וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסימיות בסביבת נתניהו: "ייתכן ולא יהיה מנוס מבחירות"

24.5.2019 / 18:44

גורמים המקורבים לראש הממשלה טוענים כי בשל הקיפאון במשא ומתן הקואליציוני החל נתניהו לבחון את צעדיו. בין היתר, נשקלת ברצינות האפשרות לקיים בחירות בזק ולהכין חקיקה מהירה לפיזור הכנסת עוד לפני תום המועד החוקי להרכבת הממשלה. "אין פתרון נראה לעין"

עריכה: שניר דבוש

גורמים בסביבת נתניהו הביעו היום (שישי) פסימיות בנוגע לאפשרות לפתור את משבר הרכבת הממשלה וממשיכים לתקוף את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שלטענתם "מעונין להפיל את ראש הממשלה, ולא למצוא פתרון שיאפשר להקים ממשלת ימין". נתניהו קיים בצהריים רצף התייעצויות עם השר יריב לוין ומקורבו נתן אשל במלון דן קיסריה, אך לדברי הגורמים "אין פתרון נראה לעין ומתקרבים לאפשרות של בחירות".

לפי הגורמים, נתניהו בוחן ברצינות את האפשרות לקיים בחירות בזק ולהכין חקיקה מהירה לפיזור בכנסת עוד לפני תום המועד החוקי להרכבת הממשלה ביום רביעי בחצות. זאת במטרה להימנע מפתיחה של סבב שני של התייעצויות בבית הנשיא בו הרכבת הממשלה עשויה להיות מוטלת על מישהו אחר.

עם זאת, הגורמים פוליטיים המעורים בשיחות אומרים כי תרחיש של בחירות בזק הינו תרחיש קשה יותר לביצוע, ולא הוחלט עליו עדיין סופית. לדבריהם, ייתכן שבסופו של דבר נתניהו יודיע לנשיא שלא עלה בידו להרכיב ממשלה, ואז נשיא המדינה ראובן ריבלין יפתח בסבב נוסף של התייעצויות ויטיל על מועמד אחר להרכיב את הממשלה.

לקריאה נוספת
ליברמן: פנו אלי מתוך הליכוד ללכת למסלול של ממשלה אחרת
יהדות התורה: "ליברמן לא דובר אמת - רוצה להפיל את נתניהו"

ישיבת ממשלה, 6 בינואר 2019. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
בוחן ברצינות אפשרות לבחירות בזק. נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

בצל דיווחים אלו, ליברמן כתב היום בחשבון הפייסבוק שלו כי "מאז ומתמיד 'ישראל ביתנו' מאמינה בעקרון של חיה ותן לחיות. אנחנו בעד מדינה יהודית, אנחנו נגד מדינת הלכה", והמשיך כי "לי ולחבריי בסיעה יש דרך, יש מילה ויש רצון להקים ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים".

ליברמן פנה לח"כ בצלאל סמוטריץ' בטוויטר, וביקש שיתייחס לדברים שכתב בפייסבוק. "הטיפוס שלך על עץ וחוסר הנכונות לשנות שום פסיק דווקא בחוק הגיוס (כפי שמקובל בדיאלוג בין שותפים) לא נראה כמשהו ענייני", כתב לו סמוטריץ בתגובה.

עוד באותו נושא

גם כחלון מתבצר: מתנגד להקמת ממשלת מיעוט של 60 ח"כים

לכתבה המלאה

כמו כן, ראשי "יהדות התורה", ח"כ יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, הגיבו היום למתרחש במשא ומתן הקואליציוני, ואמרו כי "כל בר דעת מבין שאביגדור ליברמן אינו רוצה להשתתף בממשלת נתניהו, מהסיבות שלו, ולכן הוא פרש מהממשלה לפני מספר חודשים, ועתה הוא משתמש בחוק הגיוס כתירוץ, כשבמציאות הוא זה היחיד שלא מאפשר הקמת ממשלת ימין".

"ליברמן אינו דובר אמת בנושא חוק הגיוס", אמרו והוסיפו כי "הודענו מראש שנבקש לעשות בו שינויים. זה היה הסיכום ולא שינינו כל עמדה בנושא. "כיצד הוא רוצה להקים ממשלת ימין ללא החרדים עם מרצ וכחול לבן? אין כל היגיון בזה, אלא כנראה יש כאן רצון להפיל את נתניהו ולהקים ממשלת שמאל. יהדות התורה קוראת לראשי הסיעות בימין להשלים את הרכבת הקואליציה החדשה בהקדם".

יעקב ליצמן בעצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, 8 באפריל 2019. שלומי גבאי
ח"כ ליצמן/שלומי גבאי

אמש, שר האוצר משה כחלון הבהיר בישיבת ראשי הסיעות הממליצות כי הוא מתנגד להקמת ממשלת מיעוט של 60 חברי כנסת. לדברי גורמים בכולנו, כחלון הבהיר כי הוא דפק בעמדתו לפיה לא יהיה מוכן לחתום על הסכם קואליציוני כל עוד נתניהו לא מקים ממשלה עם שאר השותפים והוא אינו מתכוון להצטרף לממשלת מיעוט.

כחלון ושאר ראשי הסיעות הבהירו והתחייבו אתמול כי בכל מקרה לא ימליצו לנשיא על מועמד אחר להרכבת הממשלה במידה ונתניהו לא יצליח לעשות זאת - כך שלנתניהו יש גוש חוסם של 60 חברי כנסת שיסנדלו כל אפשרות של הטלת המשימה על ח"כ אחר. במצב זה, אם לא יעלה בידיו של נתניהו להרכיב ממשלה עד יום רביעי בלילה ולא יהיה כל מועמד אחר שיגייס רוב של ממליצים, נתניהו יוכל לבקש הזדמנות נוספת להרכבת הממשלה במשך 21 יום, שבסופם - אם הוא עדיין לא יצליח - הכנסת תפוזר ויהיו בחירות חוזרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully