפייסבוק. "זה לא במקרה שבפעם הראשונה מאז קום המדינה, מי שניצח בבחירות בצורה משכנעת לא מצליח להקים ממשלה. יצא לי לא פעם לנהל מו"מ קואליציוניים, גם מטעם הליכוד וגם מול הליכוד, ואינני זוכר משהו שמתקרב למו"מ הנוכחי. למרות כל תמרור אזהרה אפשרי, מצד ישראל ביתנו ומצד השותפות האחרות, הליכוד התנהלה ביוהרה, בגישה הקלאסית של 'יהיה בסדר'".

עוד כתב על חוק הגיוס כי "הסמל הזה כולל בתוכו חרם צרכני על מפעל פיניציה בברכת האדמו"ר מגור, גשר יהודית ודוח ועדת ניסים בנושא הגיור שהוכנס עמוק עמוק לתוך המקפיא", כתב בפוסט. "לכן ממשלת 60 תהיה ממשלה חרדית ולא ממשלה ימנית, שבמקום לדאוג למדינה יהודית תהפוך את ישראל למדינת הלכה. עצתי לראש הממשלה בנימין נתניהו, תפעיל לחץ על המפלגות החרדיות לעמוד בסיכום המקורי מהקדנציה הקודמת. בכל מקרה אנו לא נמליץ לנשיא המדינה על מועמד אחד מלבד נתניהו, ולכן האלטרנטיבה היחידה במידה והחוק לא יאושר היא בחירות חוזרות".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי ליברמן היום כי "הפנייה היחידה של הליכוד לליברמן הייתה ונותרה להצטרף לממשלת ימין בראשות נתניהו. לא תהיה שום אלטרנטיבה אחרת כפי שקבעו אמש ראשי הסיעות הממליצות. צריך למצוא את הדרך המשותפת להקים ממשלה זו ולמנוע הקמת ממשלת שמאל".

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) שהשתתף אף הוא בכנס בנתיבות אמר כי "הדבר היחיד שמונע ממשלה זה חוק גיוס. יכול להיות שאם יהיו בחירות וממשלת שמאל תיבחר וכך זה יזכר, ויכול להיות שגם ליברמן לא יעבור את אחוז החסימה. כולם יכולים להפסיד ממהלך זה. רק הליכוד ירוויח. ליברמן דבק בעקרונתיו ואני מעריך את זה אבל גם הוא והחרדים יצטרכו להתפשר".

זוהר אף התייחס לחוק החסינות ששב להוביל השבוע בכנסת. "זה לא חוק פרסנולי", אמר. "גם ליברמן, קהלני ורפול היו קורבנות, וגם ראש הממשלה נרדף. נניח שאנחנו רוצים לעשות רפורמה במערכת המשפט - האם ראש הממשלה יזכה במשפט צדק אצל אותם שופטים שמתנגדים לרפרומות? מי שמבקר את חוק החסינות ואמר שהוא מושחת הוא מושחת בעצמו".


(עדכון ראשון: 10:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully